علت روشن نشدن تلویزیونبرای بسیاری از افراد پیش آمده است که به قصد تماشای فیلم یا سریالی، تلویزیون خود را روشن کرده اند اما بعد از چند ثانیه متوجه شدند که تلویزیون روشن نمیشود. در این موقعیت، علل متعددی وجود دارد، که موجب روشن نشدن تلویزیون میگردد اما این موضوع هیچ جای نگرانی ندارد. زیرا در این موارد شاید مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگر، تلویزیون شما مشکل برق پیدا کرده باشد و نیازی به تعمیر تلویزیون نباشد. خبر خوب این است که با انجام برخی تنظیمات ساده می توان بیشتر این مشکلات را در خانه برطرف کرد. در این نوشتار، ما به شما خواهیم گفت که علت روشن نشدن تلویزیون چیست و باید چه کاری انجام دهید.

به عنوان اولین کار بررسی کنید که آیا کابل برق به خوبی وصل شده است یا خیر

اگر تلویزیون شما روشن نمیشود، کابل برق را بررسی کنید تا ببینید آیا به خوبی به پریز برق متصل است. اگر فهمیدید که شل است، آن را محکم روی پریز دیواری قرار دهید. اگر پریز برق خراب است ، قبل از اتصال تلویزیون مشکل آن را برطرف کنید یا تلویزیون خود را به پریز برق دیگری متصل کنید.

مطمئن شوید که تلویزیون روشن نمیشود

گاهی تلویزیون روشن است اما صفحه تصویر را نمایش نمی دهد و شما فکر میکنید که تلویزیون روشن نمیشود. در اینجا دکمه منو تلویزیون را بفشارید. زیرا این که صفحه تلویزیون تصاویر را نمایش نمی دهد به این معنی نیست که دستگاه روشن نیست. دکمه منو را فشار دهید تا ببینید آیا نمایش جدول منو بر روی صفحه نمایش، نشان داده می شود یا خیر. اگر چنین است ، مشکل در سرویس تلویزیون شماست. ممکن است سورس شما تغییر کرده باشد. بررسی کنید آیا سورس انتخابی شما با پورت ورودی که انتخاب کرده اید، همخوانی دارد. برای مثال اگر از کابل HDMI استفاده میکنید، کلید سورس یا ورودی را از روی کنترل بزنید و بررسی کنید که حتما روی حالت HDMI قرار داشته باشد؛

اگر چنانچه با جمله سیگنال موجود نیست، یا سیگنال ضعیف است، مواجه شدید احتمالا مشکل از سیستم آنتن شما میباشد. برای رفع مشکل از یک تکنیسین نصب آنتن کمک بگیرید و یا با بخش نصب و راه اندازی نمایندگی پاراتک تماس حاصل فرمایید؛ ولی اگر در صورت مشاهده جدول منو، هیچگونه پیامی مبنی بر عدم سیگنال یا پیغامی دیگر مشاهده نکرده اید، میتوانید با کارشناسان ما در بخش پشتیبانی تعمیر تلویزیون پاراتک، نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی در مشهد و نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد تماس بگیرید.

تلویزیون خود را با استفاده از دکمه پاور تلویزیون روشن کنید

علت روشن نشدن تلویزیون شما میتواند خراب بودن ریموت باشد. قبل از اینکه نتیجه بگیرید تلویزیون مشکلی دارد یا خیر از دکمه روشن / خاموش تلویزیون استفاده کنید تا ببینید آیا روشن است یا خیر؟

اگر روشن شود ، شاید ریموت شما خراب باشد به دلیل اینکه باتری ها از بین رفته اند یا چیزی که باعث مسدود شدن حسگرها شده است. اکثر تلویزیون های مدرن دارای دکمه های پاور تلویزیون هستند. با استفاده از آن دکمه تلویزیون را روشن کنید تا بدانید مشکل از کنترل راه دور است یا تلویزیون.

علت روشن نشدن تلویزیون منفجر شدن فیوز داخلی است

تعمیر تلوزیون

تلویزیون منبع تغذیه ای دارد که به فیوز مجهز است و به شما کمک می کند تا در صورت افزایش برق، اجزای داخلی مهم تلویزیون آسیب نبیند. اگر تلویزیون شما روشن نیست، ممکن است به این دلیل باشد که فیوز منفجر شده و باید تعویض شود. ولی به این مسئله توجه داشته باشید که هیچگاه فیوز به تنهایی منفجر نمیشود وهمیشه در پی خرابی قطعاتی در تلویزیون این اتفاق رخ میدهد. در نتیجه برای تعمیر تلویزیون باید ابتدا علت سوختن فیوز بررسی شود. قبل از تعویض آن، مدار کامل تعمیر گردیده و قطعات سوخته تعویض شوند. در نهایت اقدام به تعویض فیوز گردد. زیرا اگر بدون تعمیر مدارات فیوز جدید نصب شود، منجر به ورود جریان برق به مدارات آسیب دیده شده و خرابی دستگاه مضاعف خواهد شد.

این فرایند خصوصاً برای افرادی که تجربه کمی در کار دارند و یا اصلاً تجربه ای در زمینه تعمیر تلویزیون ندارند بسیار پیچیده و خطرناک است. بنابراین عاقلانه است که برای رفع این مشکل، یک متخصص تعمیر تلویزیون استخدام کنید.

تلویزیون را ریست کنید

اگر تلویزیون شما روشن نمیشود ، آن را خاموش کرده و کابل برق را از پریز برق جدا کنید. قبل از اینکه دوباره آن را روشن کنید حداقل یک دقیقه به آن زمان بدهید. این روش به تنظیم مجدد نرم افزار، معروف است و به تنظیمات برق کمک می کند. این یک تکنیک است که برای تعمیر تلویزیون هایی که روشن نمی شوند به خوبی کار می کند.

اگر تخصصی در زمینه تعمیرات برقی ندارید، ایده خوبی نیست که تعمیر تلویزیون خود را خودتان انجام دهید. زیرا ممکن است با یک اقدام اشتباه، دچار حوادث جبران ناپذیری از جمله خطر برق گرفتگی یا آسیب بیشتر به تلویزیون شوید. بنابراین بهترین گزینه استخدام یک متخصص معتبر نصب و تعمیر تلویزیون است.

پایه دیواری را بردارید

تعمیر تلویزیون

پس از جدا کردن همه چیز از تلویزیون ، باید پایه را بردارید. اگر تلویزیون شما به دیوار نصب شده بود ، باید تلویزیون را از دیوار جدا کرده و براکت نصب را از پشت تلویزیون بردارید.

فلش های قرمز: این پیچ ها را بردارید تا پایه از تلویزیون جدا شود.

فلش های آبی: این 4 پیچ را بردارید تا یک پایه دیواری (نشان داده نشده) از تلویزیون شما جدا شود.

تلویزیون در قسمت بالا و داخل پایه قرار می گیرد ، بنابراین هنگام برداشتن پیچ های پایه فقط نمی توان آن را از بین برد، اما اینکه یک دوست بتواند تلویزیون را به حالت ایستاده نگه دارد در حالی که پیچ ها را از پایه برمی دارید ، همیشه ایمن تر است. سپس هرکدام از شما یک طرف را بگیرید و با دقت آن را روی سطحی که با فرش پوشانده شده بگذارید. با دقت اجزای داخلی تلویزیون را بررسی کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای تعمیرات ابتدایی تلویزیون در منزل

در صورتیکه تلویزیون شما مشکل عمده ای نداشته باشد ونیاز به تجهیزات تخصصی عیبیابی نباشد و با یک لحیمکاری ساده مرتفع گردد.

شما به 6 ابزار اساسی که در زیر معرفی میشود، نیاز دارید:

– دستگاه هویه

– پیچ گوشتی فیلیپس

– انبر

– سیم چین

– سیم لحیم

– روغن لحیم

ابزارهای ذکر شده در بالا به آسانی در بازار یافت میشوند و قیمت های مناسبی نیز دارند. از جمله؛ هویه ابزاری است بسیار ارزان و آسان که برای استفاده از کیت لحیم کاری 60 وات بسیار توصیه می شود. هم قیمت مناسب و تقریبا ارزانی دارند و هم به راحتی حمل میشودند.

ابزارهای اختیاری

منظور از ابزارهای اختیاری این است که این ابزارها مورد نیاز نیستند ، اما می توانند روند کار را آسان کنند.

– پیچ گوشتی مغناطیسی (برای کمک به از بین بردن تمام پیچ های پوسته)

– پیچ گوشتی بی سیم (برای کمک به از بین بردن تمام پیچ های پوشش)

– فتیله (برای جذب لحیم ذوب شده)

– مکنده لحیم کاری (لحیم کاری ذوب شده را بردارید)

در پایان لازم به ذکر است که اگر هیچ تخصص و یا سر رشته ای در زمینه تعمیر تلویزیون ندارید به سراغ تعمیر تلویزیون نروید. زیرا ممکن است با انجام کوچکترین اشتباه صدماتی به خود و یا تلویزیون خود بزنید. گاهی افراد بدون تخصص با دخالت بی جا در کار تعمیر تلویزیون موجب سوختن تلویزیون میشوند.در نهایت مجبور به تعویض و خرید یک تلویزیون نو و تحمیل هزینه های گزاف هستند. بنابراین در این مواقع پیشنهاد میگردد که از خدمات افراد متخصص جهت تعمیر تلویزیون بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *