امروزه با وجود دستگاه های هوشمند و به ویژه تلویزیون ها که دارای امکانات و جذابیت های خاصی هستند نحوه تعامل ما با آن ها کاملا تغییر کرده است. با وجود تلویزیون های دیجیتال امکان اتصال به کامپیوتر، وب گردی، تماشای ویدئو های مختلف، اتصال به سایر گیرنده ها و همچنین اسپیکر و … فراهم شده است. برای لذت بردن بیشتر از تلویزیون بهتر است از دستگاهی که صدای باکیفیت تری دارد استفاده کنید برای این کار می توانید تلویزیون را به اسپیکرهای بلوتوثی، ساندبار و یا سایر اسپیکرها متصل کنید. برای اتصال اسپیکر به تلویزیون می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که انتخاب گزینه مورد نظر به اسپیکر و تلویزیون شما بستگی دارد. با مطالعه راهنمای اتصال صدای تلویزیون به اسپیکر، کامپیوتر، گیرنده دیجیتال می تواند به شما در اتصال راحت تر این دستگاه ها کمک ویژه ای داشته باشد.

برای آشنایی با نحوه اتصال دستگاه های مختلف به تلویزیون تا انتهای این مطلب از سایت پاراتک ما را همراهی کنید.

نحوه اتصال سایر دستگاه ها به تلویزیون

برای تقویت صدای تلویزیون می توانید از اسپیکر و یا ساندبار استفاده کنید و همچنین گاهی نیاز به اتصال کامپیوتر و یا سایر گیرنده های دیجیتال به تلویزیون هستید. برای آشنایی با نحوه اتصال این دستگاه ها با تلوزیون می توانید از دفترچه راهنمای تلویزیون استفاده کنید. حتما در نظر داشته باشید که این دفترچه را نگهداری کنید تا بتوانید از راهنمای آن بهره ببرید اما در صورتی که به آن دسترسی ندارید می توانید با روش های زیر این کار را انجام دهید.

کابل RCA

استفاده از این کابل ها یکی از ساده ترین روش ها برای اتصال تلویزیون به دستگاه های دیگر است. برای این کار کافیست اتصال RCA را پیدا کنید اتصالات به شکل دایره ای و رنگ قرمز و سفید هستند. باید حتما کابل قرمز را به خروجی قرمز و کابل سفید را به خروجی سفید متصل کنید. انتقال صدا با این روش کاملا بدون تاخیر و بلافاصله انجام می گیرد. اما در بسیاری از تلویزیون های جدید اتصال آنالوگ RCA دیگر وجود ندارد و در صورت نیاز به تقویت صدا و اتصال دستگاه های دیجیتال باید از روش های دیگری استفاده کنید.

راهنمای اتصال به تلویزیون

استفاده از کابل HDMI

در صورتی که از تنظیم کننده و یا تقویت کننده ای استفاده می کنید که درگاه ورودی HDMI دارد می توانید از کابل HDMI استفاده کنید. چنانچه تلویزیون شما از HDMI پشتیبانی می کند مشکلی وجود ندارد و می توانید به راحتی تمام وسائل مانند کنسول بازی، لپ تاپ و یا اسپیکر و سایر گیرنده های دیجیتال را به آن متصل کنید. اگر تلویزیون شما این درگاه را ندارد می توانید با استفاده از لپ تاپ، جعبه تنظیم و یا کنسول بازی از کابل HDMI از طریق گیرنده و سپس از کابل HDMI دوم و از طریق درگاه خروجی آن دستگاه به تلویزیون اتصال برقرار کنید.

استفاده از کابل نوری

از کابل نوری به ندرت استفاده می شود اما عملکرد آن تقریبا مشابه HDMI است. اگر تلویزیون دارای خروجی نوری باشد باید آنرا از تلویزیون به گیرنده مورد نظر وصل کنید این روش می تواند باعث شود که صدای فراگیر تری داشته باشید. ضخامت این کابل ها نسبت به HDMI و کابل های RCA بیشتر و گسسته تر است. برای اینکه از ارسال صدا از طریق این کابل ها اطمینان کسب کنید باید تنظیمات تلویزیون و یا تنظیمات منبع را نیز انجام دهید.

استفاده از کابل آنالوگ

در صورتی که تلویزیون دارای کابل RCA نباشد ممکن است دارای درگاه 3.5 میلی متر باشد که می توانید از طریق آن برای اتصال تلویزیون به بلندگو استفاده کنید. این کابل ها همان اتصال دهنده های مورد استفاده در تبلت، لپ تاپ، تلفن و … هستند. برای انجام این کار باید از جک صوتی 3.5 میلی متر انتهای تلویزیون و RCA انتهای بلند گو استفاده کنید. به کار بردن این روش برای بلندگوهای چند رسانه ای مناسب هستند اما ایراد آن این است که صدای فراگیر نخواهید داشت.

راهنمای اتصال به تلویزیون

اتصال با بلوتوث

یکی از راه های اتصال تلویزیون از طریق بلوتوث است که یک مزیت ویژه دارد و آن بی سیم بودن این روش است. اما این ویژگی در همه تلویزیون ها موجود نیست و برخی از تلویزیون ها با بلوتوث سازگاری دارند. اتصال با استفاده از این روش با توجه به مدل از مراحل و منوی تنظیمات متفاوت است. اما اصول کلی آن به این صورت است که ابتدا بلوتوث تلویزیون و دستگاه مورد نظر را روشن کنید سپس به منوی تنظیمات تلویزیون رفته و با انتخاب بلوتوث و روند جفت شدن اتصال را برقرار می کنید. در صورت ارتباط بلوتوث برای فیلم ممکن است مشکلاتی برای همگام سازی ایجاد شود.

جمع بندی

در این مقاله از سایت پاراتک سعی داشتیم روش های مختلفی برای اتصالات دستگاه های دیگر به تلویزیون را بیان کنیم. اتصال با استفاده از کابل ها آسان است و تنها کافیست که از کابل به عنوان یک رابط استفاده شود. و همانطور که گفته شد برای اتصال از طریق بلوتوث نیز باید مراحل جفت سازی صورت گیرد. و در مجموع برای این مراحل مشکل خاصی وجود ندارد و به راحتی انجام می شود اما در صورتی که در انجام اتصال و برقراری ارتباط با دستگاه های دیگر با مشکل خاصی مواجه شدید می توانید از راهنمایی متخصصین در این زمینه بهره مند شوید. مجموعه پاراتک مرجع تخصصی خدمات و تعمیرات انواع تلویزیون در مشهد آماده ارائه کلیه خدمات و در صورت نیاز پاسخگوی سوالات شما است. تنها کافیست از طریق سایت این مجموعه و یا شماره تماس های آن با متخصصین و تکنسین های با تجربه این مجموعه ارتباط برقرار کنید. گروه فنی مهندسی پاراتک با تجربه بیش از 30 سال فعالیت در زمینه تعمیرات تخصصی و همچنین خدمات پس ار فروش برندهای معتبر تلویزیون آماده خدمت رسانی به مشتریان عزیز خود می باشد. این مجموعه به عنوان نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد آماده ارائه خدمات برای کلیه برندهای تلویزیون می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *