علت خاموش شدن تلویزیون

در حال تماشای تلویزیون هستید که ناگهان خاموش می‌شود. دلیل این مسئله چیست؟ گاهی می‌توانید با یک بررسی ساده به رفع این مشکل بپردازید و گاهی لازم است سیستم سخت افزاری دستگاه مورد بررسی‌های جدی‌تری قرار گیرد. با سایت پارتک همراه شوید تا دلایل خاموش شدن ناگهانی انواع تلویزیون و راهکارهای آن‌را بررسی کنیم.

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

یکی از مشکلاتی که ممکن است افراد را هنگام استفاده از تلویزیون شوکه کند، خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. در انواع تلویزیون‌ها این مسئله می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. گاهی با یک روشن و خاموش کردن ساده مسئله حل می‌شود و گاهی عوامل دیگر در این مسئله نقش دارند.
در تلویزیون‌های هوشمند و مدرن ممکن است دو حالت ساده پیش آمده باشد که باعث خاموشی تلویزیون گردیده است. اول، قرار گرفتن تنظیمات تلویزیون در حالت ذخیره برق است. در این حالت که در برخی مدل‌ها با نام Eco Solution شناخته می‌شود، برای کاهش مصرف برق، تلویزیون به صورت خودکار خاموش خواهد شد. می‌توانید این حالت را در بخش تنظیمات دستگاه خاموش کنید.

در حالت بعدی ممکن است کاربر تلویزیون خود را از طریق پورتی به کامپیوتر و لپ تاپ وصل کرده باشد. هنگامی که لپ تاپ در حالت خواب قرار میگیرد، تلویزیون نیز همزمان با آن خاموش می‌شود. راه حل ساده این مورد آن است که دوره زمانی به خواب رفتن لپ تاپ را افزایش دهید. آیا با کابل HDMI کامپیوتر خود را به تلویزیون نصب کرده اید؟ از سلامتی کابل مطمئن هستید؟ گاهی کابل‌های نامرغوب باعث اتصالی می شوند.

روشن بودن تایمر تلویزیون

حالت سوم روشن بودن تایمر تلویزیون است. آیا زمان خاصی را برای خاموشی مشخص کرده اید؟ برخی تلویزیون‌ها در بخش Menu خود دارای تنظیماتی برای تایمر و زمان خواب هستند. ممکن است این گزینه فعال شده باشد و دستگاه پس از مدت زمان مشخص ، خود به خود خاموش شود. تنها لازم است به بخش زمان دستگاه رفته و سپس گزینه TV Timer را غیر فعال کنید.

یک عامل دیگر که از کنترل شما خارج است، نوسانات برق است. وجود این نوسانات باعث خاموشی و گاهی خرابی دستگاه خواهد شد. بالا رفتن ولتاژ برق به بردهای تلویزیون آسیب می‌رساند و گاهی پاور دستگاه نیز می‌سوزد. پیشنهاد ما این است که از محافظ برق استفاده کنید و به صورت مستقیم دو شاخه تلویزیون را به برق وصل نکنید.
از خرابی‌های نرم افزاری، می‌توان به فلش یا هارد دیسک ویروسی نیز اشاره کرد. این مسئله به خصوص در تلویزیون‌های هوشمند شایع است. همواره قبل از قرار دادن فلش در پورت یو اس بی تلویزیون، آن را روی لپ تاپ تست کرده و با آنتی ویروس از سلامتی آن مطمئن شوید.
منبع ورودی دستگاه را نیز بررسی کنید. همچنین نسخه نرم افزاری سیستم خود را نیز بررسی کنید و در صورت نیاز از نحوه انجام آن از متخصصان کمک بگیرید.

خرابی سخت افزاری

گاهی دلیل خاموش شدن ناگهانی مشکلات سخت افزاری است. برای این کار حتما با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در مشهد و یا نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد تماس بگیرید. متخصصان پاراتک پس از حضور در محل به شما خواهند گفت که دلیل خاموشی دستگاه چه بوده است. با این حال به طور عمده دلایل خاموشی دستگاه شامل موارد زیر می‌شود.

خرابی برد اصلی تلویزیون

خرابی برد اصلی تلویزیون

در این حالت پس از یک بار خاموش و روشن کردن، چراغ دستگاه به صورت چشمک زن باقی می‌ماند. اگر برد داخلی خراب شده باشد، دمای درون دستگاه افزایش پیدا می‌کند و سیستم تلویزیون برای جلوگیری از افزایش آسیب‌ها، به طور خودکار خاموش می‌شود. در این حالت تلویزیون سعی می‌کند پس از خاموشی دوباره روشن شود. گاهی لازم است برد دستگاه به طور کامل تعویض شود، با این وجود متخصصان پاراتک می‌توانند به تعمیر تلویزیون در مشهد نیز بپردازند تا هزینه‌های کمتری ایجاد شود.

منبع تغذیه و خرابی خازن ها

دلیل دیگر خاموش شدن تلویزیون، خرابی خازن‌های داخل منبع تغذیه است. هنگامی که منبع خراب شود، طبیعتا جریان برق قطع خواهد شد. این مسئله با تعویض پاور برطرف خواهد شد. همچنین دلیل دیگر عدم کارکرد پاور می‌تواند فرسودگی باشد. سیم‌های داخلی پس از چند سال دچار فرسودگی خواهند شد. به همین سبب جریان برق به درستی منتقل نمی‌شود.

اقدامات اولیه در صورت خاموشی تلویزیون

در هنگامی که تلویزیون ناگهان خاموش می‌شود می‌توانید در ابتدا اقدامات زیر را انجام دهید.
• ابتدا تلویزیون را از برق جدا کنید.
• یک الی دو دقیقه فرصت دهید.
• سپس آن را مجددا به برق وصل کنید.

اقدامات اولیه در صورت خاموشی تلویزیون

گاهی با همین روش ساده مسئله قابل حل است. اگر دوباره تلویزیون پس از مدتی خاموش شد، تنظیمات را چک کنید. ابتدا سیم‌های بیرونی را بررسی کنید و از سالم بودن پریز برق نیز مطمئن شوید. سپس، همانطور که گفتیم تنظیمات مانند حالت خواب یا تایمر دستگاه و مواردی از این قبیل می‌تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود. آیا تلویزیون هوشمند دارید؟

برخی اوقات لازم است تا نرم افزار تلویزیون خود را به روز کنید. اگر در این مورد مطمئن نیستید می‌توانید از متخصصان پاراتک کمک بگیرید. پاراتک خدمات ال جی در مشهد و انواع تلویزیون‌های مختلف را در مشهد پوشش می‌دهد. پاراتک نمایندگی مجاز ال جی و سامسونگ است که با دقت تمام تلویزیون شما را بررسی کرده و عیب یابی می‌کند.

خرابی تصویر پس از خاموش شدن ناگهانی

آیا تلویزیون خود را خاموش کرده و پس از یک دقیقه مجددا به برق متصل کرده اید؟ پس از روشن شدن، تصاویر بهم ریخته و تغییر رنگ رخ داده است؟ ورودی دستگاه را با وسایل دیگری بررسی کنید. برای مثال دستگاه‌های پخش DVD یا دستگاه‌های بازی. اگر همچنان تصویر خراب است، تلویزیون شما به تعمیر نیاز خواهد داشت.

نگران تعمیرات تلویزیون نباشید

در اکثر مواقع مسئله به راحتی در خانه قابل حل خواهد بود. اگر پس از بررسی تنظیمات تلویزیون و موارد گفته شده، تلویزیون شما همچنان ناگهانی خاموش می‌شود، نگران نباشید. گروه پاراتک برای آرامش خیال شما متخصصان حرفه‌ای خود را به محل اعزام خواهد کرد. پس از بررسی دستگاه اولین اقدام تعمیر تلویزیون خواهد بود. سپس در صورت نیاز به تعویض قطعاتی از جمله برد و پاور دستگاه پرداخته خواهد شد وحتی در صورت لزوم متخصصان این مجموعه،خود اقدام به انتقال تلویزیون به نمایندگی خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *