در چند سال اخیر شاهد استفاده از فناوری‌های جدید در ساخت تلویزیون‌ها هستیم که یکی از جدیدترین آن‌ها فناوری نانوسل است. به دلیل جدید بودن این تلویزیون‌ها و عدم آشنایی کامل افراد نسبت به مزیت‌ها و معایب، در زمان خرید نمایشگرهای نانوسل اغلب با چالش‌ها و سردرگمی‌های متعددی مواجه هستیم. لذا آشنایی با تلویزیون‌های نانوسل موجب کاهش سردرگمی و تردید در زمان خرید این محصولات می‌شود. به همین منظور قصد داریم در این مقاله از پاراتک در مورد این تلویزیون‌ها صحبت کنیم.

نانوسل، جدیدترین فناوری ساخت تلویزیون

یکی از فناوری‌های ساخت پنل تلویزیون‌ها، فناوری نانوسل است که شرکت ال جی طراح و ابداع کننده این فناوری می‌باشد. این شرکت با ساخت سری جدید تلویزیون‌های نانوسل توانسته است تحول شگرفی در زمینه ساخت نمایشگرهای تلویزیون ایجاد نماید که از اولین شاخصه‌های آن کارایی و کیفیت بسیار بالای آن‌ها است.

به نوعی می‌توان نمایشگرهای نانوسل را رقیب سر سخت نمایشگرهای QLED و OLED معرفی کرد. این نمایشگرها قادر هستند بیش از یک میلیارد رنگ را با دقت بالا ارائه دهند. در واقع از این فناوری جدید ساخت تلویزیون‌ها می‌توان به عنوان ورژن پیشرفته فناوری IPS یاد کرد. با به کارگیری یک سری از نانو ذرات در این فناوری رنگ‌ها به حالت اشباع می‌رسند که نتیجه آن دیده شدن رنگ‌های بیشتر و کیفیت تصویر بالاتر است.

باید گفت تلویزیون‌هایی نانوسل دارای مزایا و معایب متعددی هستند که شما با شناخت کامل آن‌ها می‌توانید با اطمینان کامل‌تری اقدام به خرید این محصولات نمایید. در ادامه برای بیشتر شدن آشنایی با تلویزیون‌های نانوسل به بیان معایب و مزایای این محصولات می‌پردازیم.

چگونگی عملکرد تلویزیون‌های نانوسل

بسیاری از افراد به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در زمینه عملکرد تلویزیون‌های نانوسل هستند. برای آشنایی بیشتر این دسته از افراد در این قسمت به بیان چگونگی عملکرد این دستگاه‌ها می‌پردازیم. در قسمت قبل عنوان کردیم که رنگ‌ها به وسیله نانو ذرات به صورت اشباع در می‌آیند اما اتفاق دیگری که در این دستگاه‌ها رخ می‌دهد تصفیه رنگ‌ها بوده که باعث می‌شود طول موج‌های اضافی موجود حذف گردند تا در نهایت از بروز اختلال در نحوه عملکرد نمایشگر جلوگیری شود.

در صفحه نمایش این تلویزیون‌ها نوع طراحی‌ها و زوایا به گونه‌ای بوده که وضوح و کیفیت تصویر در حد بسیار بالای خود باشد و زاویه دید در این دستگاه‌ها بسیار گسترده‌تر است.

مزایای استفاده از تلویزیون‌های نانوسل

خرید و استفاده از تلویزیون‌های نانوسل مزایای بسیار متعددی را به همراه دارد که همین امر موجب گردیده این محصولات به عنوان پرفروش‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار شناخته شوند. اگر به دنبال خرید این تلویزیون‌ها هستید به منظور تسهیل در انتخاب به بیان برخی از مزیت‌های این نمایشگرها می‌پردازیم:

داشتن قیمت پایین‌تر نسبت به مدل‌های دیگر

فناوری OLED و نانوسل را می‌توان نسبت به تلویزیون‌های LED و LCD بسیار جدیدتر و کیفیت آن‌ها را بالاتر دانست. تلویزیون‌های نانوسل مجهز به جدیدترین تکنولوژی روز دنیا هستند. این در حالی است که این محصولات نسبت به فناوری هم سطح خودشان یعنی OLED از قیمت بسیار پایین‌تری برخوردار می‌باشند.‌ با پرداخت قیمت پایین‌تر تلویزیون دارای کیفیت بالایی را خریداری می‌کنید.

قابلیت به تصویر کشیدن طیف رنگی وسیع با دقت بالا

همانگونه که در قسمت قبل عنوان شد، فناوری نانوسل قابلیت به تصویر کشیدن طیف وسیعی از رنگ‌ها را با وضوح بالا دارد.‌ تعداد رنگ‌های عنوان شده برای نمایش توسط این تلویزیون‌ها نسبت به دیگر محصولات مجهز به فناوری‌های دیگر بیشتر است.

برخورداری از تکنولوژی Dolby Atmos

تلویزیون‌های مجهز به فناوری نانوسل علاوه بر کیفیت تصویر بالا مجهز به تکنولوژی Dolby Atmos است که موجب گردیده این محصولات کیفیت صدا فوق‌العاده و خارج از حد تصور داشته باشند.

معایب استفاده از تلویزیون‌های نانوسل

اگر به دنبال آشنایی با تلویزیون‌های نانوسل هستید، بهتر است در کنار دانستن مزایای این تلویزیون‌ها در مورد معایب آن‌ها هم اطلاعاتی را کسب کنید. به همین منظور در این قسمت به بیان معایب تلویزیون‌های نانوسل می‌پردازیم:

عدم توانایی در تفکیک کردن رنگ‌های مشکی و خاکستری

تلویزیون‌های نانوسل توانایی آن را ندارند که رنگ‌های تیره نظیر مشکی را به صورت عالی به نمایش بگذارند و این رنگ‌ها را به صورت بور و خاکستری به نمایش در می‌آورند که همین امر موجب گردیده تفکیک رنگ مشکی و خاکستری در این نمایشگرها به خوبی صورت نگیرد.

داشتن کیفیت پایین در به نمایش گذاشتن رنگ مشکی، هنگام تاریکی

تلویزیون‌های نانوسل بهترین نمایش خود را در مکان‌های روشن ارائه می‌دهند و یکی از عیب‌های آن‌ها ناتوانی این محصولات هنگام تاریکی در به نمایش گذاشتن رنگ مشکی است. صفحه نانو به کار گرفته شده در این محصولات به منظور درخشندگی بیشتر رنگ‌ها روشنایی تصویر را بالاتر می‌برد که همین موضوع موجب می‌گردد رنگ‌های تیره و سیاه اندکی بور به نظر برسند.

داشتن کنتراست معمولی

برای داشتن یک تصویر با کیفیت نیاز است کنتراست تلویزیون بالا باشد. در تلویزیون‌های نانوسل میزان کنتراست بسیار معمولی است.‌ فناوری نانوسل تنها موجب می‌شود که طیف بسیار وسیعی از رنگ‌ها به نمایش دربیاید هرچند که در این بین در نمایش دادن رنگ سیاه و سفید با اندکی مشکل مواجه است. این فناوری توان آن را دارد که کنتراست بسیار معمولی را به کاربران خود ارائه دهد.

داشتن هزینه تعمیر بسیار بالا

نانوسل یکی از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های منحصر به فرد و شاخصی است که در ساخت برخی از تلویزیون‌ها از آن استفاده می‌کنند. باید بدانید که نمایشگرهای مجهز به این فناوری، بسیار ویژه هستند و به قطعات و لوازم خاصی هم نیاز دارند. از این رو در صورت بروز هرگونه مشکل در این نمایشگرها نیاز است که هزینه بسیاری را صرف تعمیر آن‌ها کنید.

خلاصه

تلویزیون‌های نانوسل، نسل جدیدی از تلویزیون‌‌ها هستند که به دلیل داشتن مزیت‌های متعدد که در این مقاله از پاراتک در مورد آن‌ها به طور کامل توضیح داده‌ایم، بسیار پرطرفدار می‌باشند. این دستگاه‌ها از قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر تلویزیون‌های مدرن برخوردار هستند اما آنچه که باید به آن توجه کرد هزینه تعمیر بالای آن‌ها است.

در این مورد کاربران می‌توانند با مراجعه به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد از قیمت پایین تعمیرات، گارانتی و دیگر امکانات این نمایندگی بهره ببرند.‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *