با توجه به تحریم های سالهای اخیر و گرانی های ناشی از بالا رفتن قیمت دلار در کشور به سختی می توان محصولات برندهای خارجی و قطعات آن ها را در بازار یافت. این موضوع باعث شده که تولید کنندگان داخلی به صورت جدی تر به فکر تولیدات ایرانی باشند و مصرف کنندگان نیز به سمت محصولات داخلی تمایل بیشتری پیدا کرده اند. تلویزیون نیز از این قضیه مستثنی نیست و شاهد کوچ ناگهانی اکثر شرکتهای بزرگ مانند سامسونگ، ال جی، سونی، پاناسونیک و … بوده ایم. شرکت های فناوری بسیار سالها مشغول به ساخت و مونتاژ تلویزیون در داخل کشوربوده اند که تجربه همکاری با برندهای و شرکت های بزرگ تولید کننده تلویزیون داشته اند و همین تجربه باعث شده در شرایط فعلی بتوانند دستگاه های استاندارد و قابل قبولی را تولید کنند. ایکس ویژن و جی پلاس دو نمونه از برندهای ایرانی تولید کننده تلویزیون هستند که انواع متنوعی از تلویزیون را قیمت های مناسب تولید و روانه بازار می کنند. قطعات این دو برند از کشور چین وارد می شود اما کاملا در داخل کشور تولید می گردد. در حال حاضر این دو برند از پرفروش ترین برندهای ایرانی به شمار می روند. برای آشنایی با تفاوت و مقایسه تلویزیون ایکس ویژن و جی پلاس تا انتهای این مطلب از سایت پاراتک ما را همراهی کنید.

برند ایکس ویژن

در ابتدا بهتر است به صورت مختصر با این برند آشنا شویم، تلویزیون ایکس ویژن به کمپانی مادیران تعلق دارد که موفق به تولید تلویزیون های با کیفیتی شده است و با تولید تلویزیون هایی در مدل های متنوع و متفاوت موفق شده به عنوان یک برند معتبر و پرفروش در بازار شناخته شود.

برند جی پلاس

تلویزیون های جی پلاس متعلق به کمپانی گلدیران می شوند که در گذشته به عنوان نمایندگی ال جی در ایران فعالیت می کرد. این شرکت در سال 1397 اولین تلویزیون خود را وارد بازار کرد و با توجه به تولیدات باکیفیت و استانداردی که دارد توانست فروش خوبی داشته باشد و به عنوان یک برند معتبر شناخته شود.

ايکس ويژن و جي پلاس

مقایسه از نظر کیفیت تصویر

یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید و انتخاب تلویزیون باید در نظر گرفت کیفیت تصویر است.

تلویزیون های برند ایکس ویژن غالبا دارای کیفیت تصویر FHD هستند و این برند همواره در تلاش است که بتواند از فناوری HDR برای تولید تلوزیون های خود بهره ببرد. همچنین تلویزیون های ایکس ویژن از صفحه های ال ای دی با طیف رنگ گسترده و متنوع استفاده می کند که باعث شده کیفیت تصویر این تلویزیون در مقایسه با قبل از کیفیت بالاتری برخوردار باشد.

اما برند جی پلاس به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان تلویزیون درکشور توانسته تلویزیون هایی با کیفیت تصویر FHD و 4K تولید کند. این برند نیز مانند ایکس ویژن در تولید محصولات خود از فناوری HDR بهره می برد. همچنین در این تلویزیون ها از پنل A+ استفاده می شود که نشان می دهد درصد پیکسل های ناقص و معیوب در آن صفر است. در واقع می توان بیان کرد که مدل تلویزیون های 4K جی پلاس به عنوان نسل جدید تولیدات این برند از کیفیت تصویر بسیار بالایی برخوردار هستند.

مقایسه از نظر سیستم صوتی

برای مقایسه این دو برند باید به بررسی سیستم صوتی آن ها نیز بپردازیم زیرا یکی از مولفه های بسیار مهم برای انتخاب تلویزیون بعد از کیفیت تصویر صدا است. اکثر مدل های تلویزیون دارای بلندگوهای 10 وات هستند که روی هم رفته با دو بلندگو قابلیت خروج صدای 20 وات را دارند.

برند ایکس ویژن در بعضی از مدل های خود از سیستم pure sound استفاده می کند و در بعضی دیگر نیز سیستم صوتی Harman Kardon به کار رفته است. باید به هنگام خرید به این نکته توجه داشته باشید که بلندگوهایی که در قسمت پایین صفحه نمایش قرار دارند بر روی کیفیت صدا تاثیر دارند.

اما در تلویزیون های برند جی پلاس از سیستم صوتی دوکاناله استفاده می شود که دارای توان خروجی 16 وات است که هر کانال صوتی دارای 8 وات توان می باشد. با وجود اینکه صدای خروجی در تلویزیون جی پلاس صدایی کاملا واضح و شفاف است اما خروجی آن در مقایسه با ایکس ویژن کمتر است. در تلویزیون های جی پلاس این قابلیت وجود دارد که می توان صدای خروجی را با توجه به نوع برنامه تنظیم کرد تا بتوان صدای بهتری از گیرنده دریافت نمود.

مقایسه از نظر پورت های خروجی و ورودی

این دو برند هردو دارای پوورت های خروجی و ورودی زیادی هستند. اما نکته مهم در مورد تلویزیون های ایکس ویژن و جی پلاس این است که هیچ کدام از این دو برند تلویزیون هایی با فناوری HDMI2 را تولید نکرده اند. این فناوری این امکان را فراهم می کند که همگام سازی با دستگاه های گیم جدید مانند ایکس باکس و پلی استیشن 5 بهتر انجام گیرد. هر دو برند ایکس ویژن و جی پلاس دارای درگاه های USB، HDMI، کامپوننت و کامپوزیت هستند. اما در برند ایکس ویژن درگاه های دیگری مانند CEC، HDMIARC و MHL نیز وجود دارند و تلویزیون های جی پلاس وای فای و بلوتوث نیز دارند.

تلويزيون ايکس ويژن و جي پلاس

مقایسه از نظر سیستم عامل

این دو برند هر دو با سیستم عامل اندروید نیز تولید می شوند و با وجود این سیستم عامل می توان به راحتی از مرورگر آن استفاده کرد و اپلیکشن های مورد نیاز را روی تلویزیون نصب نمود.

مقایسه از نظر طراحی و ظاهر

در حال حاضر تمامی تولید کنندگان برندهای مختلف تلویزیون در تلاش هستند تا بتوانند با طراحی های زیبا و جذاب تلویزیون هایی را تولید کنند که دارای کمترین حاشیه باشند و به صورت تمام صفحه تولید شوند. اما در تلویزیون های ایکس ویژن حاشیه نسبتا پهن و ضخیمی در پایین صفحه وجود دارد که این امر باعث شده از جذابیت آن کاسته شود. اما تلویزیون های برند جی پلاس دارای کمترین حاشیه هستند و می توان گفت دارای ظاهری زیبا و ظریف هستند.

جمع بندی

در این مطلب از سایت پاراتک شما را تفاوت های بین دو برند معتبر و شناخته شده تلویزیون آشنا کنیم. برندهای ایکس ویژن و جی پلاس دو برند تولید کننده تلویزیون در ایران هستند که با کم شدن حضور برندهای خارجی توانستند جایگاه ویژه ای در بازار کشور کسب کنند. تلویزیون های این دو برند از پرفروش ترین های بازار کشور محسوب می شوند و با توجه به کیفیت بالایی که دارند مورد توجه بسیاری از مصرف کنندگان قرار گرفته اند.

امروزه با توجه به اینکه تلویزیون یکی از مهم ترین لوازم هر خانه ای به شمار می رود نگهداری از آن دارای اهمیت زیادی می باشد. و در صورت بروز هرگونه مشکلی برای آن باید بلافاصله برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد. توصیه ما به شما این است که با توجه به تخصصی بودن کار تعمیر تلویزیون ها در صورتی که برای تلویزیون شما مشکلی ایجاد شد بجای هر گونه اقدام سعی کنید بلافاصله با متخصصین این امر تماس حاصل کنید. مجموعه پاراتک نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد می باشد که ارائه کننده خدمات و تعمیرات برای انواع برند سامسونگ، ال جی، جی پلاس، ایکس ویژن و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *