تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی را برای برندهای مختلف می توانید به صورت دستی انجام دهید. معمولا تنظیمات تلویزیون به صورت پیش فرض در کارخانه روی آن انجام می‌گیرد. اما شما می‌توانید با انجام یکسری تنظیمات کیفیت تصویر، صدا و نور صفحه را بسته به سلیقه خود تغییر دهید. اما برای انجام این کار و داشتن بهترین کیفیت در تلویزیون و تصویر آن لازم است که با نحوه اجرای این تنظمیات آشنا باشید. به طور کلی تنظیمات برای تمامی تلویزیون‌ها در برندهای مختلف به یک شکل می‌باشد فقط دسترسی به Setting و گزینه‌های تنظیمات در آنها متفاوت می‌باشد.

ما در این مقاله از سایت پاراتک سعی کرده‌ایم تا به صورت گام به گام تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی را به شما آموزش دهیم تا بتوانید بر روی انواع برندهای تلویزیون آنرا اجرا کنید.

تلویزیون سامسونگ

ابتدا با تنظیمات صدا و تصویر در تلویزیون سامسونگ آشنا می‌شویم

تنظیم صدا

در تلویزیون‌های سامسونگ سه مد صدا را داریم

صدای پیش فرش ( Standard )

این تنظیم یک گزینه پیش فرض می‌باشد که یک تنظیم متعادل با EQ یا افکت‌های کم می‌باشد.

صدای بهینه شده ( Optimized )

با این گزینه قادر خواهید بود نوعی صدای فراگیر مجازی ایجاد کنید. اما این گزینه تجربه صدای قابل مقایسه با یک سیستم مناسب را ارائه نمی‌کند به همین دلیل توصیه ما این است که این تنظیمات را غیر فعال کنید.

افزایش دهنده فرکانس‌های میانی و بالایی ( Amplify )

این گزینه شبیه Clear Voice است و باعث می‌شود که دیالوگ‌ها واضح‌تر شنیده شوند اما مشکل آن این است که فقط برخی از فرکانس‌های میانی را افزایش می‌دهد و همه باس‌ها را از بین می‌برد. این گزینه برای تماچیان کم شنوا بسیار مناسب است.

در این تلویزیون می‌توانید از Expert Settings استفاده کنید. برای این کار با استفاده از دکمه Home کنترل وارد Settings شده و Sound سپس Expert Settings را انتخاب می‌کنید. با استفاده از این منو و گزینه‌های موجود در آن می‌توانید تنظیمات صدای تلویزیون را سفارشی کنید. گزینه‌های این منو شامل موارد زیر می‌باشد

Balance : صدا را از هر دو بلندگوی راست و چپ به طور یکنواخت پخش می‌کند

Equalizer : سطح کم و زیاد باند را تنظیم می‌کند

HDMI Input Audio Format : ارائه فرمت صدای ورودی HDMI

Digital Output Audio Format : ارائه فرمت صدای خروجی دیجیتال

Auto Volume : تنظیم حجم صدا به صورت خودکار

Reset Sound : برگرداندن صدا به حالت تنظیمات کارخانه

 

تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی
تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی

تنظیم تصویر

برای انجام تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی نیز باید به نکاتی توجه شود که در ابتدا به سراغ تلویزیون سامسونگ می‌رویم. برای تنظیم حالت تصویر با استفاده از گزینه Picture Mode می‌توانید حالتی را انتخاب کنید که متناسب با شرایط محیط شما باشد. گزینه‌های مربوط به تنظیم حالت تصویر شامل موارد زیر می‌شود.

استاندارد: حالت پیش فرض کارخانه می‌باشد که معمولا برای همه محیط‌ها مناسب است.

پویا: برای واضح‌تر شدن تصاویر برای محیط‌های روشن می‌باشد.

فیلم: مناسب تماشای فیلم برای یک اتاق تاریک است.

طبیعی: برای مشاهده راحت‌تر نورهایی که باعث آسیب به چشم می‌شود را کاهش می‌دهد.

با انجام این تنظیمات رنگ‌ها عالی شده اما ممکن است تصویر اندازه مناسب و استانداردی نداشته باشد که با این روش آن را تنظیم می‌کنیم. با ورود به بخش تنظیمات و انتخاب تصویر با استفاده از گزینه Picture size می‌توانید اندازه تصویر را به گونه‌ای انتخاب کنید که بهترین حالت را داشته باشد. برای تنظیم تن و ترکیب رنگ تصویر می‌توانید به گزینه‌های موجود در Color tone رفته و رنگ‌های روی صفحه را تقویت کنید.

تلویزیون ال جی

در ادامه توضیحات و ارائه راهنمایی برای انجام تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی و همچنین تنظیم کیفیت صدا به سراغ تلویزیون ال جی می‌رویم.

تنظیم صدا

برای تنظیم صدای تلویزیون ال جی می‌توانید از دو روش تنظیمات سریع و یا تنظیمات کامل صدا استفاده کنید. در ادامه هر دو روش را توضیح می‌دهیم.

Quick Settings یا تنظیمات سریع را انتخاب کرده و به Sound Mode می‌روید. این گزینه شامل حالت‌های زیر می‌باشد.

Standard : حالت پیش فرض می‌باشد که برای انواع صداها مناسب است.

Cinema : بهینه کردن صدا برای فیلم ها

Clear Voice : باعث افزایش وضوح صدا می‌شود.

Sport : کیفیت صدا را تا حدی افزایش می‌دهد که شما احساس می‌کنید در میان جمعیت زیادی قرار دارید.

Music : بهینه کردن صدا برای شنیدن موسیقی

Game : بهینه کردن کیفیت صدا برای اجرای بازی

Dolby Surround : می‌توانید صدای دالبی ساندباز را فعال و یا غیر فعال کنید

اما برای روش دوم تنظیم صدا یعنی تنظیمات کامل باید از منوی Settings بروید که در این قسمت می‌توانید حالت‌های صدا و همگام‌سازی دیالوگ و تصویر را تنظیم کنید. و با فعال کردن Dolby Atmos صدای فراگیر را در اختیار دارید. با استفاده از میکروفون ریموت هوشمند می‌توانید تلویزیون را مطابق با محل قرار گرفتن تلویزیون تنظیم کنید. در حالت Sound Mode تعادل صدا را می‌توان تنظیم کرد و از اکولایزر صدا برای میزان فرکانس خاصی استفاده کنید.

تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی
تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی

تنظیم تصویر

در ادامه آموزش تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی به تنظیم تصویر تلویزیون‌های ال جی می‌پردازیم.

برای این کار باید در صفحه اصلی تنظیمات را انتخاب کنید در قسمت پایین صفحه همه تنظیمات را انتخاب کنید. سپس به منوی Picture Mode رفته تا بتوانید تنظیمات را شخصی‌سازی کرده و مطابق میل خود تغییر دهید.

Contrast : تفاوت درخشندگی رنگ‌ها در اشیاء را ایجاد می‌کند که حالت استاندارد آن روی 80 الی 95 می‌باشد.

Shrapness : مقدار محو بودن اشیا در تصویر را بسته به سلیقه شما کم و زیاد می‌کند.

Reset : به معنی بازنشانی که تصویر را به حالت پیش فرض کارخانه برمیگرداند.

علاوه بر تلویزیون‌هایی که گفته شد می‌توان تنظیمات تصویر، صدا و نور را در سایر برندها نیز تغییر داد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با انجام تنظیمات نمایش در تلویزیون خارجی و همچنین تنظیم صدا و نور در برخی از برندها آشنا کنیم، تا بتوانید تصاویر و صداهای باکیفیت‌تری برای تلویزیون خود داشته باشید.

شما می‌توانید با انجام برخی تنظیمات تصاویری را داشته باشید که مورد سلیقه و مناسب برای محیط شما باشد. اما در نظر داشته باشید که غالبا تنظیمات روی تلویزیون‌ها به صورت پیش فرض کارخانه مناسب برای محیط‌های مختلف و در حالت استاندارد می‌باشد.

چنانچه پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید می‌توانید به سایت پاراتک، نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *