اگر تلویزیون تماشا کرده اید و فکر می کنید تصویر به رنگ آبی یا سبز تمایل دارد و یا رنگ پوست افراد در تلویزیون به طور غیر طبیعی زرد به نظر می رسد، ممکن است مشکلی در تلویزیون شما ایجاد شده باشد. ترکیب رنگ ها در تلویزیون یکی از انواع مشکلات رایج است که بسیاری از افراد با آن رو به رو می شوند.

اگرچه با یک کالیبراسیون کامل می توانید بهترین رنگ های ممکن را از تلویزیون دریافت کنید اما این فرآیند معمولا یک روند پیچیده و گران قیمت است که اکثر کاربران نمی خواهند آن را انجام دهند. به یاد داشته باشید، که حتی اگر تلویزیون جدیدی خریداری کرده باشید نیز ممکن است حالت تصویر آن پیکربندی نشده باشد و رنگ ها در آن ترکیب شوند. خوشبختانه چندین تنظیم ساده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا رنگ های کاملاً دقیقی را از تلویزیون خود مشاهده کنید.

در این مقاله به بررسی علل قاطی شدن رنگ در تلویزیون و تنظیماتی که می توانید جهت تعمیر ترکیب شدن رنگ ها در تلویزیون انجام دهید، پرداخته ایم.

1.تغییر تنظیمات تصویر تلویزیون

چرا رنگ ها در صفحه تلویزیون ترکیب می شود؟

ترکیب رنگ ها در تلویزیون ممکن است به جهت تغییر تنظیمات تصویر تلویزیون ایجاد شده باشد. اگر تلویزیون شما برای تنظیمات تصویر خود عملکرد بازنشانی یا بازگشت به حالت اولیه را دارد، تنظیمات را بازنشانی کنید. برای این منظور ابتدا از طریق کنترل تلویزیون گزینه HOME یا MENU را انتخاب کنید. وارد تنظیمات شده و گزینه صدا و تصویر را انتخاب کنید. از منوی باز شده، گزینه تنظیمات تصویر، تنظیمات پیشرفته و سپس گزینه تنظیم مجدد را انتخاب کنید.

2.مشکل برق تلویزیون

گاهی اوقات مشکلات رنگ در تلویزیون شامل نمایش دادن رنگ های قرمز، آبی یا سبز ناشی از قطع و وصل برق تلویزیون، مشکل پریز و یا شل بودن سیم ها است. بررسی کنید که کابل به تلویزیون و دستگاه کاملا متصل شده است و شل نیست. برای این منظور ابتدا تلویزیون خود را خاموش کنید. سیم برق AC را از پریز خارج کنید. پس از آن تلویزیون خود را به مدت 2 دقیقه خاموش نگه داشته و سپس آن را دوباره به برق (ترجیحا به یک پریز برق جدید) وصل کنید. در نهایت تلویزیون را مجددا روشن کنید.

همچنین می توانید برای این مشکل یک کابل یدکی را جایگزین کابل قبلی کنید و ببینید آیا وضعیت رنگ ها در تلویزیون بهتر می شود یا خیر.

اگر مشکل همچنان وجود داشت، احتمالا مشکل ترکیب شدن رنگ ها در صفحه از برق تلویزیون نیست.

3.مشکل منبع سیگنال پخش یا ترمینال های ورودی تلویزیون

3. مشکل منبع سیگنال پخش یا ترمینال های ورودی تلویزیون

اگر صفحه منوی تلویزیون شما رنگ های عجیب و غریب نشان می دهد، تنظیمات تلویزیون، منبع سیگنال پخش (مانند کابل یا ماهواره، گیرنده دیجیتال تلویزیون یا سایر دستگاه ها مانند DVD player) یا اتصالات کابل تلویزیون می تواند دلیل این امر باشد. برای حل این مشکل موارد زیر را بررسی کنید:

  • جهت و محل آنتن را تنظیم کنید.
  • ساختمان های بلند کوهستانی یا برج ها که سیگنال های پخش شده را منعکس می کنند ممکن است باعث ایجاد شبح در تصویر شوند.
  • هرگونه دستگاه الکتریکی یا باتری را که ممکن است تداخل فرکانس رادیویی (RF) در تلویزیون ایجاد کند، خاموش کنید.
  • از ترمینال ورودی دیگر تلویزیون استفاده کنید. برای این منظور کابل های دستگاه ها را به سایر ترمینال های ورودی تلویزیون وصل کنید.
  • اگر دستگاه های متصل شده به تلویزیون دلیل ایجاد رنگ های سبز و آبی و قرمز در تلویزیون و یا ترکیب رنگ ها شده باشند می توانید دستگاه A / V دیگری را از طریق همان ترمینال ورودی تلویزیون که هم اکنون دستگاه شما به آن متصل است، به تلویزیون وصل کنید تا بررسی کنید که آیا دستگاه A / V متصل شده باعث بروز مشکل می شود یا خیر.

4.نرم افزار تلویزیون آپدیت نیست

در برخی موارد، مشکل مشاهده رنگ های سبز، قرمز و آبی در صفحه در تلویزیون های هوشمند جدید، ناشی از نرم افزار تلویزیون است.

اگر تلویزیون شما به یک اتصال اینترنتی فعال و پایدار متصل است، جدیدترین نرم افزار تلویزیون را نصب کنید.

5.مشکل لامپ تصویر تلویزیون

لامپ های فلوئورسنت در تلویزیون های LCD و لامپ های ال ای دی در تلویزیون های LED یکی دیگر از بخش های مهم و اصلی تلویزیون ها هستند. بنابراین از جمله دیگر دلایل ترکیب شدن رنگ ها در تلویزیون می توان به مشکلات بک لایت تلویزیون اشاره نمود.

در صورتی که مشکل از لامپ های تلویزیون باشد، علاوه بر ترکیب رنگ ها، ممکن است مشکلات دیگری نظیر کم نور بودن بخش هایی از تصویر و یا تیره و روشن بودن قسمت های مختلف تصویر نیز مشاهده شود. تعویض لامپ تصویر تلویزیون نیز یکی دیگر از تعمیرات اصلی تلویزیون است که نیازمند بهره مندی از افراد حرفه ای و متخصص می باشد. توجه داشته باشید که تعویض لامپ تصویر تلویزیون نیز باید به دست متخصصین حرفه ای تعمیر تلویزیون انجام شود تا مشکلات بیشتری را برای شما به همراه نداشته باشد.

6.سوختن پیکسل های تلویزیون

به کوچکترین واحد یک تصویر دیجیتال پیکسل می گویند. هر پیکسل تلویزیون معمولا یک بلوک مربع یا مستطیل شکل است که بر روی صفحه نمایش تلویزیون قرار گرفته. هر پیکسل تلویزیون شامل 3 نور قرمز، آبی و سبز است که ترکیب آن ها به نسبت های مختلف، دیگر رنگ های تلویزیون را ایجاد می کند. پیکسل ها برای نمایش تصویر در تلویزیون لازم هستند و به کمک ترانزیستور ها کنترل می شوند.

هنگامی که هر کدام از پیکسل های تلویزیون بسوزند، صفحه تلویزیون در همان نقطه به رنگ مشکی دیده خواهد شد. چنانچه تصویر تلویزیون به رنگ قرمز دیده شود؛ احتمالا به دلیل آن است که یکی از پیکسل های تلویزیون همواره روشن است. این مشکل معمولا به دلیل عدم دریافت برق از ترانزیستور رخ می دهد. اطلاع از سوختن پیکسل های تلویزیون و تعمیر یا تعویض آن ها نیز بایستی به دست متخصصین حرفه ای انجام شود.

7.مشکل پنل تلویزیون

مشکل پنل تلویزیون

پنل تلویزیون یکی از اصلی ترین بخش های تلویزیون است که خراب شدن آن می تواند منجر به مشکلات متعدد و مختلفی در تلویزیون شود. ترکیب شدن رنگ های تلویزیون یکی از انواع مشکلاتی است که ممکن است به جهت خرابی پنل تلویزیون ایجاد شود.

در مواردی که پنل تلویزیون به علت اسباب کشی، افتادن از ارتفاع یا ضربات احتمالی و یا حتی بر اثر تمیز کردن دچار مشکل می شود، یکی از اولین مشکلاتی که در تلویزیون مشاهده خواهید کرد، ترکیب شدن رنگ ها و یا نشان داده شدن رنگ های عجیب و غریب یا مشاهده رنگ سبز روی صفحه است.

از آن جایی که پنل تلویزیون یکی از قسمت های اساسی و گران قیمت تلویزیون است، بنابراین تعمیر آن نیز بسیار تخصصی بوده و نیازمند بهره مندی از تعمیرکاران حرفه ای تعمیر تلویزیون است. دقت کنید که هزینه تعویض پنل تلویزیون اغلب برابر با خرید یک تلویزیون جدید است. بنابراین تعمیرات غیر تخصصی به دست افراد غیر حرفه ای می تواند هزینه های شما را افزایش داده و یا حتی منجر به از بین رفتن پنل تلویزیون شود.

سخن آخر

تغییرات و یا مشکلات رنگ های تلویزیون می تواند دلایل مختلف و متعددی داشته باشد. اگرچه برخی از این مشکلات به راحتی در منزل قابل بررسی هستند اما برخی از مشکلات اصلی مانند خراب شدن پنل تلویزیون و … باید به دست متخصصین حرفه ای تعمیر تلویزیون انجام شود. بنابراین چنانچه با هرگونه مشکل تغییرات رنگ در تصویر تلویزیون و یا ترکیب شدن رنگ ها مواجه شدید، می توانید با تیم الکترونیک و انفورماتیک پاراتک تماس بگیرید.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *