کنترل یا ریموت یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی تلویزیون است که برای تغییر و تنظیم صدا و کانال ها و استفاده از سایر تنظیمات تلویزیون به کار می رود. با کنترل می توان به راحتی از راه دور تنظیمات دلخواه را اعمال کرد. استفاده متعدد افراد از این وسیله در طول شبانه روز ممکن است باعث خرابی و نقص فنی آن شود، در این حالت تعمیر کنترل تنها گزینه پیش رو است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد می تواند خدمات گسترده ای از جمله تعمیر کنترل تلویزیون را به شما عزیزان ارائه دهد. در ادامه قصد داریم اطلاعات مختصری در مورد نحوه تعمیر و نگهداری ریموت کنترل ها و آموزش محتصری برای تعمیر کنترل تلویزیون های ال جی و سامسونگ در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب از پاراتک ما را همراهی کنید.

مهم‌ترین علل خرابی کنترل تلویزیون چیست؟

کنترل تلویزیون می تواند به علل مختلفی دچار خرابی و نقص و نیازمند تعمیر شود. از مهم‌ترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرابی دکمه های کنترل و مدار آن

کهنگی و معیوب بودن باتری ها می تواند باعث خرابی دکمه ها و مدار کنترل شود. به همین دلیل اولین قدم در صورت بروز این مشکل اطمینان یافتن از سالم بودن باتری ها می باشد.

ضربه خوردن کنترل

یکی دیگر از دلایل رایج خرابی کنترل آسیب دیدن آن بر اثر ضربه و سقوط است. در این شرایط ممکن بوده برد کنترل به صورت جدی آسیب دیده باشد و در این هنگام باید به نمایندگی های مجاز تعمیرات مانند نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد مراجعه کنید.

رسیدن رطوبت و مایعات به داخل کنترل

از دیگر دلایل خرابی کنترل تلویزیون می توان به ورود مایعات و گرد و غبار به داخل آن اشاره کرد. در این صورت باید به سرعت و بلافاصله باتری های کنترل را خارج کرده و اقدام به خشک کردن قطعات داخلی کنترل کنید.

قرار گرفتن کنترل در معرض حرارت و دمای بالا

قرار گرفتن کنترل در معرض حرارت و یا دمای بسیار بالا می تواند به باتری های کنترل آسیب جدی وارد کند.

نقص و خرابی سنسور مادون قرمز

یکی از اصلی ترین قطعات در کنترل، سنسور مادون قرمز است. این سنسور وظیفه انتقال فرمان به گیرنده را دارد. با استفاده از دوربین گوشی هوشمند می توان به راحتی عملکرد سنسور مادون قرمز کنترل را بررسی کرد.

مهم‌ترین اقدامات برای تعمیر کنترل قبل از مراجعه به تعمیرکار

در ادامه به برخی از مهم‌ترین اقداماتی می پردازیم که می توان قبل از مراجعه به تعمیرکار انجام داد:

استفاده از باتری های سالم

در صورت خرابی و ایجاد هرگونه ایراد در کنترل بهتر است قبل از هرگونه اقدامی از سالم بودن باتری های کنترل مطمئن شوید. همچنین از درست قرار گرفتن باتری ها در جای خود نیز به طور کامل اطمینان حاصل کنید.

اطمینان یافتن از کارکرد صحیح سنسور مادون قرمز

برای اطمینان یافتن از کارکرد صحیح سنسور باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا با یک دستمال تمیز محل سنسور را به خوبی پاک کنید.
  • دوربین گوشی همراه خود را مقابل سنسور مادون قرمز کنترل قرار دهید.
  • در صورتی که چراغ قرمز چشمک زن را از دوربین گوشی مشاهده کردید مطمئن باشید که سنسور مشکلی ندارد.

روش تعمیر کنترل تلویزیون ال جی

یکی از محبوب ترین برندهای تلویزیون، ال جی است. در صورت خرابی کنترل این تلویزیون ها ابتدا باید از سالم بودن سنسور مادون قرمز و باتری های کنترل مطمئن شوید. می توانید قطعات کنترل را با استفاده از روش های زیر تمیز کنید:

تمیز کردن با استفاده از پنبه، الکل و یا استون

برای این کار باید باتری ها را از کنترل تلویزیون خارج کنید و با استفاده از یک پنبه یا گوش پاک کن اقدام به تمیز کردن قطعات داخلی کنترل نمایید. با این کار بسیاری از مشکلات و خرابی های احتمالی کنترل برطرف می شود.

ترمیم و تعمیر زیر دکمه ها با استفاده از فویل های آلومینیومی

برای این کار باید کنترل را باز کنید و به آرامی دکمه های کنترل را خارج سازید. سپس به اندازه فضایی که در زیر دکمه ها وجود دارد از فویل آلومینیوم برش دهید و در محل دکمه ها بچسبانید. در پایان نیز دکمه های کنترل را مجددا در محل خود قرار دهید و سپس کنترل را با دقت ببندید.

از آنجایی که قطعات و فناوری های پیشرفته نظیر تلویزیون ال جی دارای حساسیت زیادی هستند بهتر است در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی دستگاه کنترل خود را به نمایندگی تعمیرات مجاز ال جی و یا نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ در مشهد ببرید.

تعمیر کنترل تلویزیون های سامسونگ

در صورتی که کنترل تلویزیون سامسونگ شما دچار مشکل و خرابی شد بهتر است در اولین قدم باتری های قدیمی را خارج کنید و باتری های نو را جایگزین نمایید.

برای تعمیر ریموت کنترل سامسونگ خود باید در ابتدا کنترل را باز و مانند نکاتی که در مورد تعمیر کنترل تلویزیون ال جی گفته شد دکمه های کنترل را خارج کنید و سپس به وسیله یک پنبه الکلی تمامی نقاط چرب و آلوده داخل کنترل را با دقت تمیز نمایید. بعد از خشک شدن فضای داخل کنترل دکمه های آن را به جای خود بازگردانید. معمولا در اکثر مواقع بسیاری از مشکلات کنترل برطرف می شود. اما در مواردی که با انجام این کارها مشکل برطرف نشد می توانید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد مراجعه کنید و کار را به کاردان آن واگذار نمایید.

نکات مهم جهت مراقبت و نگهداری کنترل تلویزیون

شما می توانید با رعایت نکات بسیار ساده‌ای از کنترل تلویزیون خود محافظت کنید و تا حد زیادی از خرابی آن پیشگیری نمایید:

  • مانع رسیدن آب، رطوبت و یا هرگونه مایعی به کنترل شوید.
  • باتری های کنترل را به موقع و در فواصل زمانی مناسب تعویض نمایید.
  • محل قرارگیری کنترل تلویزیون را در معرض ضربه و آسیب قرار ندهید.
  • سعی کنید همواره به طور صحیح از کنترل استفاده کنید و از محکم فشار دادن دکمه های آن پرهیز کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله با نحوه تعمیر کنترل تلویزیون های ال جی و سامسونگ آشنا شدید. همان طور که گفته شد کنترل تلویزیون با توجه به کاربرد گسترده و متعددی که دارد به شدت در معرض خراب شدن و از کار افتادن است. در این شرایط باید به سرعت کنترل تلویزیون خود را تعمیر کنید. با در نظر گرفتن عمده ترین دلایل خرابی کنترل به راحتی می توان با انجام اقدامات پیشگیرانه از خرابی احتمالی آن ‌جلوگیری نمود. نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد بهترین و سریع‌ترین خدمات تعمیرات را به شما عزیزان ارائه می دهد.

2 نظر در مورد «تعمیر کنترل تلویزیون های ال جی و سامسونگ»

  • مریم می‌گوید:

    سلام
    اگر دکمه های کنترل دربیاد امکان تعویضش هست یا نمیشه دیگه درستش کرد و باید حتما عوض بشه؟

    • modiriat می‌گوید:

      درصورتی که دکمه‌های کنترل تلویزیون خراب شده یا کار نمی‌کنند، امکان تعمیر و تعویض آن‌ها وجود دارد. اگر دکمه‌ها به علت خرابی فیزیکی یا عملکرد نادرست قابل تعمیر باشند، می‌توانید به یک تعمیرکار متخصص تلویزیون مراجعه کنید تا بررسی و تعمیر آن‌ها را انجام دهد. اگر دکمه‌ها به صورت نرم‌افزاری دچار مشکل شده باشند، ممکن است با به‌روزرسانی نرم‌افزار تلویزیون رفع شوند.

      ممکن است تعمیر دکمه‌ها مقدور نباشد یا هزینه تعمیر آن‌ها بسیار بالا باشد، در آن صورت می‌توانید دستگاه کنترل از نو خریداری کرده و جایگزین کنید. اما قبل از هر گونه تعویض، بهتر است با تعمیرکار یا تعمیرگاه مشورت کنید تا از امکان تعمیر دکمه‌ها مطمئن شوید و تصمیم مناسبی اتخاذ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *