تلویزیون های جدید دارای چه امکانات و ویژگی‌هایی هستند؟ یا بهتر بگوییم تفاوت تلویزیون های جدید با نسل قدیمی در چیست؟

در قدیم مردم پای تلویزیون نشسته و فیلم ها و برنامه هایی را که صدا و سیما برای آنها ساخته بود تماشا می کردند و تنها اختیاری که آنها نسبت به تلویزیون خود داشتند؛ این بود که آن را خاموش یا روشن کرده و یا کانال ها را عوض کنند که البته تلویزیون های قدیم امکان دسترسی به کانال های زیادی را نداشتند‌. کیفیت صدا و تصویر نسبت به تلویزیون های جدید خیلی پایین بود و مردم برای دریافت سیگنال های تلویزیون از آنتن هایی که باید روی پشت بام خانه ها جا سازی می شد استفاده می کردند. اما امروزه به دلیل توسعه فناوری و تکنولوژی برای ساخت تلویزیون از امکانات به روز و پیشرفته‌ ای بهره گرفته می شود. در واقع تلویزیون های نسل جدید دارای امکانات ویژه ای هستند که در هیچ کدام از تلویزیون های قدیمی یافت نمی شود. در این مطلب از سایت پاراتک به بررسی امکانات و ویژگی‌های تلویزیون های نسل جدید می پردازیم اگر به این بحث علاقه‌ مند هستید تا پایان مطلب همراه ما باشید.

تفاوت تلویزیون قدیمی و جدید

امکانات تلویزیون های نسل جدید

تلویزیون های نسل جدید دارای امکاناتی به شرح زیر هستند:

اتصالات هوشمند

تلویزیون های جدید دارای اتصالات هوشمندی همچون وایفا، بلوتوث، USB و پورت های HDMI بوده که به وسیله این اتصالات هوشمند می توان به اینترنت یا دستگاه های دیگر متصل شد.

اسمارت تی وی

اکثر تلویزیون های نسل جدید دارای سیستم عامل های پیشرفته و هوشمند مانند؛ Android TV webos یا tizen هستند و این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند که بتوانند به برنامه‌ های مختلف، ویدیوها و خدمات آنلاین دسترسی داشته باشند.

رزولوشن بالا

تلویزیون های امروزی رزولوشن های بالاتری همچون 4K یا 8K دارند و تصاویر را با وضوح و کیفیت بهتری نمایش می‌ دهند.

فناوری HDR

امروزه اکثر تلویزیون ها فناوری های( high (hdr dynamic rang را پشتیبانی می‌کنند که تصاویر را با دامنه دینامیکی بالا و رنگ های با کیفیت تر نمایش می‌ دهند.

کنترل صوتی و تصویری

تلویزیون های جدید کنترل صوتی و تصویری با کیفیت تر نسبت به تلویزیون های نسل قدیم دارند. این کنترل ها دارای قابلیت ها و کاربرد های پیشرفته تری نیز هستند.

ویژگی تلویزیون های نسل جدید

تلویزیون های امروزی ویژگی‌ های بهتر و پیشرفته‌ تری نسبت به تلویزیون های قدیم دارند که در ادامه مطلب به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

تصاویر شفاف و با کیفیت تلویزیون های جدید

تلویزیون های جدید با پشتیبانی از تکنولوژی های نمایشی مثل 4k و 8k دارای وضوح و کیفیت تصویر بالایی هستند و جزئی ترین تصاویر را نمایش می دهند.

فناوری HDR

اکثر تلویزیون های نسل جدید از فناوری HDR استفاده می کنند که تصاویر را با دینامیک بسیار بالا و رنگ ها را واقعی تر و با کیفیت تر نمایش می‌ دهند.

نور پس زمینه ای

بسشتر تلویزیون های جدید صفحه های نمایش لوله ای LED دارند که باعث بالا رفتن وضوح و کیفیت تصویر و کنتراست می‌ شوند.

وصل شدن به اینترنت

بسیاری از تلویزیون های نسل جدید قابلیت وصل شدن به اینترنت را دارند. تلویزیون های امروزی با دکمه های کنترل به وای فای متصل شده و امکان دسترسی‌ به برنامه‌ ها و سرویس های آنلاین را به کاربران می دهند.

هوش مصنوعی

در بین تلویزیون های نسل جدید برخی از آنها از امکانات هوش مصنوعی مثل شناسایی محتوا، بهبود کیفیت تصویر و صدا و… استفاده می کنند که این قابلیت ها تجربه تماشای بهتری را برای کاربران به همراه دارد.

اندازه و طراحی تلویزیون های جدید

تلویزیون های نسل جدید دارای قطر باریک تر و اندازه های بزرگ تر نسبت به تلویزیون های قدیمی هستند، در عین حال که وزن آنها نسبت به تلویزیون های قدیمی افزایشی نداشته است.

اسمارت تی وی

از آنجا که تلویزیون های جدید هوشمند هستند، امکان نصب برنامه های مختلف روی آنها وجود دارد. این تلویزیون ها همچنین قابلیت دسترسی به ویژگی‌های هوش مصنوعی و کنترل صوتی را دارا می باشند.

تلویزیون های جدید

پاراتک نمایندگی نصب و تعمیرات تلویزیون مشهد

در این مقاله به بررسی این نکته پرداختیم که تفاوت تلویزیون های جدید با نسل قدیمی در چیست؟ و امیدواریم اطلاعاتی که در این زمینه به شما دادیم کافی بوده باشد‌. به هر حال پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا تلویزیون های امروزی دارای کیفیت صدا و تصویر خیلی بالا تری نسبت به تلویزیون های قدیمی بوده و ظاهری ظریف تر، زیبا تر و اندازه بزرگ تری داشته باشند. تلویزیون های جدید با وجود قابلیت های متعددی همچون هوشمند بودن، اتصال به اینترنت، اسمارت تی وی و استفاده از هوش مصنوعی امکانات گوناگونی را در اختیار کاربران قرار می دهند.

پاراتک به عنوان یکی از نمایندگی‌ های نصب و تعمیرات تلویزیون های نسل قدیم و جدید در مشهد است. شما در هر کجای کلان شهر مشهد که زندگی می کنید، می توانید برای نصب و تعمیرات تلویزیون نسل جدید خود با شماره تلفن پاراتک 05135022000 تماس برقرار کنید و یا از طریق وب سایت پاراتک به آدرس https://paratek.ir/ سفارش خود را ثبت نمایید و از خدمات مشاوران و کارشناسان فنی و مجرب پاراتک چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضور تکنسین در محل شما بهره مند شوید.

پاراتک خدمات نصب و تعمیرات انواع مختلف برند های تلویزیون های جدید یعنی تلویزیون های سامسونگ، نمایندگی تعمیرات تلویزیون الجی مشهد ، تلویزیون های هایسنس، تلویزیون های مارشال، تلویزیون های ایکس ویژن، تلویزیون های سونی، تلویزیون های دوو، تلویزیون های اسنوا و تلویزیون های TCL را در شهر مشهد ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *