اگر شما هم به دنبال خرید تلویزیون سامسونگ هستید، ابتدا بایستی با ایرادات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ آشنا شوید. اگر هم مالک یک دستگاه تلویزیون سامسونگ هستید و با این مشکلات روبه‌رو شده‌اید مطالعه این مقاله را از دست ندهید! کمپانی سامسونگ یک برند ساخت کره جنوبی است که از سال 1938 دست به تولید محصولات صوتی و تصویری و لوازم منزل کرده است. تلویزیون‌های سامسونگ با ارائه امکانات ویژه و برخی از عملکردهای اختصاصی برای بسیاری از خریداران گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آیند. در این مطلب از نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد می‌خواهیم شما را با ایرادات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ و علل بروز آنها آشنا کنیم. در صورتی که تلویزیون شما با این مشکلات مواجه شده است همین حالا با ما تماس بگیرید!

روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون یکی از متداول‌ترین ایرادات تلویزیون‌های LED سری 5 سامسونگ از جمله D5000 D5500 و D5950است. این مشکل هنگامی بروز پیدا می‌کند که برد اصلی تلویزیون خراب شود. برای رفع این ایراد به ترتیب مراحل ذیل انجام می‌شود:

بروزرسانی نرم‌افزار تلویزیون

تعویض آی‌سی مربوط به نرم‌افزار

تعویض قطعات بخش حافظه

تعویض برد اصلی

در صورتی که ایراد به وجود آمده در هر مرحله‌ای رفع شود دیگر نیاز به تانجام مراحل بعدی نیست.

لازم به ذکر است که با اتصال فلش‌های آلوده و ویروسی به تلویزیون ممکن است قطعات اصلی آن درگیر شوند و تلویزیون به صورت خودکار روشن و خاموش می‌شود.

همچنین از تأثیر نوسانات برق متصل به تلویزیون غافل نشوید. در صورتی که دو شاخه تلویزیون خود را مستقیماً به پریز برق وصل کرده‌اید، همین الان آن را جدا کرده و از یک محافظ برق استفاده نمایید. نوسانات برق در ابتدا به برد پاور تلویزیون آسیب می‌زند، خرابی برد پاور، ولتاژ و آمپر مین برد را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. اختلال در عملکرد مین برد باعث از کار افتادن CPU و خاموش شدن تلویزیون خواهد شد.

ایرادات رایج در نمایش تصاویر

یکی از ایرادات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ مشکلات متعدد در نمایش تصاویر است.برخی از این ایرادات عبارت‌اند از:

نمایش هاله سیاه

این ایراد بیشتر در تلویزیون‌های LED سری H سامسونگ مانند مدل UA48H5590 رخ می‌دهد. با خاموش و روشن شدن LEDهای تلویزیون هاله‌ای سیاه بر روی تصویر ایجاد می‌شود. برای تعمیر تلویزیون باید بک لایت به صورت کامل تعویض گردد. توصیه می‌شود تا تعمیر تلویزیون خود را به مراکز معتبر بسپارید زیرا باید فطعات سالم و اصلی را جایگزین قطعه معیوب نمود.

ایرادات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ

قطع تصویر در صورتی که صدا پخش می‌شود

در صورتی که در برد تیکان که آخرین قطعه پردازش‌کننده تصویر قبل از ارسال آن به پنل تلویزیون است مشکلی ایجاد شود تصویر تلویزیون قطع خواهد شد. در این وضعیت ممکن است نور زمینه یا بک لایت در تلویزیون نمایش داده شود. این ایراد در LCDهای سامسونگ بسیار رایج است و برای رفع آن باید برد تلویزیون را تعویض نمود.

سایر مشکلات رایج در نمایش تصویر

ظهور خطوط افقی و عمودی بر روی صفحه تلویزیون، تاریک و روشن شدن تصویر از قسمت بالای آت، به‌هم‌ریختگی رنگ‌ها و غلبه یک رنگ بر سایر رنگ‌ها و دوتایی شدن تصویر از ایرادات رایج سری 5 مانند مدل‌های 5000، 5500 و 5550 است. برای تعمیر آن باید عملکرد پنل، بک لایت و برد اصلی بررسی شود.

قطع صدا در صورتی که تصویر پخش می‌شود

ابتدا بلندگوهای تلویزیون را بررسی و کنترل کنید. با توجه به ضخامت کم تلویزیون‌های امروزی، بلندگوهای آنها نیز بسیار نازک و آسیب‌پذیر هستند. کوچک‌ترین ضربه یا عامل خارجی می‌تواند به آنها آسیب بزند و کیفیت صدای خروجی را به شدت کاهش دهد.

همچنین باید کابل‌های اتصال تلویزیون به سینمای خانگی بررسی شود. همچنین ورودی‌های مختلف تلویزیون را کنترل کنید اگر در پخش فیلم از این ورودی‌ها نیز صدا قطع بود، در قدم بعدی برد اصلی تلویزیون که در حکم مغز تلویزیون است بررسی می‌شود. در صورت خرابی برد اصلی، در پخش صدا یا تصویر تلویزیون اختلال ایجاد می‌شود.

تأخیر در روشن شدن تلویزیون

این ایراد بیشتر در تلویزیون‌های LCD سامسونگ مشاهده شده است. خرابی برد پاور تلویزیون منجر به بروز این ایراد می‌شود. معمولاً این ایراد در ابتدا با روشن ماندن و چشمک زدن چراغ استندبای به مدت چند دقیقه آغاز می‌شود و سپس با افزایش زمان بروز مشکل به برد اصلی تلویزوین آسیب وارد می‌شود و تلویزیون به کلی خاموش می‌گردد. توصیه می‌شود به محض اینکه این ایراد را در تلویزیون خود مشاهده کردید آن را به برای تعمیر به یک تکنسین متخصص و ماهر بسپارید.

هنگ کردن تلویزیون در حالت استندبای

در برخی از مدل‌ها تلویزیون در حالت استندبای باقی می‌ماند و از این حالت خارج نمی‌شود. برای رفع این عیب ابتدا برد پاور بررسی می‌شود در صورتی که برد پاور سالم باشد، سلامت مین‌برد را کنترل می‌کنند.

ایرادات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ

ایرادات رایج در کانال‌یابی تلویزیون

در برخی از تلویزیون‌های سامسونگ کانال‌یابی به درستی انجام نمی‌شود قبل از تماس با تعمیرکار ابتدا از سلامت آنتن، فیش‌ها و کابل‌های متصل به آن اطمینان حاصل نمایید. این سلامت را با استفاده از یک آنتن دیگر تست کنید. همچنین اگر این ایرادات فقط در ساعاتی خاص رخ می‌دهد ممکن است اشکال در مرکز صدا و سیمای شهر شما به وجود آمده باشد. اگر باز هم نتوانستید به درستی کانال‌یابی کنید ممکن است ایراد از تیونر یا مین برد تلویزیون باشد. برای رفع ایرادات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ می‌توانید تلویزیون خود را به نمایندگی‌های مجاز و معتبر تعمیر تلویزیون بسپارید.

سخن آخر

در تلویزیون‌های برندهای مختلف ایرادات و مشکلاتی رخ می‌دهد که باید فقط در مراکز مجاز و معتبر تعمیر شوند. در این مقاله با ایرادات رایج در تلویزیون‌های سامسونگ نظیر روشن و خاموش شدن ناگهانی تلویزیون، ایرادات رایج در نمایش تصاویر، اشکالات مربوط به پخش صدا، مشکلات مربوط به حالت استندبای و ایرادات رایج در کانال‌یابی تلویزیون آشنا شدید. این ایرادات در تلویزیون‌‌های بدون گارانتی بیشتر مشاهده می‌شود. برای تعمیر و تعویض قطعات تلویزیون بهتر است که آن را به مرکزی با کادر متخصص و با تجربه مانند نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد بسپارید. این مرکز با ارائه قطعات اصلی و اورجینال به بهترین نحوه ممکن و در مدت زمان کوتاهی ایرادات تلویزیون شما را برطرف خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *