وای فایبرندهای معتبر تولید تلویزیون در دنیا، از جمله برندهای ال جی و سامسونگ و سایر مارک های معتبر معمولا به دلیل فضای رقابتی و شهرت خود سعی دارند تلویزیون‌هایی را با کیفیت بالا و سهولت اتصال به اینترنت تولید کنند تا سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهند و همچنین آن‌ها سعی دارند که قابلیت اتصال Wifi را نیز فراهم کنند تا تلویزیون را نیز در دنیای فناوری امروز غرق کنند. با این حال، اخیراً گزارش‌های زیادی از کاربران و خریداران تلویزیون‌های جدید منتشر شده است که نمی‌توانند تلویزیون خود را به شبکه Wi-Fi متصل کنند؛ و کاربران و خریداران همواره گلایه دارند که هر کاری از جمله بروزرسانی سیستم عامل یا مودم خود می‌کنند این مشکل رفع نمی‌شود.

در این مقاله، دلایلی را که موجب عدم اتصال تلویزیون به شبکه wifi می‌شود و همچنین مجموعه‌ای از راه حل‌ها که برای حل مشکل بسیاری از کاربران ما آزمایش شده است را خواهید آموخت.

عدم اتصال تلویزیون به wifi

عدم اتصال تلویزیون به wifi

طبق تحقیقات ما، علت عدم اتصال تلویزیون به wifi به دلایل زیادی می‌تواند رخ دهد. برخی از مهم‌ترین موارد عبارت‌اند از:

– سیستم عامل قدیمی: اگر سیستم عامل تلویزیون شما قدیمی است و به آخرین نسخه به روز نشده است، ممکن است به درستی کار نکند زیرا تلویزیون‌ها برای پیکربندی صحیح نیاز دارند تا تمام تنظیماتشان، به جدیدترین سیستم عامل به روز شود.

اشکال عمومی: گزارش‌های زیادی در مورد یک اشکال کلی با نرم افزار تلویزیون‌های هوشمند گزارش شده است که در صورت خاموش بودن تلویزیون برای مدت زمان بیش از 10 تا 15 دقیقه از طریق ریموت، تنظیمات شبکه خراب شده و نیاز به بازنشانی دارند تا اتصال به اینترنت به درستی کار کند.

– تنظیمات DNS: در برخی موارد، تنظیمات DNS در تلویزیون به درستی پیکربندی نشده و منجر به عدم اتصال بین مودم و تلویزیون در هنگام تلاش برای اتصال به اینترنت می‌شود. برای اتصال صحیح اینترنت، تنظیمات باید توسط کاربر تغییر داده شود.

اکنون اگر شما نیز همانند سایر کاربران با مشکل عدم اتصال تلویزیون به wifi مواجه هستید در ذیل برای رفع این اشکال به راه‌حل‌هایی اشاره خواهیم کرد.

راهکاری ساده برای اتصال تلویزیون به WIFI:

راهکاری ساده برای اتصال تلویزیون به WIFI

اگر تلویزیون شما به Wifi یا شبکه بی سیم متصل نمی شود شما می‌توانید با انجام چند مرحله ساده که در این مقاله به آن پرداخته می‌شود به آسانی به WIFI متصل شوید.

راه حل 1: راه اندازی مجدد تلویزیون

بعضی اوقات، اگر تلویزیون از راه دور خاموش شود و بیش از 15 دقیقه خاموش بماند، تنظیمات شبکه خراب می‌شود؛ بنابراین، در این مرحله، ما تلویزیون را به روشی غیرمتعارف که تنظیمات خاصی را بازنشانی می‌کند، مجدداً راه اندازی می‌کنیم. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود:

تلویزیون را به روش معمول روشن کرده و اجازه دهید 5 دقیقه کار کند.

به جای خاموش کردن آن با ریموت، کابل را مستقیماً از دیوار خارج کنید

حداقل برای مدت زمان 20 دقیقه صبر کنید و آن را دوباره راه اندازی کنید.

در صورت درخواست رمز ورود Wifi، آن را وارد کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر

راه حل 2: راه اندازی مجدد اینترنت

همچنین ممکن است مودم یا اینترنت شما با مشکلات خاصی روبرو باشد و سرویس Wifi به درستی کار نکند و مودم دسترسی تلویزیون به اینترنت را مسدود کند؛ بنابراین، در این مرحله، ما مجددا تنظیمات wifi را انجام خواهیم داد. به این صورت که:

مودم را خاموش کنید.

حداقل به مدت 10 دقیقه صبر کنید و مجدد روشن کنید

منتظر بمانید تا مودم تنظیمات اینترنت را بارگیری کند، وقتی دسترسی به اینترنت مجاز شد، تلویزیون را به Wifi متصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان ادامه دارد.

راه حل 3: تغییر اتصال اینترنت

اگر آدرس مک تلویزیون توسط مودم اینترنت مسدود شده باشد، نمی‌توانید به اتصال Wifi ارائه شده توسط آن مودم متصل شوید؛ بنابراین، در این مرحله، توصیه می‌شود که تلویزیون خود را روشن کنید و به تنظیمات Wifi بروید.

تلفن همراه خود را بردارید و Hotspot را روشن کنید هنگامی که نام نقطه اتصال ارائه شده توسط تلفن همراه در لیست اتصالات موجود در تلویزیون نشان داده شد، به آن متصل شوید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان ادامه دارد یا خیر.

اگر تلویزیون به درستی به نقطه اتصال تلفن همراه متصل باشد، به احتمال زیاد آدرس Mac Mac تلویزیون توسط مودم اینترنت مسدود شده است.

برای رفع انسداد آدرس مک تلویزیون، می‌توانید با ISP خود متصل شوید.

راه حل 4: به روزرسانی نرم افزار

سیستم عامل دستگاه با توجه به مدل تلویزیون و منطقه باید به آخرین نسخه به روز شود. اگر به روز نشود، هنگام تلاش برای اتصال به اینترنت با مشکل روبرو خواهید شد. از آنجا که نمی‌توانید برای بارگیری سیستم‌عامل صحیح دستگاه خود به اینترنت متصل شوید، ما این کار را از طریق رایانه انجام خواهیم داد. برای آن:

به سایت پشتیبانی برند تلویزیون خود مراجعه کنید.

و از قسمت مرکز پشتیبانی محصولات روی گزینه بارگیری کلیک کنید و منتظر بمانید تا به پایان برسد.

فایلهای بارگیری شده را به USB که هیچ داده دیگری روی آن نیست، استخراج کنید.

اطمینان حاصل کنید که علائم یا اعداد اضافی را که ممکن است رایانه شما به پرونده بارگیری شده اضافه کند، حذف کنید.

USB را به تلویزیون وصل کرده و دکمه “Menu” را از راه دور فشار دهید.

“پشتیبانی” را از فهرست انتخاب کرده و سپس گزینه “ارتقا نرم افزار” را انتخاب کنید.

اکنون “با استفاده از USB” را از روش‌های لیست به روز رسانی انتخاب کنید.

اگر تلویزیون از شما خواسته است که به روزرسانی جدیدی نصب شود، روی “تأیید” کلیک کنید و منتظر بمانید تا روند به پایان برسد.

سعی کنید به Wifi متصل شوید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان ادامه دارد.

راه حل 5: تازه کردن تنظیمات DNS

این احتمال وجود دارد که تنظیمات DNS در تلویزیون با مودم اینترنت تعارض داشته باشد و از اتصال شما به اینترنت جلوگیری کند؛ بنابراین، در این مرحله، دوباره تنظیمات اینترنت را انجام خواهیم داد. برای آن:

دکمه “منو” را از راه دور و سپس دکمه “تنظیمات” را فشار دهید.

اکنون “Network” و سپس “Network Settings” را انتخاب کنید.

بر روی “Start” کلیک کنید و “IP Settings” را انتخاب کنید.

اکنون حالت “DNS” را انتخاب کنید و مطمئن شوید که تیک سبز روی حالت “دستی” است و “OK” را فشار دهید

به گزینه «دستی وارد شوید» بروید و تأیید را فشار دهید

“8888” را وارد کنید و “OK” را فشار دهید

اگر مشکلی در تنظیمات DNS وجود داشته باشد، به اینترنت دسترسی خواهید یافت و می‌توانید بر روی دکمه “Samsung Smart Hub” کلیک کنید تا تلویزیون به صورت خودکار به روز شود و برنامه‌های قدیمی را بازنشانی کنید.

راه حل 6: انجام راه اندازی مجدد تلویزیون

در بعضی موارد، می‌توانید برای رفع این مشکل خاص، تلویزیون خود را راه اندازی مجدد کنید. برای انجام راه‌اندازی مجدد، دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید.

از ریموت تلویزیون خودداری کنید و دکمه “روشن” را فشار دهید.

هنگام راه اندازی مجدد تلویزیون دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و اگر آرم “تلویزیون” را مشاهده کردید، آن را رها کنید.

بررسی کنید و ببینید آیا راه اندازی مجدد سیستم با این روش مشکل را برطرف می‌کند.

توجه: اگر پس از تلاش برای پیاده سازی همه این راه‌حل‌ها هنوز با مشکلی روبرو هستید، ممکن است یک مشکل سخت افزاری باشد و نه یک نرم افزار؛ بنابراین، شما باید با بخش پشتیبانی تعمیر تلویزیون پاراتک، نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ مشهد ونمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی مشهد ، تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *