شاید تصور کنید خرید تلویزیون کاری بسیار ساده و راحت است. فقط کافی است به یکی از فروشگاه های آنلاین یا حضوری مراجعه کرده و تلویزیون دلخواه خود را خریداری کنید. اما اگر سری به بازار تلویزیون های هوشمند زده باشید خواهید دید که امکانات این تلویزیون ها به قدری متنوع هستند که گاهی انتخاب میان آنها به سخت ترین کار دنیا تبدیل می شود! در ادامه قصد داریم تا شما را برای خرید بهترین تلویزیون هوشمند راهنمایی کنیم. در پایان نیز بهترین برندهای فعال در کشور ایران را به شما معرفی کرده تا بتوانید انتخابی درست را انجام دهید.

صفحه نمایش با چه اندازه ای را دوست دارید؟

اولین مسئله ای که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن فکر کنید، اندازه صفحه نمایش آن است. قبل از هر کار باید تعیین کنید که تلویزیون چند اینچی برای خانه شما مناسب است؟ فکر نکنید که اگر به سراغ تلویزیون های ۴۰ اینچی بروید انتخابی نادرست انجام داده اید بلکه باید به فضایی که در اختیار دارید نیز توجه نمایید. اگر فضای شما برای تلویزیون های بزرگ مناسب نباشد نمی توانید از نهایت کیفیت صفحه نمایش بهره مند شوید.

همچنین باید به کاربرد تلویزیون هوشمند نیز توجه ویژه ای داشت. اگر می خواهید از تلویزیون ها در مکان های اداری استفاده کنید باید سایز مناسب را خریداری نمایید تا مراجعه کنندگان به راحتی بتوانند از نمایشگر تلویزیون استفاده کند. گیمرهای حرفه ای که از تلویزیون برای مشاهده بازی های خود استفاده می کنند نیز به تلویزیون های بزرگتری احتیاج دارند تا تمام جزئیات بازی را زیر نظر داشته باشند.

اگر فاصله شما تا محل قرارگیری تلویزیون کمتر از دو متر است، باید تلویزیون ۳۲ اینچی انتخاب کنید. برای فواصل سه متری تلویزیون های ۵۰ اینچی بهترین انتخاب هستند. در نهایت نیز اگر بیشتر از ۵ متر با تلویزیون فاصله دارید می توانید به سراغ اندازه های بزرگتر مانند صفحه نمایش های ۸۵ اینچی بروید.

تلویزون هوشمند

نوع نمایشگر یا کیفیت تصویر

اگر سری به بازار تلویزیون های هوشمند زده باشید خواهید دید که نمایشگرهای متنوعی در تلویزیون ها تعبیه شده اند. شما می توانید صفحه نمایش های LED، QLED و OLED را خریداری نمایید. هر کدام از این نمایشگرها کیفیت تصویر مخصوص به خود را دارند. در ادامه به طور مختصر ویژگی های هر یک از این نمایشگرها را به شما معرفی می کنیم:

  • اگر می خواهید در نور روز و یا فضاهای بسیار پرنور از تلویزیون استفاده کنید. نمایشگر LED بهترین انتخاب برای شما است. این نمایشگر قیمت بسیار کمتری از دو مدل دیگر دارند.
  • نمایشگرهای QLED از تعداد رنگ های محدودی پشتیبانی می کند. سطح روشنایی این تلویزیون ها بسیار خوب است و کیفیت تصویر در آنها بسیار بیشتر از نمایشگرهای LED است.
  • اگر می خواهید میلیون ها رنگ را در تلویزیون خود مشاهده کنید نمایشگرهای OLED بهترین انتخاب هستند. تضاد رنگ به صورت کاملاً طبیعی در این تلویزیون ها به نمایش در می آید. حتی اگر زاویه دید خود را نسبت به تلویزیون عوض کنید، تغییری در کیفیت تصویر ایجاد نخواهد شد.

چه امکاناتی را از تلویزیون هوشمند خود انتظار دارید؟

نکته بعدی که در هنگام خرید بهترین تلویزیون هوشمند باید به آن توجه کرد امکاناتی است که از تلویزیون خریداری شده انتظار دارید. اگر می خواهید با تلویزیون فیلم ببینید نیازی به خرید تلویزیون با امکانات بسیار زیاد وجود ندارد. اما اگر برای بازی و وب گردی می خواهید از تلویزیون استفاده کنید بهتر است به سراغ مدل های هوشمندتر بروید. گیمرهای حرفه ای همیشه به دنبال خرید تلویزیونی با رفرش ریت بالا و تأخیر کم در ورودی می گردند. پس باید به این نکات در هنگام خرید تلویزیون توجه ویژه ای داشته باشند.

به خروجی های صدا دقت کنید

همیشه صحبت از کیفیت تصویر در تلویزیون های هوشمند است اما اگر صدایی که از تلویزیون خارج می شود کیفیت مناسب نداشته باشد باز هم نمی توانید از تماشای تلویزیون نهایت لذت را ببرید. پس در هنگام خرید باید به اسپیکرهای تلویزیون نیز توجه کنید.

از آنجایی که امروزه قطر تلویزیون ها بسیار کاهش پیدا کرده است امکان تعبیه اسپیکرهای قوی در آنها وجود ندارد. پس اگر صدای تلویزیون برای شما مهم است به شما توصیه می کنیم از یک سینمای خانگی یا ساندبار در کنار تلویزیون خود استفاده کنید. این لوازم با درگاه HDMI یا به صورت وایرلس به تلویزیون متصل شده و صدای آن را بسیار باکیفیت و خوب خواهند کرد.

تعداد درگاه های تلویزیون را در نظر بگیرید

قبل از اینکه تلویزیون هوشمند مناسب را انتخاب کنید باید به تعداد دستگاه هایی که باید به آن متصل شوند، توجه نمایید. اکثر دستگاه ها و کنسول های بازی با پورت HDMI به تلویزیون متصل می شوند پس تعداد این پورت ها در تلویزیون اهمیت بسیار بالایی دارد. البته درگاه های ورودی به تلویزیون تنوع بسیار زیادی داشته و می توان از همه آنها استفاده نمود.

خرید بهترین تلویزیون هوشمند

معرفی بهترین برندهای تلویزیون هوشمند در کشور ایران

حالا که با پارامترهای مهم در انتخاب تلویزیون هوشمند آشنا شده اید بهتر است شما را با برندهای بسیار شناخته شده و باکیفیت بازار ایران نیز آشنا کنیم. در ادامه به معرفی سه برند مطرح در ایران خواهیم پرداخت:

تلویزیون های هوشمند ال جی

کمپانی ال جی اولین نمونه های نمایشگر OLED را تولید کرد و توانست تغییر بزرگی در این صنعت به وجود بیاورد. اگر می خواهید مسابقات ورزش را با بالاترین کیفیت در تلویزیون تماشا کنید، تلویزیون های ال جی پیشنهاد مناسبی برای شما هستند.

همچنین گیمرها به دلیل تفکیک رنگ بالا و سرعت عالی تلویزیون های ال جی به سراغ این برند می روند. نگران خرابی تلویزیون های هوشمند ال جی نباشید. شما به راحتی می توانید در صورت بروز مشکل با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در مشهد تماس بگیرید.

تلویزیون های هوشمند سامسونگ

یکی دیگر از نام های شناخته شده در بازار ایران تلویزیون های هوشمند سامسونگ است. بهترین نمایشگرهای QLED موجود در بازار متعلق به برند سامسونگ هستند. به تازگی از فناوری ULTRE VIEW ANGEL در تلویزیون های سامسونگ استفاده می شود که آنها را از سایر تلویزیون های هوشمند در بازار متمایز کرده است. اگر در هنگام استفاده از این تلویزیون ها با مشکلی روبرو شوید به راحتی می توانید با نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد تماس بگیرید.

تلویزیون های هوشمند سونی

اگر به دنبال خرید برندی جهانی هستید تلویزیون های سونی را به شما پیشنهاد می کنیم. کیفیت ساخت تلویزیون های سونی بسیار بالاتر از سایر برندهای موجود در بازار است. این تلویزیون دارای سیستم عامل اندروید بوده و از تمامی اپلیکیشن ها پشتیبانی می کنند. در هنگام خرید این تلویزیون باید قیمت بسیار بالاتری را نسبت به نمونه های مشابه ال جی و سامسونگ بپردازید. پس اگر بودجه کافی دارید به شما تلویزیون سونی را پیشنهاد می کنیم.

کلام پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا شما را با نکات مهم در هنگام خرید بهترین تلویزیون هوشمند آشنا کنیم. شما با توجه به نیاز خود می توانید یکی از مدل های موجود در بازار که توسط کمپانی های معروفی مانند ال جی، سامسونگ و سونی تولید شده است را خریداری نمایید. پاراتک به عنوان بزرگترین مرکز تعمیرات تلویزیون در مشهد آماده است تا خدمات نصب و تعمیرات انواع تلویزیون هوشمند را برای شما انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *