تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ و شیوه کانال یابی این تلویزیون‌ از جمله اقداماتی است که کاربرد آن‌ در سری‌‌های مختلف سامسونگ نوع قدیمی و مدل‌های جدید آن با یکدیگر متفاوت است. برای اینکه بتوان به شبکه‌های تلویزیونی دسترسی داشت لازم است که حتما با شیوه‌های تنظیم کانال و نصب و راه‌اندازی گیرنده‌های این تلویزیون‌ها آشنایی کامل داشت‌. ما در این مقاله از پاراتک سعی بر آن داریم که راهنمای تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ قدیمی و همچنین نوع جدید آن ها را به شما آموزش دهیم و در کنار آن با علت پاک شدن کانال‌های تلویزیون سامسونگ آشنا نماییم.

چه عواملی منجر به پاک شدن کانال‌ها و حافظه تلویزیون می‌شود؟

قبل از ارائه راهنمای تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ قدیمی لازم است که شما را با دلایل پاک شدن حافظه و کانال‌های تلویزیون آشنا کنیم. در ادامه شیوه تنظیم کانال را بدون اینکه خود به خود شبکه‌ها از حافظه تلویزیون پاک شوند ارائه می‌دهیم.

باید بدانید که یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مراحل قبل از تنظیم کانال‌ها اتصال آنتن تلویزیون به درستی و به وجود آوردن یک ارتباط مستقیم بین گیرنده و تلویزیون سامسونگ است. بعد از انجام این مرحله به درستی اگر کانال‌ها موجود در تلویزیون پاک شدند باید این احتمال را بدهید که علت آن می‌تواند یکی از عوامل زیر باشد:

استفاده از کابل HDMI نامرغوب یکی از علل پاک شدن حافظه تلویزیون

باید گفت که تمام کابل‌هایی که به تلویزیون وصل می‌کنید به طور مستقیم به مین برد تلویزیون متصل می‌شوند. به دلیل همین ارتباط مستقیم بهتر است از کابل‌های مطمئن و استاندارد استفاده نمایید. عدم داشتن استاندارهای لازم، نامرغوب بودن و یا اینکه فرسوده بودن کابل تنها در عملکرد صحیح تلویزیون سامسونگ شما اختلال ایجاد نمی‌کند بلکه احتمال خراب شدن سایر قطعات دیگر تلویزیون هم وجود دارد. به طور کلی می‌توان عنوان کرد که استفاده از کابل خراب باعث پاک شدن Ram و آی سی حافظه نیز می‌گردد.

وصل نمودن فلش ویروسی به تلویزیون

بیشتر ما برای تماشای انواع فیلم‌ها، عکس‌ها و … از اتصال فلش به تلویزیون خود استفاده می‌کنیم باید دقت لازم را داشت که فلش مورد استفاده پاک باشد. این بدان معنا است که فلش ویروسی نباشد. اگر فلش مورد استفاده ویروسی باشد می‌توان گفت که ویروس‌ها از فلش به مین برد تلویزیون انتقال پیدا می‌کنند و در نتیجه این انتقال شما شاهد اختلالاتی در عملکرد صحیح تلویزیون خود خواهید بود. پاک شدن حافظه تلویزیون و همچنین کانال‌های آن می‌تواند از نتایج اتصال فلش ویروسی به تلویزیون باشد. بهتر است قبل از اینکه فلش خود را به تلویزیون متصل کنید آن را به طور کامل ویروس‌کشی نمایید و بعد از آن فلش را به تلویزیون خود متصل کنید.

تنظیم تلویزیون سامسونگ قدیمی

استفاده مداوم از اینترنت تلویزیون

در مطلب راهنمای تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ قدیمی باید بگوییم استفاده مداوم از اینترنت تلویزیون یکی از مواردی است که مربوط به سری جدید تلویزیون‌های سامسونگ بوده و مدل‌های قدیمی‌تر از آن برخوردار نیستند. در سال‌های اخیر استفاده از اینترنت تلویزیون‌های هوشمند بسیار رواج پیدا کرده و لذا بهتر است بدانید که استفاده از اینترنت به منظورهای مختلف نظیر وب گردی، تماشای فیلم‌ها و مسابقات آنلاین و … باعث ورود ویروس‌های متعدد و مختلف به تلویزیون نیز می‌گردد.

اولین اتفاقی که بعد از ورود ویروس به تلویزیون رخ می‌دهد ایجاد اختلال در عملکرد صحیح مین برد است. اگر شما به دفعات مکرر و مدت زمان زیاد از اینترنت تلویزیون استفاده نمایید قطعات مختلف دستگاه شما با مشکل مواجه می‌شود که شناخته شده‌ترین آن آسیب به مین برد و پاک شدن حافظه دستگاه و تمام کانال‌های آن است.

عوامل متعدد بسیاری باعث پاک شدن کانال‌ها و حافظه تلویزیون سامسونگ می‌شود که این عوامل شامل استفاده مداوم و بیش از حد از تلویزیون، آب خوردگی، استفاده از رسیور داخلی، نوسانات برق، استفاده بیش از حد از وای فای و عوامل متعدد دیگر است. شاید در ابتدا بعد از پاک شدن کانال‌ها با خود گمان کنید می‌توانید با تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ مشکل را برطرف نمایید اما لازم است که حتما برای بررسی علت و تعمیر دستگاه به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد مراجعه کنید.

تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ به صورت دستی

شیوه تنظیم کانا‌ل‌های تلویزیون سامسونگ به صورت زیر است:

  • در ابتدا کار تلویزیون خود را به برق وصل نمایید و از اتصال کابل آنتن به تلویزیون مطمئن شوید و آن را روشن کنید.
  • با فشار دادن دکمه منو کنترل به قسمت منوی تنظیمات مراجعه کنید و وارد تنظیمات کانال تلویزیون و یا broadcasting/channel settings شوید.
  • با باز شدن صفحه جدید بر روی expert setting بزنید.
  • برای اینکه به صورت دستی کانال‌های تلویزیونی خود را تنظیم نمایید باید گزینه manual tuning را انتخاب نمایید و بر روی آن کلیک کنید.
  • بعد از انتخاب گزینه عنوان شده باید فرکانس مورد نظر خود را پیدا نمایید و یا اینکه می‌توانید در قسمت new آن را وارد کنید.

اگر با طی کردن تمام مراحل عنوان شده با ارور و یا گزینه No signal مواجه شدید و با طی مراحل کانال‌ها پیدا نشد می‌توانید طبق دستورالعمل زیر اقدام به تنظیم کانال‌ها کنید:

نمایش ارور No signal

در زمانی که با این گزینه مواجه می‌شوید باید بدانید که آنتن شما قادر به جذب سیگنال نیست. در زمان مواجه با ارور باید در ابتدا تمام اتصالات مربوطه را بررسی کنید و در صورتی که هیچ مشکل و ایرادی در اتصالات وجود نداشت باید مکان قرارگیری آنتن خود را تغییر دهید.

پیدا نشدن کانال‌های تلویزیون

در مواردی فرد به صورت ناخواسته به اشتباه طی فرآیند تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ گزینه cancell را فشار داده است و به همین علت بعد از اینکه نوار جستجو پر شد هیچ کانالی پیدا نمی‌شود و فرد در این مواقع لازم است مراحل را مجدد تکرار نماید.

تنظیم کانال تلویزیون‌‌های هوشمند سامسونگ

در تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ سیستم عاملی استفاده شده است که کاربری آن بسیار آسان بوده و سازندگان این محصولات به منظور دسترسی آسان و سریع‌تر افراد به برنامه‌ها و تنظیمات از میانبر Smart Hub استفاده کرده‌اند. در ادامه این قسمت شما را با استفاده از این میانبر در تنظیم کانال‌های این محصولات آشنا می‌کنیم و نحوه کار با آن را شرح خواهیم داد. اگر بعد از اینکه طبق مراحل گفته شده عمل کردید و نتوانستید تنظیمات کانال‌یابی تلویزیون خود را با موفقیت انجام دهید حتما لازم است که به یک تکنسین تعمیرات تلویزیون سامسونگ مراجعه کنید.

تنظیم تلویزیون سامسونگ قدیمی

نحوه تنظیم کانال تلویزیون هوشمند سامسونگ به صورت دیجیتال

کانال‌یابی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ دارای مراحل مختلفی است که این مراحل شامل موارد زیر هستند:

  • در ابتدا کار تلویزیون هوشمند سامسونگ خود را روشن کنید.
  • بعد از آن لازم است برای تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ به قسمت منو تنظیمات رفته و بر روی گزینه channel selection یا set up بزنید و وارد آن بشوید.
  • باید توجه کنید که در این مرحله تنظیمات دستگاه باید بر روی گزینه cable قرار گرفته باشد. اگر مشاهده کردید که تنظیمات مربوطه بر روی گزینه ANT است آن را تغییر دهید و به حالت cable قرار دهید.
  • پس از اینکه تنظیمات مربوطه به کانال‌یابی را طبق بالا انجام دادید لازم است که وارد منوی setting بروید.
  • بعد از ورود به این قسمت باید گزینه Channel Setup و یا Setup را از بین دیگر گزینه‌ها انتخاب کنید.
  • بعد از ورود به این مرحله یک صفحه نمایش داده می‌شود که باید بر روی گزینه Automatic Scan و یا Auto Store تلویزیون خود بزنید.
  • بعد از انتخاب گزینه عنوان شده وارد مرحله جستجوی کانال‌ها می‌شوید و جستجو شبکه‌ها و کانال‌های دیجیتال آغاز می‌گردد و باید تا اتمام کانال‌یابی صبر نمایید.
  • بعد از اتمام جستجو گزینه Channel Set Up Complete به نمایش در می‌آید که نشان‌دهنده اتمام کانال‌یابی است.

خلاصه

در زمان خرید تلویزیون سامسونگ دفترچه راهنمایی به همراه محصول داده می‌شود که تمام مراحل مربوط به تنظیم کانال تلویزیون سامسونگ در آن شرح داده شده است که می‌توانید با مراجعه به آن به راحتی تنظیمات تلویزیون خود را انجام دهید. در صورت بروز مشکل می‌توانید به پاراتک به عنوان نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *