امروزه، پیشرفت دستگاه‌های دیجیتالی باعث شده است تا مشکلات و خرابی‌های آن‌ها نیز به میزان قابل توجهی کاهش یابد. یکی از این دستگاه ها، تلویزیون است که تقریباً در اکثر مواقع روشن بوده و کانال‌های متنوع آن برای اکثر مردم سرگرم کننده است. اما هر از گاهی و بنابر شرایط آب و هوایی و یا اتصالات الکتریکی، این دستگاه دچار ناکارآمدی می‌شود. یکی از ناکارآمدی ها، برفکی شدن (White Noise) صفحه تلویزیون است. در ادامه به عللی که در روی دادن برفک تلویزیون و نیاز به تعمیر تلویزیون در مشهد دخیل هستند، اشاره کرده و راه حل هایی را برای برطرف کردن آن ارائه خواهیم داد.

برفک هم دیده و هم شنیده می‌شود!

برفک تلویزیون در واقع علاوه بر دیده شدن، قابلیت شنیده شدن هم دارد. یعنی اصوات نامفهومی که با یکدیگر ترکیب شده و تفکیک آن‌ها برای شخص امکان ندارد. چنین اصواتی، از تراکم ثابتی برای انواع طیف‌های خود برخوردارند و در دامنه‌ای قرار می گیرند که طیف فرکانس آن‌ها برای انسان قابلیت شنیده شدن داشته باشد.

برفک

 

چرا تلویزیون برفکی می‌شود؟

سابق بر این، همیشه با چرخاندن آنتن تلویزیون و ثابت کردن آن، ناکارآمدی برفکی شدن صفحه تلویزیون برطرف می شد. اما هم اکنون دستگاه‌های دیجیتالی به ندرت با این مورد مواجه می شوند. در تلویزیون‌های آنالوگ، فاصله زیاد طول مسیر ایستگاه فرستنده تا گیرنده و محل دریافت سیگنال و شرایط آب و هوایی، بر کیفیت تصاویر دریافتی تاثیرگذار هستند و هرگونه تغییر در کیفیت موارد عنوان شده، بر کیفیت تصاویر دریافت شده، اثر خواهند گذاشت. برخی از تلویزیون‌های قدیمی، گیرنده دیجیتالی ندارند و این مورد در آن‌ها بیشتر مشاهده می‌شود. البته شل شدن سیم‌ها، تغییر در ولتاژ برق شهری و کاهش یا افزایش فرکانس‌ها نیز می تواند باعث برفکی شدن تصاویر دریافتی شوند.

تلویزیون برفکی

راه حل‌های رفع صفحه برفکی تلویزیون

 

برخی از ناکارآمدی‌های مربوط به صفحه برفکی تلویزیون، توسط خود کاربر قابل حل نیست. اما گروهی از آن‌ها را می توان عیب یابی کرده و با اجرای چند ترفند، تا حد امکان کاهش داد یا کاملاً برطرف کرد. در ادامه به چند راه حل مرسوم برای رفع صفحه برفکی تلویزیون، اشاره می کنیم:
1) در مرحله اول، کلیه سیم ها، پریزها و اتصالات تلویزیون خود را بررسی کنید. به عنوان مثال، این احتمال وجود دارد که برخی از پریزها در جای خود محکم نبوده و یا سیم‌ها شل و پاره شده باشند. حتی امکان خرابی در سه راهی نیز می تواند باعث بروز صفحه برفکی شود. در ادامه، این مورد باید تست شود: اگر در هنگام روشن شدن تلویزیون، گیرنده دیجیتال آن روشن نمی‌شود، این مورد به ناکارآمدی سیگنال دریافتی گیرنده مربوط می‌شود.
2) سپس، کابل هم محور که به آن کابل کواکسیال هم اطلاق می‌شود، باید بررسی شود. در اینجا ممکن است که این کابل دچار اتصالات بوده و یا به درستی در محل مناسب متصل نشده باشد. زیرا چنین کابلی باید به درستی در بخش درگاه ATN IN قرار گرفته باشد که در صورت عدم اتصال مناسب، تصاویر و سیگنال‌های دریافت شده، به صورت برفک ظاهر می شوند.
3) درخصوص کابل هم محور، اگر هم اطمینان حاصل شد که در جای خود محکم است، اما باز هم آن را محکم کنید. چون ممکن است بخشی از این کابل شل شده باشد و محکم کردن آن باعث می‌شود تا اتصال بین آن و درگاه ATN IN محکم گردد. مضاف براینکه، استفاده از حلقه فلزی و کابل هم محور، باعث کاهش پارازیت در هنگام دریافت سیگنال و نمایش تصاویر خواهد شد.
4) با خاموش و روشن کردن گیرنده دیجیتال موسوم به ست آپ باکس، این امکان وجود دارد که برفکی شدن تصویر از بین برود. زیرا برفکی شدن ممکن است به دلیل نقص در این بخش باشد. برای رفع این مورد، از پشت تلویزیون، پریز برق را کشیده و 10 ثانیه صبر کنید؛ سپس مجدداً آن را متصل نمایید.
5) وجود دستگاه‌ها و لوازم الکتریکی اطراف تلویزیون هم می تواند برای دریافت سیگنال، اختلالاتی ایجاد کرده و در نهایت به برفکی شدن تصاویر منجر شود. لذا، بهتر است آن‌ها را از اطراف تلویزیون دور کنید. این موارد، لوازمی مانند اسپیکر، رادیو، کامپیوتر و… را شامل می‌شود. در صورتی که این امکان وجود ندارد تا آن‌ها را از محل تلویزیون دور کنید، باید محل نصب تلویزیون را تغییر دهید. اشاره به این نکته ضروری است که اتصال دیگر لوازم الکتریکی به برق رابط تلویزیون هم می تواند در برفکی شدن تصاویر موثر باشند.

معرفی وب سایت پاراتک (Paratek)

گروه مهندسی الکترونیک و انفورماتیک پاراتک (Paratek) که در زمینه ارائه خدمات پس از فروش تلویزیون و تعمیرات، نمایندگی تعمیر ال جی در مشهد، نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد و… فعالیت دارد، از سابقه‌ای درخشان در حدود 30 سال برخوردار است. این گروه، در رابطه با ارائه خدمات عنوان شده برای معتبرترین برندهای مدرن دنیا، از تجربه و دانش قابل توجه و پیشرفته‌ای سود می‌برد که بهترین سطح سرویس و خدمات را به وسیله متخصصین مجرب و دوره دیده در سریع‌ترین زمان و بالاترین سطح کیفی، به مشتریان ارائه می کند. ضمن اینکه، پاراتک سرویس‌های ویژه تعمیر و نگهداری را برای برندهای سامسونگ و ال جی ارائه می نماید. خدمات گروه پاراتک، موارد ذیل را شامل می‌شود:
1) نصب تلویزیون: از آنجایی که نصب تلویزیون بر روی دیوار می تواند علاوه بر سهولت در تماشای برنامه ها، باعث ایجاد دکوراسیون ویژه‌ای در منزل بشود، متخصصین شرکت پاراتک، با اصولی‌ترین و صحیح‌ترین شیوه ممکن، تلویزیون را بر روی دیوار، ستون و پایه رومیزی نصب کرده و علاوه بر این، تجهیزات جانبی مانند براکت و کابل‌ها را مطابق با برند و مدل تلویزیون فراهم می کنند.
2) تعمیرات تلویزیون: تلویزیون از آن دسته وسایلی است که برای چندین ساعت در منزل مورد استفاده قرار گرفته و در صورت خرابی احتمالی، تعمیر آن باید به وسیله متخصصین مجرب انجام شود تا علاوه بر عیب یابی صحیح، هزینه تعمیرات تلویزیون را بالا نبرد. در این بین، متخصصین پاراتک با خدمات تعمیر تلویزیون در مشهد و نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد به کمک دانش و تخصص خود و استفاده از تجهیزات پیشرفته، اولویت کار را بر روی تعمیر قطعه و نه تعویض آن قرار می دهند. تعمیر پنل، بک لایت، پاور، مقاومت و فلت، از جمله سرویس‌های تعمیراتی است که توسط این متخصصین با بالاترین کیفیت ارائه می‌شود.
3) تعمیر ال سی دی تلویزیون (LCD): از آنجایی که ال سی دی، بخش پیچیده‌ای بوده و تعمیرات سختی هم دارد، در انجام این مورد باید از متخصصین مجرب استفاده شود. ضمن اینکه شخص متخصص باید به تعمیر این بخش فکر کند تا تعویض آن و هزینه‌های احتمالی آن، برای شما مقرون به صرفه باشد. متخصصین پاراتک با داشتن نمایندگی تعمیر ال جی در مشهد در این زمینه نیز کاهش هزینه‌های شما را در نظر می گیرند.
4) تعمیر ال ای دی تلویزیون (LED): باوجود فناوری پیشرفته تلویزیون‌های ال ای دی، به دلیل کارکرد مداوم آن‌ها و عدم مراقبت صحیح کاربران، احتمال امکان خرابی آن‌ها بالا است. از طرفی، با قیمت‌ها و هزینه‌های بالا، انتخاب مناسب متخصص تعمیرات، اهمیت بسزایی دارد. در این رابطه نیز، متخصصین پاراتک به اصولی‌ترین شکل و بالاترین کیفیت ممکن با داشتن نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد، تجربه مناسبی از تعمیر تلویزیون را برای شما رقم خواهند زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *