سامسونگ به عنوان برترین برند تولید‌کننده تلویزیون در جهان به شمار می‌رود که در حال حاضر با توجه به تولید با انواع کیفیت تصویر توانسته است جایگاه بهترین نوع تلویزیون را در اختیار خود بگیرد. سامسونگ توانسته نمایشگرهای با کیفیت 8k را تولید و روانه بازار کند که تحولی عظیم در عرصه تولید نمایشگر به شمار می‌رود. اما با توجه به تحریماتی که در ایران بوجود آمد و عدم ورود برخی از برندهای خارجی به ایران ورود برند سامسونگ نیز با این مشکل مواجه شد و سام سرویس به عنوان برند جایگزین آن تلویزیون‌هایی را با قیمت مناسب‌تر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. بسیاری از مردم بر این باورند که سام همان سامسونگ است اما واقعیت این است که سام به عنوان جایگزین سامسونگ شروع به فعالیت کرده است و تفاوت‌های زیادی بین این دو برند وجود دارد که به هنگام خرید باید در مقایسه تلویزیون سامسونگ و سام سرویس دقت کنید.

ما در این مقاله از سایت پاراتک قصد داریم به مقایسه تلویزیون سامسونگ و سام سرویس پرداخته و شما را با تفاوت‌هایی که بین آنها وجود دارد آشنا کنیم تا به هنگام خرید بتوانید انتخاب هوشمندانه‌تری داشته باشید.

ویژگی‌های تلویزیون‌های سام سرویس

همانطور که گفتیم تلویزیون‌های سام به عنوان جایگزینی برای برند سامسونگ به شمار می‌روند به همین دلیل باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند تا بتوانند در عرصه رقابت موفق باشند. شرکت سام سرویس با ارائه محصولاتی با ویژگی‌های خاص توانسته است درمدت زمان فعالیت خود جایگاه ویژه‌ای در بین مشتریان کسب نمایند. از جمله مهمترین ویژگی‌های تلویزیون‌های سام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قابلیت اتصال به اینترنت و مودم وای فای
  • هوشمند بودن اکثر مدل‌های آن
  • برخوردار بودن از سیستم عامل اندروید
  • خروجی اپتیکال
  • سیستم پخش دالبی
  • قابلیت ضبط برنامه روی هارد اکسترنال
  • برخورداری از فناوری Time Shift (ماشین زمان) جهت ضبط برنامه‌های در حال پخش و برگردان زمان برنامه مورد نظر به عقب
  • قابلیت Smart View جهت پخش برنامه تلویزیون از گوشی موبایل
  • دارای سیستم بلوتوث
  • دارای قفل کودک

علاوه بر این موارد تلویزیون‌های این برند دارای ویژگی‌های بسیار دیگری می‌باشد که باعث شده به عنوان یک جایگزین قوی برای برند سامسونگ در بازار عرضه شود.

مقايسه تلويزيون سام و سامسونگ
مقايسه تلويزيون سام و سامسونگ

فناوری‌های جدید برند سام سرویس

همانطور که در بالا بیان کردیم تلویزیون‌های این برند دارای دو فناوری Time Shift و Smart View هستند. این دو فناوری که عموما در تلویزیون‌های هوشمند و 4k وجود دارد به عنوان فناوری‌های جدید و مدرن محسوب می‌شوند که در ادامه با این دو فناوری بیشتر آشنا می‌شویم.

فناوری Time Shift: این فناوری که از آن به عنوان ماشین زمان نیز نام برده می‌شود به این صورت است که این قابلیت را دارد برنامه‌های تلویزیون را ضبط کند و در همان حال زمان را به عقب بازگرداند که بتوانید بخشی از برنامه موردنظر را با خیالی راحت‌تر تماشا کنید. همچنین زمان برنامه مورد نظرتان را می‌توانید بدون اینکه باعث اختلال در ضبط شود به عقب برگردانید.

فناوری Smart View: این فناوری این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید برنامه‌های در حال پخش تلویزیون را با استفاده از وای فای و اپلیکیشن Samsung Smart View در تبلت، لپ تاپ و یا گوشی موبایل تماش کنید.

معایب تلویزیون‌های سام سرویس

این برند با وجود دارا بودن مزایا و ویژگی‌های زیاد دارای برخی معایب نیز است که به هنگام انتخاب این برند لازم است با آنها آشنا شوید. دانستن همه این موارد می‌تواند برای شما در انتخابی بهتر موثر باشد.

دارای پردازنده‌های تک هسته‌ای است که باعث سرعت پایین در پردازش تصاویر می‌شود.

برخوردار نبودن از سیستم ساب ووفر در تلویزیون‌های هوشمند و 4k

نداشتن فناوری لازم برای کیفیت تصاویر

مقایسه برخی از مدل‌های برند سامسونگ با سام

در تلویزیون 65 اینچ NU8900 سامسونگ صفحه نمایش تخت به کار برده شده است و دارای فناوری HDR1000 است که با استفاده از آن توانسته است تصاویری با رنگ‌های واقعی و شفاف نمایش دهد.

از طرف دیگر

در تلویزیون 65 اینچ TU6500 سری 6 سام نیز از صفحه نمایش تخت استفاده شده که این صفحه نمایش توانسته با رزولوشن 3440*2160 پیکسل تصاویری با کیفیت 4K UHD با رنگ‌هایی زنده را نمایش دهد.

تلویزیون 65 اینچ UN8900 سامسونگ دارای قابلیت Precision Black است که می‌تواند تمامی قسمت‌های نمایشگر تلویزیون را به بخش‌های‌ریزی تقسیم کرده و به دقت مورد بررسی و تجزیه قرار دهد تا نور و رنگ هر قست به درستی تنظیم شود.

از طرف دیگر

تلویزیون 65 اینچ ال‌ای دی اسمارت سری 6 سام که یکی از پرطرفدارترین تلویزیون‌های برند سام است توانسته با بهره‌گیری از تکنولوژی HDR در صفحه نمایش تلویزیون 65 اینچ کیفیت تصویر را به 8 میلیون پیکسل برساند.

از دیگر مشخصات مشابه بین تلویزیون‌های سام و سامسونگ موتور پردازش تصویر UHD است که وظیفه آن پردازش و ارتقای وضوح تصاویر HD و FHD به 4K و UHD است.

تلویزیون 65 اینچ سامسونگ از سیستم صوتی دالبی بهره گرفته است که انتشار صدا را از تلویزیون بسیار گسترش می‌دهد.

این در حالی است که در تلویزیون‌های سام با استفاده از خروجی اپتیکال کیفیت صدا به طور شگفت انگیزی افزایش می‌یابد و هیچ گونه نویزی ندارد.

مقايسه سامسونگ و سام
مقايسه سامسونگ و سام

معرفی برخی از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های سام

حال که با تلویزیون‌های برند سام و ویژگی‌های آنها آشنا شدید شما را با چند مدل از محبوبترین و پرفروش‌ترین مدل‌های این برند آشنا می‌کنیم.

تلویزیون 58 اینچ TU6550 سام

دارای پردازنده UHD Upscaling، ریموت کنترل، پورت HDMI، USB و سیستم بلوتوث

پشتیبانی از وای فای، پخش صدای دالبی، سیستم عامل اندروید

کیفیت نمایش تصویر 4K

تلویزیون 50 اینچ T6050 سام

کیفیت نمایش به صورت FHD

دارای 2 پورت USB و 2 پورت HDMI، خروجی صدای اپتیکال، پخش صدای دالبی،

قابلیت مانیتور شدن، ضبط برنامه روی هارد اکسترنال

پشتیبانی سیستم بلوتوث، سیستم عامل اندروید

تلویزیون 43 اینچ T5500 سام

نمایش تصویر با کیفیت FHD

شامل 2پورت USB و 2 پورت HDMI

پشتیبانی از خروجی صدای اپتیکال، سیستم بلوتوث، سیستم عامل اندروید، سیستم صدای دالبی

جمع بندی مقایسه تلویزیون سامسونگ و سام سرویس

در این مطلب از سایت پاراتک به مقایسه دو برند سامسونگ و سام سرویس پرداختیم. همانطور که مطرح کردیم برخلاف تصور برخی از افراد که فکر می‌کنند سام همان سامسونگ است این دو نام کاملا متفاوت هستند و سام سرویس یک محصول ایرانی است که بعد حذف برند سامسونگ از بازار در اثر تحریمات جایگزین آن شد.

اما این نکته حائز اهمیت است که داشتن هر نوع تلویزیونی با هر برندی ممکن است بر اثر برخی مشکلات دچار اختلال و خرابی شود که در این صورت نیاز به یک مجموعه معتبر برای تعمیر آن بسیا مهم است. پاراتک به عنوان نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد با دارا بودن کادری کاملا متخصص و مجرب آماده ارائه کلیه خدمات تعمیر تلویزیون به مشتریان عزیز خود در شهر مشهد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *