به جای خرید یک تلویزیون پرهزینه و هوشمند، می توانید تلویزیون ساده خود را به راحتی با صرف هزینه به مراتب کمتر، به یک مرکز تفریحی تحت وب تبدیل کنید. اما دقت کنید که برای داشتن این ویژگی، تلویزیون شما باید دارای پورت HDMI باشد.

تلویزیون هوشمند

کروم کست (Google Chrome Cast)

اگر بودجه کافی برای خرید تلویزیون هوشمند را ندارید، اما می خواهید تلویزیون خود را هوشمند کنید و موبایل، تبلت و یا لپ تاپ خود را به تلویزیون وصل کنید، کروم کست یک دستگاه پخش رسانه ای فوق العاده مناسب برای شماست.
این ابزار اندازه انگشت شست که شبیه به یک USB است؛ برای ریختن محتوا از تصاویر گرفته تا موسیقی و ضبط ها از راه دور از طریق رایانه شخصی، تلفن همراه یا رایانه لوحی به صفحه تلویزیون مناسب است. Chromecast Google استفاده بسیار آسانی دارد. اساساً این ابزار را باید به پورت HDMI تلویزیون خود متصل کنید.

Chromecast دارای یک درگاه میکرو USB است که برای منبع تغذیه باید به یک درگاه USB در تلویزیون (یا یک منبع انتخابی دیگر) متصل شود. برای ایجاد ارتباط به کمک Wi-Fi فعلی در خانه، به دستورالعمل های ارائه شده به همراه هر کدام از این دستگاه ها، عمل کنید. برنامه Chromecast در تلفن همراه یا رایانه شخصی شما نیز با رابط کاربری ساده و یک سیستم از راه دور مشابه عمل می کند. برنامه را اجرا کنید و با توجه به دستورالعمل های سازنده ابزار، جهت اتصال به تلویزیون، عمل کنید.

وقتی مراحل تمام شد، می توانید تمام ضبط های Full HD ازYouTube یاسایر منابع را روی صفحه تلویزیون خود ببینید. همچنین می توانید فیلم ها را روی صفحه بزرگ دیگر خود پخش کنید. برای این منظور، شما باید برنامه Google Cast را در برنامه Chrome خود معرفی کنید. که به شما این فرصت را می دهد تا برگه ای را که در حال حاضر مشاهده می کنید به تلویزیون بفرستید. به همین ترتیب، بسیاری از برنامه های کاربردی همه کاره رایگان و برتر زیر نیز وجود دارند. که به شما امکان می دهند موارد دیگری را از تلفن همراه و رایانه لوحی خود در تلویزیون پخش کنید:
| EZCast : توانایی ارسال بی سیم تصاویر و صوت از طریق وایفای به تلویزیون و پروژکتور
| LocalCast : توانایی ارسال ویدئو به تلویزیون
| RealPlayer Cloud : پخش کننده ویدیو بر روی تلویزیون با استفاده از فضای ابری RealTimes

Apple TV (تلویزیون اپل)

Apple TV یک دستگاه پخش کننده رسانه است. این دستگاه میتواند برای پخش ضبط ها، تصاویر و موسیقی از ابزار iOS یا Android شما مورد استفاده قرار گیرد. برای آخرین مورد ذکر شده، ابتدا باید برنامه ای مانند Plex ، PlayTo یا Apple TV AirPlay Media Player را روی گوشی یا رایانه لوحی خود نصب کنید.

تلویزیون اپل

فایر تی وی استیک آمازون (پخش کننده خانگی Amazon Fire TV Stick)

این دستگاه با یک پردازنده چهار هسته ای با یک گیگابایت رم و 8 گیگابایت ظرفیت داخلی عرضه می شود. بلوتوث 4.1 برای شبکه و پشتیبانی از صدای Dolby Audio 5.1 در این دستگاه وجود دارد. به همین ترتیب با یک ریموت مبتنی بر صدا ارائه می شود که دارای میکروفون داخلی برای استفاده کاربر از صدای خود است. به کمک این ریموت کاربر می تواند با استفاده از ویژگی صوت از راه دور آن، برنامه مورد نظر خود را پیدا کند. یا با پیشنهادات سفارشی مستقیماً از صفحه اصلی به تماشای موارد مورد نظر خود بنشیند.

این ابزار کنترل Android می تواند از طریق درگاه HDMI به تلویزیون کاربران متصل شود. کاربران با استفاده از این ابزار می توانند فیلم ها را تا حداکثر کیفیت 1080p پخش کنند. این ابزار به همین ترتیب از انعکاس صفحه بر روی تلویزیون پشتیبانی می کند. مشتریان می توانند با استفاده از فروشگاه، از برنامه های تفریحی استفاده کنند.

 

اندروید باکس (دستگاه های پخش کننده رسانه از نوع جعبه ای)

اندروید باکس
در حالی که Chromecast ساده ترین و کم هزینه ترین رویکرد برای تقویت Wi-Fi تلویزیون شما است. اما امکان ذخیره سازی اطلاعات با هرگونه حافظه داخلی یا حافظه جانبی را ندارد.برای داشتن ویژگی های کامل، می توانید در مورد یک دستگاه پخش رسانه ای یا set-top box تصمیم بگیرید. تمام آنچه شما نیاز دارید ، یک تلویزیون با پورت HDMI و یک ارتباط وب فعال وبهره برداری از آن است. این پخش کننده های رسانه ای محتوای Full HD را از مجموعه ای از منابع در وب دریافت می کنند و بر روی صفحه نمایش تلویزیون شما نمایش می دهند.

به همین ترتیب، این دستگاه ها دارای پورت USB برای درایوها و دیگر سخت افزارهای شما هستند. یک کارت حافظه SD ، به شما این فرصت را می دهد تا رسانه ای را که روی آن قرار داده اید مشاهده کنید. همچنین می توانید دستگاه هایی با ظرفیت داخلی برای تصاویر متحرک و موسیقی را انتخاب و خریداری کنید.

اندروید باکس ها دستگاه هایی شبیه به دستگاه های دیجیتال تلویزیون هستند که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند. این دستگاه ها به شما امکان می دهند تا تلویزیون خود را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. به کمک اندروید باکس می توانید برنامه های اندرویدی گوشی خود را بر روی تلویزیون اجرا کنید و به راحتی جدیدترین فیلم‌ های دنیا را در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون خود مشاهده کنید. همچنین به کمک اندروید باکس می توانید بازی های اندرویدی را نیز در تلویزیون خود اجرا کنید.

در زیر چند مدل از بهترین اندروید باکس تلویزیون یا پخش کننده های تلویزیونی را به شما معرفی نموده ایم:

1. پخش کننده تلویزیون شیائومی (Mi TV Stick)

این پخش کننده ساخت کمپانی شیائومی است که در سال های اخیر در زمینه های مختلف ازجمله تکنولوژی درخشیده است. این محصول، امکان استفاده از سیستم عامل اندروید در تلویزیون را برای شما فراهم می‌کند. انواع مختلف این ابزار با دارا بودن درگاه HDMI به راحتی به تلویزیون شما متصل شده و از رزولوشن های بالا تا 1080P نیز پشتیبانی می کنند.

2. اندروید باکس تسکو

به کمک اندروید باکس تسکو می توانید تلویزیون خود را هوشمند کنید. این اندروید باکس بااتصال ازطریق پورت HDMI به تلویزیون معمولی می تواند امکانات تلویزیون هوشمند را در اختیار شماقرار دهد.

3. اندروید باکس HK1

اندروید باکس اچ کا وان یکی دیگر ازبهترین اندروید باکسهای موجود در بازار ایران است که درسال ۲۰۲۰ عرضه شد. این محصول در عین کاربرد بالایی که دارد، با طراحی های زیبایی ارائه می شود. اندروید باکس HK1 یکی از محصولات حرفه ‌ای تبدیل تلویزیون به تلویزیون هوشمند است که از کیفیت‌ بالای تصاویر، ویدئو ها و صوت ها پشتیبانی می‌کند. همچنین به کمک این دستگاه می توانید بازی های اندرویدی را نیز در صفحه نمایش بزرگ تلویزیون خود اجرا کنید. برخی از انواع این دستگاه همچنین ازاتصال لوازم جانبی نظیر موس، کیبورد هوشمند وحتی دسته بازی هم پشتیبانی می ‌کنند.
در نهایت:
اگر تلویزیون شما از درگاه HDMI استفاده می کند می توانید از تلویزیون خود به عنوان یک تلویزیون هوشمند استفاده کنید و در صورت نیاز به تعمیر تلویزیون به paratek.ir سر بزنید، ما یک شرکت فروش و تعمیرات تلویزیون در مشهد هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *