تغییر DNS تلویزیون ال جی چگونه انجام می‌شود؟ همانطور که می‌دانید تلویزیون‌های ال جی جدید امکان اتصال به اینترنت را دارند. برای این کار لازم است تنظیماتDNS تلویزیون را بدانید و با نحوه تغییر آن آشنا شوید. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد آموزش تنظیم و تغییر آن را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید این کار را در منزل به راحتی انجام دهید. در ادامه با پاراتک همراه باشید.

Dns چیست؟

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای بهبود کیفیت تلویزیون ال جی می‌توان انجام داد تنظیم dns تلویزیون است. کلمهDNS در واقع مخفف کلمات Domain Name Server است. امروزه اکثر تلویزیون‌ها هوشمند هستند و قابلیت اتصال به اینترنت را دارند. در صورتی که تنظیمات dns به خوبی انجام شود، تلویزیون ال جی شما به راحتی به اینترنت متصل می‌شود‌. حتما هنگام تغییرات، آدرس آن را یادداشت کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید. DNS همانند دفترچه تلفن عمل می‌کند و نیاز شما به حفظ کردن IP را از بین می‌برد.

نحوه عملکرد DNS

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که نحوه عملکرد DNS به چه صورت است؟ در واقع عملکرد این سیستم به این صورت است که آدرس‌های ip زیادی که موجود است را به دامنه‌ای که قابل خواندن باشد تبدیل می‌کند.DNS به یک پایگاه داده متصل است و اطلاعاتی که در مورد دامنه نیاز باشد را در اختیار دستگاه و کاربران قرار می‌دهد.‌ دستگاه شما درخواست خود را به DNS محلی ارسال می‌کند تا بر اساس حافظه پنهان پاسخ بدهد. در نهایت درخواست شما اگر در حافظه دستگاه نبود به چند سرور داخلی یا خارجی ارسال می‌شود تا به پاسخ دست پیدا کند.‌

مزایای DNS چیست؟

یکی از مزایای اصلی سیستم DNS این است که باعث سهولت در استفاده از اینترنت می‌شود‌. این سیستم به موتورهای جستجو این امکان را می‌دهد تا بدون بایگانی و دسته‌بندی اطلاعات به آن‌ها دسترسی پیدا کنند. همچنین به افراد کمک می‌کند تا بدون حفظ کردن آی پی ها به سایت‌هایی که نیاز دارند به راحتی متصل شوند. ثبات این سیستم هم مزیتی است که باعث به روزرسانی آدرس‌های IP می‌شود‌‌. در واقع به دلیل اینکه آدرس‌های آی پی درحال تغییر است DNS بسیار با ثبات و سریع عمل می‌کند و نیاز به حفظ کردن یا به روزرسانی اطلاعات را از بین می‌برد. این سیستم امنیت بالا دارد و قابل اطمینان است. DNS عملکرد سرویس دیتابیس را برای کاربر مشخص می‌کند و یک لایه امنیتی اضافه ایجاد می‌کند.

راهنمای آموزش تنظیم و تغییر DNS تلویزیون ال جی
راهنمای آموزش تنظیم و تغییر DNS تلویزیون ال جی

نحوه تغییر Region برای تنظیم dns تلویزیون ال جی

تغییر DNS تلویزیون ال جی به چه صورت است؟ برای تنظیم این سیستم در ابتدا نیاز است تنظیمات Region را تغییر دهید. این تنظیمات باعث حذف محدودیت‌های جغرافیایی می‌شوند و اتصال سریع به اینترنت را امکان‌پذیر می‌کند. در واقع با استفاده از این مزیت، به راحتی می‌توانید نام کشور و منطقه جغرافیایی خود را تغییر دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا تغییرات Region را با هم یاد بگیریم. شما می‌توانید برای این کار مسیر Setting > LG Smart World Settings > Manual را در تلویزیون ال جی خود دنبال کنید. ‌حال از منویی که مربوط به انتخاب کشور است یک کشور را به دلخواه خود انتخاب کنید و Region تلویزیون خود را روی آن کشور قرار دهید.‌

تنظیم آدرس آی پی در تلویزیون ال جی

با تغییر دادن آدرس آی پی تلویزیون خود می‌توانید Dns تلویزیون ال جی را تنظیم کنید. برای انجام دادن این کار ابتدا وارد صفحه منوی تنظیمات تلویزیون خود شوید و گزینه Network Status را انتخاب کنید. در ادامه گزینه IP Settings را انتخاب و به صفحه تنظیمات DNS وارد شوید. با انتخاب گزینه Enter Manually می‌توانید تنظیمات DNS را تغییر دهید و روی هر آی پی که می‌خواهید تنظیم کنید.

تنظیم dns تلویزیون ال جی با استفاده از مودم

از مودم برای تنظیم و تغییر dnsتلویزیون ال جی هم می‌توان استفاده کرد. برای این کار وارد قسمت مدیریت مودم و تنظیمات پیشرفته شوید و تنظیمات مربوط به DNS را تغییر دهید.

رجیستر کردن آدرس IP

رجیستر کردن آدرس آی پی یکی از مراحل برای تنظیم و تغییر dns تلویزیون ال جی است. برای این کار ابتدا وارد گزینه Smart DNS شوید و IP registration را انتخاب کنید. در ادامه گزینه Register my IP address را انتخاب و بر روی Validate my IP address کلیک کنید. با مشاهده آخرین گزینه یعنی Check in a new address option کار به پایان می‌رسد. سرویس DNS به کاربرانی که در مناطق مسدود شده قرار دارند امکان اتصال به اینترنت و بهره‌مندی از آن را می‌دهد.‌

آموزش تنظیم و تغیر DNS
آموزش تنظیم و تغیر DNS

نحوه تغییر تنظیمات DNS در تلویزیون lg

تغییرات dns تلویزیون ال جی با استفاده از پلتفرم webOS راحت و سریع انجام ‌می‌شود. ابتدا وارد گزینه هوم شوید و منوی تنظیمات را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه All Settings و انتخاب Network می‌توانید یکی از این دو گزینه Wired Connection یا WiFi Connection را انتخاب کنید. با انتخاب گزینهDNS و Edit می‌توانید سرور DNS و آدرس آن را انتخاب کنید. هنگام تنظیم آدرس DNS و آی پی بسیار دقت کنید به دلیل اینکه هر آدرسی قابل اطمینان نیست. شما می‌توانید با استفاده از مراحل ذکر شده به راحتی و بدون نیاز به نصاب dns تلویزیون خود را نصب و فعال کنید. اگر هنگام تنظیم dns تلویزیون ال جی خود به مشکل برخوردید می‌توانید از کارشناسان حرفه‌ای و مجرب نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد کمک بگیرید. کارشناسان این مرکز به تمامی سوالات شما با دقت فراوان و با صبر و حوصله پاسخ می‌دهند.‌ن

نکاتی برای تنظیم dns تلویزیون

چند نکته مهم وجود دارد که برای تنظیم dns تلویزیون خود لازم است آن‌ها را رعایت کنید. اولین نکته رجیستر کردن آدرس آی پی تلویزیون است که قبل از تنظیم و تغییرdns لازم است آن را انجام دهید. حتما از سرورهایی که شناخته شده و امن هستند استفاده کنید، به دلیل اینکه علاوه بر ارائه خدمات بهتر می‌توانید به آن‌ها کاملا اطمینان کنید.

نتیجه گیری

تنظیم و تغییر DNS تلویزیون ال جی با چند روش امکان‌پذیر است که در این مقاله از پاراتک آن‌ها را به طور کامل توضیح دادیم. همانطور که متوجه شدید با استفاده از DNS تلویزیون ال جی می‌توانید به راحتی به اینترنت دسترسی داشته باشید. همچنین نیاز به حفظ کردن آی پی های متعدد ندارید و با امنیت کامل می‌توانید به سایت‌های دلخواهتان دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *