راهنمایی برای خرید پایه تلویزیون

وقتی صحبت از تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی صفحه تخت می شود، یک پایه تلویزیون به عنوان لوازم جانبی شناخته نمی شود، بلکه یک ضرورت به حساب می آید.

برخلاف تلویزیون های قدیمی، تلویزیون های صفحه تخت امروزی به گونه ای طراحی می شوند که بدون اشغال فضای زیاد به خوبی با محیط اطراف خود ترکیب شوند. پایه مناسب تلویزیون، زمینه را برای یک تلویزیون دیواری مرتب و زیبا فراهم می کند که احتمالاً به یک نقطه کانونی اصلی در دکوراسیون داخلی شما تبدیل می شود.

انواع مختلف پایه های تلویزیون (راهنمایی برای خرید پایه تلویزیون)

مزایای استفاده از پایه تلویزیون

اگر قبلاً پایه تلویزیون داشته اید، می دانید که چقدر می تواند در زیبایی فضا تاثیرگذار باشد. نصب تلویزیون بلافاصله باعث می شود اتاق شما منظم جلوه کند و با توجه به نوع کفپوش نیز می تواند بزرگ تر و جادارتر به نظر برسد.

علاوه بر زیبایی دکوراسیون منزل، نصب تلویزیون بر روی پایه، در بهبود تجربه مشاهده تلویزیون نقش دارد. درواقع پایه های تلویزیون با نصب صحیح می توانند در ایجاد بهترین وضعیت برای تماشای تلویزیون و عدم خم شدن شما نقش به سزایی داشته باشند.

خواه بخواهید تلویزیون خود را به عنوان مرکز اصلی دکوراسیون فضای خود قرار دهید یا اینکه تمایل داشته باشید آن را محرمانه در گوشه ای بگذارید، در هر صورت انتخاب نوع براکت تلویزیون می تواند به شما در دستیابی به سبک بهتر اتاق مورد نظر و همچنین حفظ بهترین موقعیت دید کمک کند.

بنابراین، پیش از اقدام به خرید پایه دیواری خود، باید برنامه ریزی کنید که قرار است تلویزیون شما در خانه چگونه ظاهر شود. دقت کنید که مهم ترین عامل نصب تلویزیون برای شما چیست. زیرا انواع مختلف پایه های تلویزیون می توانند ویژگی های متفاوتی را به شما ارائه داده و با ویژگی خاصی طراحی شده اند.

نصب تلویزیون ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد اما از آنچه انتظار دارید گیج کننده تر است!

انتخاب پایه تلویزیون مناسب برای شما

انتخاب پایه تلویزیون مناسب برای شما

انواع مختلفی از پایه های تلویزیون وجود دارد که هر کدام به ویژگی های منحصر به فردی مجهز هستند. امروزه محبوب ترین گزینه معمولا براکت دیواری تلویزیون است.

این قاب های بادوام معمولاً از فولاد تقویت شده ساخته می شوند و از الگوهای سوراخ نصب شده در پشت تلویزیون استفاده می کنند تا تلویزیون را در جای خود بچسبانند و آن را به دیوار متصل نگه دارند. براکت های دیواری تلویزیون سه نوع اصلی دارند: براکت های ثابت ، براکت های کج و براکت های تمام حرکت.

انواع براکت دیواری تلویزیون

1. براکت دیواری ثابت

a) براکت دیواری ثابت ساده

ساده ترین راه حل نصب تلویزیون براکت دیواری تلویزیون ثابت است. این براکت های ثابت محکم و مستحکم هستند اما هیچ حرکتی روی صفحه ندارند. بدون در نظر گرفتن دیوارهای نازک با نیازهای خاص، نصب این مدل از انواع مختلف پایه های تلویزیون در مقایسه با سایر گزینه های پیش روی شما، آسان ترین است. به طور معمول این مدل پایه دیواری تلویزیون در کمتر از 1 ساعت نصب می شود. همچنین پایه تلویزیون دیواری ثابت کمترین قیمت را در میان انواع براکت های تلویزیون دارد.

پایه ثابت دیواری با نصب سریع و قیمت پایین همواره یکی از گزینه های اولیه انتخاب نوع نصب هستند. پایه های دیواری تلویزیون ثابت در هیچ جهتی (بالا یا پایین، چپ یا راست) حرکت نمی کنند. نمی توانید زاویه صفحه را با توجه به وضعیت نشستن (یا خم شدن) تنظیم کنید. به علاوه، هنگامی که می خواهید کابل HDMI را اضافه یا حذف کنید، باید تلویزیون را از براکت دیواری برداشته و سپس دوباره در جای خود قرار دهید.

b) براکت دیواری فوق العاده نازک

این نوع پایه تلویزیون یکی از انواع براکت ثابت است که به تلویزیون شما اجازه می دهد تا به طرز باورنکردنی نزدیک به دیوار قرار گیرد و نهایت طراحی مینیمالیستی را برای شما ایجاد کند. در صورت انتخاب این نوع نصب دیواری تلویزیون باید از این نکته آگاه باشید که کابل های تلویزیون بهتر است در دیوار پنهان شود. همچنین پایه دیواری نازک برای خانه های بدون دیوارهای جداکننده نامناسب است.

2. براکت دیواری متحرک

a) براکت گردان تلویزیون

براکت گردان تلویزیون

براکت دیواری مفصل گرد تقریباً شبیه یک پایه دیواری ثابت ساده است اما به شما امکان می دهد تلویزیون خود را به صورت افقی حرکت دهید. این مدل دامنه حرکات افقی را پشتیبانی می کند و کمی می توان بازوهای آن را جا به جا نمود.

اگر تمایل دارید گاهی اوقات تلویزیون را زاویه دار کنید تا از آشپزخانه بتوانید آن را تماشا کنید، این مدل گزینه مناسبی برای شما است. برخی از پایه های دیواری گردان علاوه بر حرکت افقی، به تلویزیون اجازه می دهند تا کمی عمودی نیز حرکت کند.

 

b) براکت شیب دار

براکت شیب دار

براکت دیواری شیب دار نیز شبیه پایه ثابت ساده است اما به تلویزیون اجازه می دهد تا به سمت پایین متمایل شود.

این مدل پایه می تواند باعث افزایش دید شما نسبت به تلویزیون شود. به خصوص اگر تلویزیون روی دیوار نصب شده باشد یا اینکه قرار باشد تلویزیون را در اتاق خواب خود نصب کنید.

انتخاب یک براکت شیب دار، انعطاف پذیری را برای تغییر موقعیت تلویزیون در اختیار شما قرار می دهد. همچنین دید کمی از پایه را نسبت به پایه های ثابت به شما می دهد.

c) براکت تمام جهت

براکت تمام جهت

براکت های دیواری تلویزیون تمام حرکت که تحت عناوین دیگری همچون براکت دیواری چند موقعیتی یا تمام جهت نیز شناخته می شوند، به شما امکان می دهند تلویزیون خود را در گوشه ها نیز نصب کنید.

این قابلیت انعطاف پذیری را برای شما ایجاد می کند تا تلویزیون خود را برای داشتن تجربه ای بی نظیر هر طور که بخواهید، تنظیم کنید. این براکت ها دارای بازوی کششی کوچکی هستند که به تلویزیون اجازه می دهد تا 14 درجه متمایل شود و تا 180 نیز بچرخد.

یک پایه تلویزیون دیواری تمام جهت گسترده ترین زاویه دید را برای شما ایجاد می کند. اساساً، این براکت ها از یک طرف به دیوار متصل شده و یک بازوی چرخان از آن به سمت اتاق خارج شده است. بازو را می توان به حداقل رسانده و روی خود جمع کرد تا به نظر برسد تلویزیون کاملا به دیوار چسبیده است. همچنین می توانید تلویزیون را با زاویه دید مناسب خود، به صورت افقی و عمودی تنظیم کنید.

آخرین گزینه: پایه رومیزی نصب تلویزیون

یک پایه رومیزی به جای نصب تلویزیون بر روی دیوار، اجازه می دهد تا دستگاه را روی یک میز قرار دهید. نصب این پایه ها بسیار آسان است اما با این حال، زیبایی را که یک پایه دیواری ارائه می دهد، ندارند. بعلاوه اینکه، یک پایه رومیزی برای کودکان چندان امن نیست.

به طور خلاصه: کدام براکت برای تلویزیون شما بهترین است؟

اگر بعد از مشاهده راهنمای ما هنوز گیج هستید و نتوانسته اید تصمیم بگیرید، جهت انتخاب نوع براکت و نصب آن می توانید با تیم ما در پاراتک تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *