مشکلات مربوط به تصویر تلویزیون بسیار متعدد و متنوع هستند و دلایل مختلفی نیز دارند. ما در این مقاله قصد داریم تا به یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که معمولاً برای تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی رخ می‌دهد بپردازیم. دو نیمه شدن تصویر تلویزیون و یا به عبارتی تفاوت روشنایی در دو سمت تصویر تلویزیون. مشکلیست که متأسفانه برای خیلی ازافراد اتفاق می‌افتد. دراین مقاله می‌خواهیم بعلت این مشکل وراه‌های پیشگیری وهمچنین رفع مشکل دو نیمه شدن تصویر وتعمیر تلویزیون در مشهد بپردازیم.

علت دو نیم شدن تصویر تلویزیون

علت دو نیم شدن تصویر تلویزیون

دو نیم شدن تصویر تلویزیون. بزمانی گفته می‌شودکه دوسمت مختلف صفحه نمایش ال‌ای دی ویا ال سی دی، میزان وضوح تصویر وروشنایی متفاوتی داشته باشد. زمانیکه این موضوع کاملاً واضح و مشخص باشد. در این حالت تلویزیون شما دچار مشکل شده است و باید به دنبال رفع ایرادات فنی آن باشید.
حالکه بامشکل بوجود آمده برای تلویزیون خودآشنا شدید، بدنیست اطلاعاتی نیز نسبت بعلل بوجود آمدن این قبیل مشکلات بدست آورید. برای این کار در ابتدا باید با نحوه پردازش تصویر در تلویزیون‌های LED و LCD آشنا شوید.
پنل تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی تا به امروز دارای دو بخش می‌باشد. پردازش تصویر در برد تلویزیون نیز در دو بخش انجام می‌شود. به همین علت زمانیکه یکی ازدو قسمت پردازش تصویر دچار مشکل شود، اختلافی درمیزان نور وروشنایی بابخش دیگر ایجاد می‌گردد.در نتیجه باعث می‌شود تا شما تصویر را به شکل دو نیمه شده ببینید.

عواملی که باعث دو نیم شدن تصویر تلویزیون می‌شود

باتوجه به نحوه کارکرد تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی که به آن اشاره کردیم. می‌خواهیم به عواملی که معمولاً باعث ایجاد این قبیل مشکلات می‌شود بپردازیم. کارشناسان مرکز پاراتک به عنوان نمایندگی تعمیرات تلویزیون‌های سامسونگ و ال جی در مشهد، با تجربه چندین و چند ساله خود در زمینه تعمیر و نگه داری تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی سامسونگ و ال جی در این زمینه شما را راهنمایی می‌کنند.

براساس نظر کارشناسان محترم مرکز پاراتک مهم‌ترین عواملیکه باعث بوجود آمدن حالت دو نیمه شدن تصویر می‌شود بشرح زیر است:
• افزایش میزان نور یک بخش نسبت به بخش دیگر
• کاهش میزان نور یک بخش نسبت به بخش دیگر
• اختلاف رنگ در یک بخش نسبت به بخش دیگر
• جابجایی رنگ‌ها در تصویر یک بخش نسبت به بخش دیگر

مشکل برد تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی

به گفته کارشناسان نمایندگی تعمیرات تلویزیون‌های ال جی مشهد (پاراتک). یکی ازمشکلات رایجی که باعث دو نیم شدن تصویر تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی می‌شود برد تصویر است. بدلیل اینکه برد از دو بخش تشکیل شده است. بنابراین زمانیکه یکی از این دو بخش دچار مشکل شود تفاوت تصویر در دو سمت تلویزیون مشاهده می‌گردد. به منظور رفع این مشکل می‌توانید با نمایندگی خدمات ال جی و سامسونگ در مشهد ارتباط برقرار نمائید.

دو نیم شدن تصویر تلویزیون بر اثر آبخوردگی

آب خوردگی صفحه تلویزیون یکی از متداولترین دلایل خرابی تلویزیون است. بسیاری از افراد تصورمی‌کنند.که منظور ازآبخوردگی صفحه نمایش تلویزیون اینست که مقدار زیادی آب یامایعات مختلف مستقیماً برروی صفحه تلویزیون ریخته شود. اما آبخوردگی پنل تلویزیون های ال ای دی LED و ال سی دی LCD به این معنی نیست. بلکه بیشتر به این معنیست که ما معمولاً برای تمیز کردن صفحه تلویزیون از مایعات پاک کننده استفاده می کنیم. آنرا اسپری میکنیم به شیشه تلویزیون، مایعات که معمولا رساناهم هستند ازپایین پنل وارد دستگاه شده وباعث اتصالی وخرابی میشوند.

آب خوردگی پنل تلویزیون به طرق مختلف صورت می گیرد. مانند اسپری کردن مایعات تمیز کننده روی صفحه تلویزیون. و نیز در اثر بخار آب محیط، داشتن هوای مرطوب در محل، و ریختن اتفاقی آب بر روی تلویزیون . در این حالت‌ها پنل تلویزیون اشکال پیدا خواهد کرد و عیوب ظاهری مختلفی را شما روی صفحه خواهید دید.

مشکلات ناشی از آبخوردگی تلویزیون

مشکلات ناشی از آبخوردگی تلویزیون

بر اساس تجربیاتی که کارشناسان تعمیر تلویزیون در مشهد دارند. رسیدن مایعات به فلت های انتقال تصویر باعث ایجاد جرقه، سولفاته شدن مدارات و سوختگی فیزیکی این مدارها می شود . این امر باعث بوجود آمدن عیوب ظاهری مختلف و متعددی می‌گردد.

از رایج‌ترین این مشکلات می توان به این موارد اشاره کرد. ایجاد نوارهای سفید یا مشکی روی تصویر، مشاهده خطوط رنگی عمودی، تفاوت میزان روشنایی در دو نیمه راست وچپ تلویزیون.

بعبارتی دو نیمه شدن تصویر تلویزیون، سیاه شدن و دوتایی شدن تصویر تلویزیون ازیک طرف یکی ازعلایم خرابی پنل میباشد. کند شدن تصویر تلویزیون به این معنی که تصاویر به حالت آهسته و اسلوموشن نمایش داده می شوند. و هاله ای از تصویر قبلی در تصویر بعدی دیده می شود از علایم دیگر آن میتواند باشد. حتی در مواقعی تصویر تلویزیون کاملاً قطع می‌شود درحالیکه صدا هنوز در حال پخش شدن است. این‌ها همه جزو مشکلاتی هستند که ناشی از آبخوردگی صفحه نمایش تلویزیون است.

 

درچنین مواقعی بایداز خشک کردن تلویزیون باسشوار یا جاروبرقی ویا هر وسیله‌ای که گرما یاجریان هوا ایجاد می‌کند جلوگیری کرد. در اسرع وقت به یک مرکز معتبر تعمیر تلویزیون‌ مراجعه نمائید.

 

مرکز تعمیر تلویزیون پاراتک

مرکز تعمیر تلویزیون پاراتک با سابقه چندین ساله در زمینه تعمیر تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی در مشهد به عنوان نمایندگی خدمات ال جی و سامسونگ در مشهد شما را در زمینه مشکلات و ایرادات بوجود آمده برای تلویزیون‌های ال‌ای دی و ال سی دی راهنمایی خواهد کرد.

شما عزیزان می‌توانید برای انجام هرگونه خدمات از قبیل:

• تعمیرات تلویزیون‌های ال‌ای دی سامسونگ، ال جی، سونی

• تعمیرات تلویزیون های ال سی دی سامسونگ ، ال جی،سونی

• نصب و راه اندازی تلویزیون

به این مرکز مراجعه نمائید.

کارشناسان ما نسبت به عیب یابی و تعمیر تلویزیون شما اقدام خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *