گردگیری تلویزیون اصولی دارد که با رعایت آن می‌توان از تماشای هر برنامه تلویزیونی لذت برد.

مانیتورهای امروزی دارای تصاویر فوق العاده شفاف، واضح و کیفیت بسیار بالا هستند. در کنار تمامی مزایای گفته شده باید گفت که این مانیتور‌ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده به نحوی که بی‌توجهی به این حساسیت‌ها باعث آسیب‌های جدی به تلویزیون می‌شود. کیفیت، وضوح و روشنایی در تلویزیون‌های جدید به ال سی دی و ال ای دی تلویزیون وابسته است و این نمایشگرها هنگام تمیزکاری و گردگیری بسیار آسیب‌پذیر هستند. در صورت هرگونه خرابی در مانیتور، تلویزیون کیفیت و وضوح تصویر خود را از دست خواهد داد.

پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع بیشتر از نحوه تمیز کردن تلویزیون تا پایان این مقاله پاراتک با ما همراه باشید.

نحوه گردگیری تلویزیون به شکل اصولی

گردگیری تلویزیون سبب می‌شود از یک برنامه تلویزیونی لذت بیشتری ببریم. مصرف‌کننده تلویزیون‌های امروزی باید سعی کند حساسیت‌های ظریف آن را مورد توجه قرار دهد زیرا تنها با رعایت این موارد و حساسیت‌ها است که عمر دستگاه طولانی می‌شود. یکی از مهم‌ترین این حساسیت‌ها نحوه تمیز کردن و گردگیری است زیرا کوچک‌ترین فشار اضافی و یا خدشه‌ای سبب می‌شود پیکسل‌های نمایشگر آسیب ببینند و حتی در مواردی امکان دارد نمایشگر به طور کامل خراب شود. به همین دلیل تمیز کردن و گردگیری تلویزیون باید به صورت اصولی انجام شود. با در نظر گرفتن روش‌ها و نکات زیر می‌توانید به صورت درست و اصولی تلویزیون خود را تمیز کنید.

  • قبل از شروع به تمیز کردن باید تلویزیون را خاموش کنید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا دستگاه کاملا خنک شود. در صورتی که دستگاه داغ باشد تمیز کردن باعث خرابی نمایشگر خواهد شد. علاوه بر این زمانی که تلویزیون خاموش است لکه‌ها و گرد و غبار به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.
  • برای جلوگیری از ایجاد خط و خش بر روی صفحه نمایشگر از دستمال میکرو فایبر که مخصوص پاک کردن نمایشگر است استفاده کنید. هرگز از دستمال‌های خشک و پارچه‌های زبر برای تمیز کردن صفحه نمایشگر استفاده نکنید زیرا باعث ایجاد خط و خش بر روی آن خواهد شد. معمولا شرکت‌های سازنده برند خاصی از دستمال را برای پاک کردن صفحه نمایشگر توصیه می‌کنند. مثلا شرکت ال جی برند اچ پی را به مصرف‌کنندگان محصولات خود توصیه کرده است.
  • گردگیری تلویزیون باید به آرامی و با دقت انجام شود. در اکثر موارد برای پاک کردن صفحه نمایشگر می‌توان از پاک‌کننده‌های ال سی دی استفاده کرد. برای این کار ابتدا کمی از محلول را بر روی دستمال میکرو فایبر اسپری کنید و به آرامی روی صفحه نمایشگر بکشید تا تمام صفحه تمیز شود. در صورتی که لکه‌ها از بین نرفت هرگز با فشار آوردن زیاد به نمایشگر سعی نکنید لکه‌ها را از بین ببرید بلکه تنها با چند اسپری کوچک و دستمال کشیدن مجدد این مشکل برطرف خواهد شد.

در استفاده از محلول پاک‌کننده دقت کنید که هرگز به طور مستقیم محلول را بر روی نمایشگر اسپری نکنید زیرا این کار باعث آسیب رسیدن به پوشش‌های ظریف انعکاسی نمایشگر می‌شود. به جای محلول پاک کننده از آب نیز می‌توانید استفاده کنید. اگرچه آب ممکن است جایگزین مناسبی نباشد اما برای زدودن گرد و غبار از روی نمایشگر می‌تواند کاربرد خوبی داشته باشد. به هر حال توصیه و پیشنهاد بر استفاده از محلول مخصوص تمیزکننده صفحه نمایشگر است زیرا این محلول‌ها حاوی موادی هستند که به افزایش طول عمر صفحه نمایشگر کمک می‌کنند. از محلول سرکه و آب نیز می‌توان برای پاک کردن نمایشگر‌های خیلی کثیف استفاده کرد. البته این روش بیشتر در مواقع ضروری کاربرد دارد.

نحوه گردگیری تلویزیون

نبایدها در تمیز کردن تلویزیون

گردگیری تلویزیون علی رغم این که ممکن است ساده به نظر بیاید ولی در عین سادگی حساسیت‌های ویژه‌ای نیز دارد که حتما باید در نظر گرفته شود.

در این قسمت از مقاله شما را با اقداماتی که حین تمیز کردن تلویزیون به آن آسیب می‌رساند آشنا می‌کنیم. هر کدام از مواردی که گفته می‌شود ممکن است باعث خرابی تلویزیون شده و شما را راهی مراکز تعمیر تلویزیون کند. پس سعی کنید مواردی که گفته می‌شود را جدی بگیرید تا از احتمالات پیش رو در امان باشید. این نکته نیز حائز اهمیت است که بهترین روش گردگیری روشی است که بدون لمس صفحه نمایشگر صورت بگیرد، مانند روش‌ استفاده از هوای فشرده برای از بین بردن گرد و غبار که کاملا بدون لمس صفحه نمایش انجام می‌شود.

  • اگر مایع تمیزکننده را به طور مستقیم بر روی نمایشگر اسپری کنید آسیب جدی به تلویزیون خود وارد کرده‌اید. روش درست استفاده از مایع تمیزکننده این است که آن را بر روی دستمال مخصوص اسپری و سپس تلویزیون را تمیز کنید. اگر مایع تمیزکننده را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایشگر اسپری کنید، محلول به آسانی از قاب باریک کنار صفحه به داخل نمایشگر نفوذ می‌کند و در کل سطح زیرین صفحه نمایش پخش خواهد شد.
  • هرگز از الکل یا محلول‌های آمونیاکی برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید، زیرا صفحات نمایشگر مقاومتی در مقابل مواد شیمیایی ندارند و ممکن است صدمه ببینند. در واقع الکل به مرور زمان سبب مات و کدر شدن صفحه تلویزیون می‌شود و پوشش نمایشگر تلویزیون را از بین می‌برد.
  • انتخاب دستمال مناسب بسیار مهم است. از حوله‌های کاغذی و زبر و یا دستمال‌های چند منظوره آشپزخانه برای تمیز کردن تلویزیون نباید استفاده کرد زیرا احتمال ایجاد خش در صفحه وجود دارد.

نکته مهم: گردگیری تلویزیون امری ضروری برای افزایش طول عمر آن و کیفیت تصویر است. باید در نظر داشت که پیشگیری همیشه بهتر از درمان بوده، پس سعی کنید حتی المقدور از قرار دادن نمایشگر در مکان‌هایی که در معرض گرد و غبار است دوری کنید. زیرا در این صورت نیاز به گردگیری نمایشگر کم‌تر خواهد شد و عمر تلویزیون نیز به مراتب افزایش خواهد یافت.

نحوه تمیز کردن تلویزیون
نحوه تمیز کردن تلویزیون

نتیجه گیری

گردگیری تلویزیون از مهم‌ترین نکات نگهداری نمایشگر است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در مشهد با در خدمت داشتن متخصصین و تکنسین‌های مجرب، تمامی اختلالات و مشکلات پیش آمده در تلویزیون‌های شما را به خوبی شناسایی و برطرف می‌کند. برای سهولت در امر تعمیر تلویزیون کافی است شما تمام اطلاعات مربوط به تلویزیون و اختلال آن را با کارشناسان نمایندگی پاراتک در مشهد در میان بگذارید. متخصصین این مجموعه به سرعت اختلال ایجاد شده را شناسایی کرده و فرآیند تعمیر تلویزیون را انجام می‌دهند. برای بهره‌مندی بهتر از خدمات این نمایندگی می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب سایت نمایندگی تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *