آیا تابحال اقدام اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت کرده‌اید؟ تلویزیون‌های هوشمند توانایی ارائه سرویس‌های اینترنتی مختلفی را دارند که با کمک آن‌ می‌توان به صفحات وب، تصاویر و ویدئوهای آنلاین، بازی و … دسترسی داشت. برخی از تلویزیون‌ها با استفاده از کابل شبکه و برخی دیگر نیز بدون نیاز به این کابل به راحتی به اینترنت متصل می‌شوند. اتصال به اینترنت مزایای بسیار زیادی از جمله آپدیت دستگاه تلویزیون و دریافت اطلاعات جدید دارد. امروزه اکثر تلویزیون‌های هوشمند به خصوص تلویزیون ال جی دارای قابلیت اتصال به اینترنت هستند. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال‌ جی مشهد به همشهریان عزیز خود کمک می‌کند به راحتی مشکل مربوط به اتصالات اینترنت و سایر مشکلات را برطرف کنند. در ادامه با پاراتک همراه باشید تا با راهنمای اتصال تلویزیون ال‌جی به اينترنت بیشتر آشنا شوید.

تلویزیون‌های هوشمند ال جی

امروزه تلویزیون‌ها به صورت پیشرفته و هوشمند تولید می‌شوند که دارای آپشن‌های بسیار زیادی نظیر اتصال به اینترنت هستند. این آیتم برای تلویزیون‌های هوشمند یک ضرورت محسوب می‌شود به دلیل اینکه بیشتر کارایی آن بدون اتصال به اینترنت از بین می‌رود. اغلب تلویزیون‌های هوشمند شرکت ال جی با استفاده از پورتی به نام Ethernet به اینترنت وصل می‌شوند. این روش با سیم و یا بدون سیم با توجه به نوع تلویزیون انجام می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با راهنمای اتصال تلویزیون ال‌جی به اينترنت بیشتر آشنا شوید.

نحوه اتصال تلویزیون ال جی به وای فای

امروزه به دلیل امکانات و قابلیت‌های زیاد تلویزیون‌های هوشمند نظیر ال جی، طرفداران این نوع تلویزیون نیز بیشتر شده‌اند. اتصال به اینترنت یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های این تلویزیون‌ها است که باعث افزایش راحتی کار با اینترنت برای کاربران می‌شود‌. اتصال اینترنت در تلویزیون‌های ال جی به دو روش اتصال با سیم و بدون سیم انجام می‌شود.

اتصال با سیم

در این روش به یک مودم با کابل Lan نیاز است که باید در قسمت اتصال به شبکه گزینه اتصال با کابل را انتخاب کنید.

اتصال بی سیم

در این روش از اتصال اینترنت تلویزیون ال جی به شبکه و مودم نیاز است.‌ در روش اتصال بی سیم نیاز به وای فای است که در تلویزیون‌های قدیمی ال جی به دلیل نداشتن وای فای داخلی لازم است دانگل وای فای تلویزیون ال جی جهت برقراری ارتباط با مودم روی دستگاه نصب شود‌. جهت روشن کردن وای فای تلویزیون باید از منوی تنظیمات دستگاه مودم را پیدا کرده و رمز ورود را وارد کنید.‌

اتصال به اينترنت

اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت از طریق Ethernet

جهت اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت نیاز به یک مودم است که توانایی اتصال به اینترنت را داشته باشد. سپس مودم و تلویزیون با کمک کابل به یکدیگر متصل می‌شوند، در ادامه از تنظیمات تلویزیون برای برقراری ارتباط با اینترنت مطمئن می‌شوید. تنظیمات مخصوص اینترنت برای تلویزیون به شرح زیر است که می‌بایست به ترتیب و با دقت انجام شود.

  • در ابتدا با فشردن دکمه Home و انتخاب گزینه setting می‌توانید گزینه‌های Network و سپس Network connection را انتخاب کرده و از همین قسمت گزینه Start connection را انتخاب کنید.
  • بعد از اینکه تلویزیون برای پیدا کردن سرور مناسب شروع به فعالیت کرد با زدن گزینه Cancel یک فهرست از شبکه‌های وایرلسی نشان داده می‌شود. با انتخاب شبکه وایرلسی مناسب و وارد کردن رمز آن، می‌توانید ارتباط درستی بین تلویزیون و مودم برقرار کنید.
  • برای بررسی وضعیت اتصال اینترنت به قسمت Network status مراجعه کرده و وضعیت ارتباط را به راحتی بررسی کنید. در این بخش ۴ آیکون وجود دارد که در صورت صحیح بودن تنظیمات باید همه این ۴ گزینه دارای علامت تیک باشند.

مشکلات رایج در رابطه با اتصال اینترنت تلویزیون ال جی

یکی از مشکلاتی که در رابطه با اینترنت تلویزیون ال جی به وجود می‌آید داشتن تیک فقط روی آیکون تلویزیون است که این مشکل با خاموش و روشن کردن مودم برطرف می‌شود. یکی دیگر از مشکلات اینترنت مربوط به هنگام تماشای آنلاین در پلتفرم‌های استرسم یا هنگام نصب برنامه در تلویزیون می‌باشد. مشکل در وای فای نیز یکی از مشکلات رایج در اتصال تلویزیون ال جی به اینترنت است که در ادامه به بررسی خراب شدن آن و راه حل‌های این مشکل می‌پردازیم:

راه حل مشکلات وای فای تلویزیون ال جی

چند راه حل مطمئن جهت حل این مشکل وجود دارد که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداختیم:

تغییر تنظیمات مربوط به تاریخ و ساعت

با تغییر دادن ساعت و تاریخ تلویزیون به صورت دستی و برداشتن تیک تنظیمات اتوماتیک می‌توان این مشکل را به راحتی برطرف کرد. قابل ذکر است که از این روش جهت برطرف کردن مشکلات مربوط به اینترنت در بسیاری از تلویزیون‌ها و دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

تغییر تنظیم DNS

با تغییر دادن تنظیمات DNS به ۸٫۸٫۸٫۸ می‌توانید مشکل وای فای تلویزیون ال جی را برطرف کنید. برای این منظور به قسمت تنظیمات تلویزیون بروید و با تغییر تنظیمات مرتبط با DNS اینترنت تلویزیون خود را فعال کنید.‌

خاموش کردن Start/Simplin

برخی عملکردهای افزایش کارایی تلویزیون نظیر Start/Simplin می‌توانند باعث بروز اختلال در وای فای و سایر عملکردهای دستگاه شوند که با خاموش کردن آن مشکل برطرف می‌شود.

بررسی کابل‌های متصل به ماژول وای فای

با رفتن به قسمت اتصال کابل‌های وای فای و صاف کردن آن‌ها می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید.

تغییر اتصال بی سیم به سیم ۲٫۴ گیگاهرتز

با رفتن به بخش پیکربندی وای فای و تغییر اتصالات به ۲٫۴ گیگاهرتز می‌توانید تغییرات اینترنت را مشاهده کنید.‌ بعد از تغییر اتصال، تلویزیون ال جی خود را خاموش و روشن کنید.

بررسی جزئیات شبکه وای فای

با بررسی جزئیات اتصال اینترنت و چک کردن رمز عبور می‌توانید مشکل را شناسایی کنید. قطع شدن وای فای تلویزیون ال جی ممکن است به دلیل مشکل در اینترنت خانگی و یا گوشی شما باشد. همچنین اتصال اینترنت تلویزیون به شبکه‌هایی به جز اینترنت شما می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

خاموش و روشن کردن تلویزیون

برای رفع مشکل اتصال اینترنت تلویزیون ال جی می‌توانید از این روش قدیمی یعنی خاموش و روشن کردن تلویزیون استفاده کنید که در اکثر مواقع نتیجه‌بخش خواهد بود.

از برق کشیدن تلویزیون

با از برق کشیدن تلویزیون باعث ریست شدن آن می‌شوید که با استفاده از این روش ممکن است مشکل وای فای شما حل شود.

استفاده از کابل اترنت

در تلویزیون‌های ال جی با کمک کابل اترنت می‌توان به راحتی اتصال تلویزیون و مودم را برقرار کرد.

راه‌اندازی مجدد مودم

به دلیل کارکردن طولانی مدت مودم‌ و احتمال بروز مشکل در اثر چرخه برق، راه‌اندازی مجدد باعث رفع مشکلات اتصالات خواهد شد.

برگردان تلویزیون به تنظیمات کارخانه

در صورتی که مراحل بالا موثر واقع نشد می‌توانید تلویزیون ال جی خود را به تنظیمات کارخانه برگردانید.

نتیجه گیری

در این مقاله با راهنمای اتصال تلویزیون ال‌جی به اينترنت آشنا شدید. همانطور که گفتیم دو روش اتصال اینترنت در این تلویزیون‌ها وجود دارد یکی روش اتصال با سیم و بدون سیم که هر یک مراحل مختص به خود را دارند. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال ‌جی مشهد در صورت بروز مشکل در این زمینه در اسرع وقت به شما کمک می‌کنند اینترنت تلویزیون ال جی خود را متصل کنید. کافی است با شماره تلفن‌های نمایندگی تعمیرات تلویزیون مشهد، پاراتک تماس بگیرید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *