آیا کیفیت تصویر تلویزیون های ایرانی همانند برندهای خارجی است؟ بهترین تلویزیون ایرانی که کیفیت تصویر بالاتری دارد چه برندی است؟ شاید این سوال‌ برای شما هم پیش آمده باشد. با توجه به افزایش نوسانات قیمت در بازار و تغییر لحظه‌ای قیمت دلار، خرید تلویزیون و محصولات دیجیتال بسیار سخت شده است. امروزه نمی‌توان مانند گذشته تلویزیون با مارک‌ها و برندهای معروف مانند سامسونگ، ال جی و … خرید، به همین دلیل نیاز به خرید کالای ایرانی به خصوص تلویزیون که قیمت به صرفه‌تری دارد، بیش از پیش احساس می‌شود. در ادامه با ما در پاراتک همراه باشید تا در مورد بهترین برندهای تلویزیون داخلی که کیفیت تصویری بالایی دارند صحبت کنیم.

کیفیت تصویر تلویزیون چگونه مشخص می‌شود؟

همانطور که می‌دانید کیفیت تصویر تلویزیون ‌های ایرانی به صورت روزانه در حال ارتقا پیدا کردن است.‌ هنگام خرید تلویزیون کیفیت و وضوح تصویر بیش از هر ویژگی دیگری دارای اهمیت خواهد بود، این کیفیت بر اساس میزان پیکسل و رزولوشن مشخص می‌شود. در ادامه بیان می‌کنیم که چگونه این دو آیتم روی کیفیت تصویر تاثیرگذار هستند.

پیکسل و کیفیت تصویر

کوچک‌ترین بخشی که تصاویر دیجیتالی از آن تشکیل می‌شوند، پیکسل نام دارد. تعداد پیکسل‌ها در تصاویر نشان‌دهنده روشنی و وضوح تصویر است به طوری که اگر تعداد آن‌ها بالا باشد کیفیت تصویر هم بالاتر می‌رود.

رزولوشن و کیفیت تصویر

رزولوشن نشان‌دهنده‌ میزان پیکسل‌های موجود در ابعاد افقی و عمودی است. رزولوشن به کیفیت تصاویر، سایز پنل و فاصله تلویزیون بستگی دارد.

کدام برند تولید کننده تلویزیون داخلی کیفیت تصویر بهتری دارد؟

کیفیت تصویر تلویزیون های ایرانی چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام بهتر است؟ با توجه به افزایش قیمت برندهای خارجی، تقاضا جهت خرید تلویزیون‌های داخلی افزایش یافته است و این موضوع باعث می‌شود انتخاب در بین گزینه‌های فراوان کاری بس دشوار باشد. به همین دلیل نیاز است مارک‌های ایرانی تولیدکننده تلویزیون را بررسی کنید. اکثر این برندها به دلیل رقابت با یکدیگر تلاش می‌کنند تا با استفاده از فناوری‌های روز دنیا محصولات خود را به روز کنند.‌
پرفروش‌ترین برند تلویزیون‌های ایرانی که کیفیت تصویر بالایی دارند شامل اسنوا، جی پلاس، شهاب، سام و ایکس ویژن است. اگر به دنبال خرید یک تلویزیون خوب ایرانی با کیفیت تصویر بالا هستید باید به دنبال خرید یکی از این برندهای ذکر شده باشید.‌ تعیین اینکه کدام برند را انتخاب کنید بستگی به بودجه شما و ویژگی‌های دیگر تلویزیون دارد. کیفیت صدا و تصویر دو ویژگی مهمی هستند که مردم هنگام خرید تلویزیون به آن توجه می‌کنند. در ادامه چند برند معروف تولیدکننده تلویزیون در ایران که کیفیت تصویر بهتری نسبت به بقیه دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

کیفیت تصویر تلویزیون های ایرانی چگونه است

بزرگ‌ترین تولیدکننده تلویزیون شرکت سام سرویس

شرکت سام سرویس یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوازم خانگی مخصوصا تلویزیون در ایران است که محصولات خود را با بالاترین کیفیت ارائه می‌کند. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در ساخت این محصولات باعث معروفیت بیش از پیش این برند شده است. شرکت سام سرویس که قبلا به عنوان نماینده انحصاری سامسونگ در ایران فعالیت می‌کرد، توانست با تکیه بر دانش و فناوری کشور به یک تولیدکننده بزرگ تبدیل شود.‌ البته قابل ذکر است که این شرکت با چند شرکت کره‌ای و چینی برای تامین قطعات و جمع‌آوری آن‌ها همکاری می‌کند.
موتور پردازش UHD Upscaling که برای پردازش تصویر مورد استفاده قرار می‌گیرد در تلویزیون‌های سام قرار داده شده است. وظیفه‌ اصلی این موتور افزایش وضوح تصویر و پردازش آن‌ها بوده و ارتقای وضوح تصاویر در این برند از SD و HD و Full HD به وضوح UHD و ۴K است.

شرکت جی پلاس رقیبی برای برندهای خارجی

برند گلدیران یا همان جی پلاس با تولید محصولات مختلف توانسته مشتریان زیادی را جذب کند. در سال‌های اخیر به دلیل تحریم کشور ایران این شرکت اقدام به تولید لوازم خانگی از جمله تلویزیون، یخچال و … کرده است که از لحاظ کیفیت و قیمت با برندهای خارجی رقابت می‌کند. از سال ۹۷ این شرکت فعالیت خود را آغاز کرد و با استفاده از به روزترین امکانات توانست خدمات بی‌شماری به مشتریان ایرانی خود ارائه دهد.
بالا بودن کیفیت تصویر تلویزیون های ایرانی جی پلاس یکی از دلایل مهم موفقیت این برند محسوب می‌شود. محصولات این شرکت کاملا کالای داخلی به حساب می‌آیند و بیشتر قطعات آن‌ها در داخل کشور تولید می‌شود. در تلویزیون‌های آن به دلیل دارا بودن رزولوشن Full HD کیفیت تصویر بالایی ایجاد می‌شود که باعث کم‌تر شدن نویز تصویر خواهد شد و به دنبال آن شفافیت تصاویر بی‌نظیری را تجربه می‌کنید.

شرکت اسنوا و رونق تولید ملی

شرکت اسنوا از سال ۸۴ کار خود را شروع کرد و در ابتدا با کمک مهندسان و تولیدکنندگان داخلی توانست باعث رونق بخشیدن به تولید ملی شود. این برند ایرانی سابقه زیادی در تولید لوازم صوتی و تصویری از جمله تلویزیون دارد که دارای تصاویر بسیار باکیفیت و خوش رنگ هستند. تصاویر درخشان و باکیفیتی که از این تلویزیون‌ها نشان داده می‌شوند، باعث جذب مشتری و علاقمند شدن آن‌ها به خرید این برند می‌شود‌.
به دلیل وجود پنل IPS و نخ بازسازی ۱۰۰ هرتزی که در تلویزیون‌های این شرکت قرار دارد، تصاویر با شفافیت بالا نشان داده می‌شود. نداشتن لکه‌های نوری و نبودن هاله در این تلویزیون‌ها از ویژگی‌های مهم این محصول به حساب می‌آید.

برند شهاب یکی از قدیمی‌های بازار

در مطلب کیفیت تصویر تلویزیون های ایرانی می‌رسیم به شرکت شهاب که بیش از ۷۰ سال سابقه تولید دارد و یکی از پرسابقه‌ترین برندهای ایرانی در تولید لوازم صوتی و تصویری به شمار می‌رود. کیفیت بالا و قیمت پایین محصولات این شرکت باعث افزایش علاقه‌مندان به این محصولات شده است. یکی از تلویزیون‌های این شرکت که کیفیت تصویر بالایی دارد، تلویزیون شهاب مدل SH102U1 است که توانایی پخش تصاویر k۴ دارد.‌ گیرنده‌ دیجیتالی که در این تلویزیون‌ها نصب شده است امکان وضوح تصاویر در ضعیف‌ترین حالت آنتن را دارد. این شرکت به حمایت از دانشمندان ایرانی پرداخته و تولیدات خود را با استفاده از فعالیت‌های دانش بنیان اندیشمندان ایرانی ارتقا می‌دهد.

کیفیت تصویر کدام برند تولید کننده تلویزیون بهتر است؟
کیفیت تصویر کدام برند تولید کننده تلویزیون بهتر است؟

شرکت ایکس ویژن

در سال ۱۳۸۵ ایکس ویژن فعالیت خود را آغاز کرد و به عنوان رقیب سرسخت برندهای خارجی شناخته شد. برند ایکس ویژن یکی از برندهای مطرح در ایران است که تحت گارانتی مادیران قرار دارد.‌ این برند خیلی زود به شهرت رسید به دلیل اینکه کیفیت محصولات و ارائه خدمات با قیمت مناسب را سرلوحه کار خود قرار داد.‌ شما می‌توانید بهترین کیفیت تصویر را از این برند بخواهید.
بیشتر مدل‌های تلویزیون این شرکت کیفیت تصویر Full HD دارند که باعث ایجاد شفافیت و وضوح تصویر بالا می‌شود، همچنین به دلیل وجود فناوری‌های HDR و پنل LED طیف رنگی وسیعی در محصولات این شرکت ایجاد می‌شود‌. با وجود این فناوری‌ها رضایت مشتری‌های این شرکت از شفافیت تصاویر و طبیعی نمایش دادن آن‌ها زیاد است.

نتیجه گیری درباره کیفیت تصویر تلویزیون های ایرانی

کیفیت تصویر تلویزیون های ایرانی امروزه قابل رقابت با برندهای خارجی است و دیگر نیازی به خرید نمونه خارجی در داخل کشور احساس نمی‌شود. در این مقاله از پاراتک سعی شد تا چند برند مطرح تلویزیون ایرانی را بر اساس کیفیت تصویر بیان کنیم.
به طور حتم هر نوع و برند از تلویزیون‌های امروزی در مواقعی نیازمند تعمیرات هستند، در این راستا می‌توانید به پاراتک نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد اطمینان کنید. این مجموعه با داشتن متخصصینی آموزش دیده و متعهد کلیه برندهای ایرانی و خارجی را تعمیر و با وضع تصویر بالا به شما تحویل می‌دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *