آیا نیاز به یک راه حل سریع برای جایگزینی کنترل تلویزیون گم شده یا خراب دارید؟ تلفن همراه شما یک راه حل عالی است تا این مشکلات، دیگر شما را ناامید و عصبی نکنند.

دوباره کنترل لعنتی را گم کرده اید؟ در این مقاله با ما باشید تا نحوه استفاده از تلفن همراه را به عنوان کنترل تلویزیون و دیگر دستگاه های پخش جریانی به شما آموزش دهیم.

کنترل از راه دور

تبدیل گوشی به کنترل تلویزیون

چه کسی عاشق داشتن یک زندگی خوب نیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که شما ممکن است نیاز به یک کنترل پشتیبان داشته باشید:

  • کنترل تلویزیون شما خراب شده است.
  • کنترل شما به باتری های جدیدی احتیاج دارد و اکنون باتری ندارید.
  • بچه ها کنترل را گم کرده اند.
  • کنترل های کوچک مثل کنترل TV Apple را در میان کوسن های مبل یا پتوها و بالشت ها گم کرده اید.

راه اندازی سریع

خبر خوب این است که شما می توانید تلفن هوشمند خود را تنها در عرض چند دقیقه تنظیم کنید تا به عنوان یک کنترل از راه دور خوب تبدیل شود. بنابراین دفعه دیگر که می خواهید برنامه مورد علاقه خود را تماشا کنید اما نمی توانید کنترل را پیدا کنید، به یک تلاش حماسی نپردازید، فقط تلفن خود را در دست بگیرید.

مراحل تبدیل گوشی تلفن همراه به کنترل تلویزیون

در اینجا مراحل تبدیل موبایل به کنترل تلویزیون را برای شما آورده ایم:

1. کدام گوشی ها را می توان به کنترل تلویزیون تبدیل کرد؟

مهم نیست که گوشی شما اندروید باشد یا آیفون. تقریباً از هر تلفن هوشمندی می توانید به عنوان کنترل تلویزیون استفاده کنید. حتی می توانید از تبلت یا iPod touch استفاده کنید. همچنین اگر یک گوشی موبایل قدیمی دارید و دیگر از آن استفاده نمی کنید می توانید آن را به عنوان یک کنترل تلویزیون پشتیبان جایگزین کنید.

2. برنامه های لازم را دانلود کنید

برای به دست آوردن این ویژگی، به چند برنامه نیاز دارید.

3 نوع برنامه مختلف برای بارگیری وجود دارد که همه آنها رایگان هستند.

  1. برنامه کنترل از راه دور تلویزیون
  2. برنامه هایی برای دستگاه های پخش (مانند Roku یا Chromecast)
  3. برنامه هایی برای سرویس های پخش (مانند Netflix ،تلوبیون، فیلیمو، Hulu)

اینکه چه نوع برنامه ای را دانلود کنید، به این بستگی دارد که معمولا از تلویزیون هوشمند یا دستگاه پخش استفاده می کنید.

برنامه های کنترل از راه دور تلویزیون کدامند؟

برنامه های کنترل از راه دور تلویزیون کدامند؟

برنامه های کنترل از راه دور تلویزیون زیادی در App Store یا Google Play برای تلفن های Android وجود دارند. برخی از برنامه های دارای امتیاز بالا برای iPhone یا iPads Universal Remote TV Smart هستند. این برنامه ها از طریق Wi-Fi کار می کنند و با اکثر تولیدکنندگان عمده تلویزیون مانند سامسونگ، ال جی و سونی، سازگار هستند. این اپلیکیشن ها تلویزیون شما را به طور خودکار تشخیص می دهند و زمان راه اندازی به راحتی تشخیص داده می شوند.

myTifi یکی دیگر از برنامه های کنترل از راه دور تلویزیون است که اگرچه فقط با تلویزیون های سامسونگ سازگار است، اما طراحی خوبی دارد. این برنامه به شما امکان می دهد چندین تلویزیون را در خانه خود، از طریق برچسب های ساده ای که برای آن ها می گذارید (مانند تلویزیون اتاق نشیمن یا تلویزیون اتاق خواب) کنترل کنید. همچنین می توانید با کلیک بر روی نشان ها در این برنامه، کانال ها را تغییر دهید. این برنامه رابط کاربری بسیار آسانی دارد و به راحتی گوشی شما را به کنترل تلویزیون هوشمند تبدیل می کند.

برنامه های تبدیل گوشی به کنترل دستگاه های پخش

برنامه های دستگاه پخش را بارگیری کنید تا مرور و پیمایش با دستگاه هایی که دارید، بسیار آسان تر شود. Roku ، Chromecast ، Amazon Fire TV Stick و Apple TV همه دارای برنامه های سازگار و همچنین برنامه های شخص ثالثی هستند که با این سیستم ها تعامل دارند.

  • برنامه Roku (سیستم عامل روکا) یک برنامه کنترل از راه دور است که از طریق Wi-Fi به دستگاه Roku شما متصل می شود. این برنامه به شما امکان می دهد به راحتی با کلیدهای صدا یا صفحه کلید تلفن همراه خود، با آن کار کنید.
  • برنامه Amazon Fire TV که برای اندروید یا iOS در دسترس است، طرحی مشابه با برنامه Roku دارد که می توانید مستقیماً از برنامه به یک کنترل جامع در دستگاه، دسترسی داشته باشید.
  • برنامه Google Home روی همه موارد Chromecast کار می کند. به علاوه این برنامه نصب شده بر روی تلفن همراه، می تواند Google Nest (خانواده دستگاه های خانگی Wi-Fi هوشمند و خانگی Google) را کنترل کند. بنابراین در اصل می توانید از این برنامه به عنوان یک مرکز همه جانبه برای مدیریت چراغ ها، دوربین های امنیتی، ترموستات و … خود استفاده کنید.
  • اگر Apple TV دارید، به احتمال زیاد آیفون نیز دارید که به راحتی برنامه Remote آن ها در تلفن هوشمند شما تعبیه شده است. به علاوه این برنامه به همراه برنامه های Chromecast و Roku به شما امکان می دهد صفحه نمایش تلفن خود را روی تلویزیون خود منعکس کنید. با این کار می توانید پروژه های خود را در تلویزیون ببینید، عکس های خود را در تلویزیون با دیگر اعضای خانواده ببینید و یا فیلم های خود را با بلندگوهای قوی تلویزیون پخش کنید. برنامه Amazon Fire TV در حال حاضر این عملکرد را ندارد اما برای دریافت این ویژگی می توانید از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید.

برنامه های تبدیل گوشی به کنترل سرویس های پخش

برنامه های تبدیل گوشی به کنترل سرویس های پخش

همچنین می توانید برنامه ها را فقط برای سرویس های اشتراکی که استفاده می کنید دریافت کنید. اگر از برنامه های داخلی تلویزیون هوشمند خود استفاده می کنید، این برنامه ها می توانند گزینه خوبی بای شما باشند.

به عنوان مثال اگر از Netflix یا برنامه های مشابه داخلی آن، نظیر فیلیمو یا تلوبیون استفاده می کنید، می توانید آن برنامه واحد را بارگیری کنید (که باعث صرفه جویی در حافظه در تلفن همراه شما نیز می شود) و آن را با تلویزیون خود همگام سازی کرده و نمایش ها را با Android یا iPhone خود مرور و مدیریت کنید.

یک پیشنهاد نهایی برای جلوگیری از گم شدن کنترل تلویزیون

اگر همیشه کنترل خود را گم می کنید و این موضوع برای شما به یک معضل تبدیل شده، می توانید از گجت تایل ترکر استفاده کنید. گجت ردیاب Tile بک برچسب کوچک و مفید به اندازه یک درب بطری است که می تواند روی کنترل از راه دور یا تقریباً هر چیز دیگری (دسته کلید، کیف پول و …) نصب شود. اگر آن شی را گم کردید، می توانید با کمک برنامه Tile رایگان در تلفن هوشمند خود که با بلوتوث کار می کند، گزینه پیدا کردن را فشار داده و پس از به صدا درآمدن قطعه متصل شده، شی مورد نظر خود را پیدا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *