نقل مجلس در خانه هر ایرانی و یکی از مهم‌ترین لوازم‌ خانگی، تلویزیون‌ها هستند که به واقع هم از اهمیت زیادی برخوردارند. این وسیله کاربردی را می‌توان در اکثر منازل، هتل‌ها، رستوران‌ها و … مورد استفاده قرار داد. از گذشته تاکنون، شرکت‌ها و برندهای مختلفی به طراحی و ساخت تلویزیون‌ها در انواع مختلف سیاه‌ و ‌سفید، رنگی، سه ‌بعدی و … اقدام کرده‌اند. بدون شک تلویزیون‌های ساخته شده توسط کمپانی معروف الجی را می‌توان جزء بهترین تلویزیون‌ها معرفی کرد. ال‌ ای‌ دی‌ها و ال‌ سی ‌دی‌های شرکت الجی اگر چه کیفیت بالایی در رنگ و تصویر دارند اما بروز برخی از مشکلات برای دستگاه‌های فوق را نباید دور از انتظار تصور کرد. بعضی از مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی را می‌توان در مواردی چون پرش تصویر، ضربه فیزیکی به مانیتور تلویزیون، نگاتیو شدن تصاویر و … دانست. جهت رفع کردن چنین مشکلاتی باید از افراد متخصص بهره گرفت. در این مطلب از سایت پاراتک، به بررسی رایج‌ترین مشکلات فنی موجود در تلویزیون الجی و رفع آن‌ها پرداخته خواهد شد. همراه ما باشید.

تشخیص وجود مشکل در تلویزیون‌های الجی

برخی از نشانه‌ها در عملکرد تلویزیون‌، دلیل موثقی بر وجود مشکل در آن است. وجود چنین نشانه‌هایی باعث می‌شود تا بتوان با بررسی بهتر به تشخیص مشکل بوجود آمده در تلویزیون‌ اقدام کرد. به خاطر داشته باشید که تشخیص درست مشکل، عاملی مؤثر برای تعمیر و رفع مشکل پیش آمده محسوب می‌شود. اگرچه برخی از عیوب جزء مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی محسوب می‌شوند، اما به‌طور کلی بهتر است تا شناسایی و رفع عیب توسط متخصصان انجام شود.

مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی

به‌طور کلی، موارد زیر را می‌توان جزء مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی برشمرد. آگاهی داشتن نسبت به این مشکلات می‌تواند در تشخیص سریع عیب پیش آمده در ال سی دی‌ها و ال ای دی‌ها مؤثر واقع شود.

  • چراغ پاور به طور مرتب چشمک می‌زند

یکی از مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی، چشمک زدن مداوم چراغ پاور در حالت روشن بودن تلویزیون است. در چنین مواقعی، چراغ تلویزیون یا به طور پیوسته قرمز است و یا مرتباً چشمک می‌زند. هنگامی ‌که پاور تلویزیون یا مین برد تلویزیون آسیب‌دیده باشد، مشکل فوق به وجود می‌آید. از آنجایی که حل این مشکل احتیاج به باز کردن ناحیه پشت تلویزیون دارد، لذا بهتر است توسط افراد متخصص به رفع عیب فوق اقدام نمود. در صورت بروز مشکل فوق می‌توانید از متخصصان فعال در نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد کمک گرفت.

  • صدا هست اما تصویر نیست

گاهی اوقات، با وجود برقرار بودن صدا اما تصویری وجود ندارد یا تصویر قطع می‌شود. مشکل فوق را می‌توان جزء شایع‌ترین مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی تلقی کرد. این مشکل در برخی از سری تلویزیون‌های الجی مانند سری LN بیشتر مشاهده می‌شود.

دلیل به وجود آمدن این مشکل را می‌توان در قسمت بک لایت تلویزیون جستجو کرد. راه‌حل رفع مشکل فوق، تعمیر یا تعویض قطعه بک لایت است. گاهی اوقات مشکل فوق به‌ صورت معکوس رخ می‌دهد؛ یعنی تصویر هست اما صدا نیست. وقوع چنین مشکلی می‌تواند به دلیل قطعی اتصال سینما خانگی به تلویزیون باشد.

مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی

  • ورود ویروس به تلویزیون الجی

همانطور که می‌دانید، تلویزیون‌های نسل جدید الجی از نوع تلویزیون‌های هوشمند هستند. این سری از تلویزیون‌های الجی همانند سایر دستگاه‌های هوشمند، در معرض دریافت ویروس قرار دارند. ورود ویروس اگر چه جزء مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی محسوب نمی‌شود، اما آن را می‌توان جزء مشکلات رایج برشمرد. برای برطرف نمودن مشکل فوق، باید به ریست تلویزیون اقدام کرد و مجدداً تنظیمات لازم انجام شود.

  • خاموش شدن خودکار

گاهی اوقات کاربران گزارش می‌دهند که تلویزیون الجی آن‌ها به‌ طور خودکار خاموش می‌شود. خاموش شدن خودکار تلویزیون می‌تواند به‌ دو دلیل مهم نوسان برق یا خرابی پاور باشد. اگر چنین اتفاقی در سری جدید تلویزیون‌های الجی مشاهده شود، علت آن را باید در خرابی مین برد جستجو کرد. چنانچه سیستم‌های ورودی در تلویزیون‌های ال ای دی مربوط به برند الجی آسیب‌دیده باشند، احتمال سوختن پردازنده یا CPU و وقوع خرابی در مین برد بسیار محتمل است.

  • مشاهده خطوط افقی و عمودی در صفحه نمایشگر

یکی دیگر از مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی، مشاهده خطوط افقی و عمودی در تصویر است. اختلال در پنل علت بروز چنین مشکلی است. رفع مشکل فوق تخصصی بوده و بهتر است حل مشکل را به افراد متخصص واگذار نمایید.

مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی

  • پرش تصویر

پرش تصویر رو به بالا یا پایین، از جمله مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی محسوب می‌شود که علت آن به دلیل به‌ وجود آمدن برخی از مشکلات در پنل تلویزیون است. از قطعات حساس هر تلویزیونی، پنل است و چنانچه این قطعه دچار آسیب شود، بروز مشکلاتی مانند پرش و لرزش تصویر همچنین مشاهده خطوط افقی و عمودی بر صفحه نمایشگر محتمل است. اگر پنل تلویزیون آسیب ببیند، بهتر است تعویض و یا یک پنل اورجینال جایگزین آن شود.

  • کم ‌نور بودن صفحه

بسیاری از کاربران گزارش می‌دهند که هنگام مشاهده تصویر، نور صفحه بسیار کم است. این مشکل ممکن است به دو علت به هم خوردن تنظیمات و کم شدن فسفر در پلاسمای تلویزیون باشد. همان ‌طور که متوجه شدید، رفع مشکل فوق کاملاً تخصصی است و باید از تعمیرکاران مخصوص تلویزیون الجی استفاده کرد.

  • کانال‌های تلویزیونی پاک ‌شده‌اند

پاک شدن کانال‌های تلویزیونی و عدم موفقیت در پیدا کردن آن‌ها، یکی دیگر از مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی است. علت این مشکل، خرابی یکی از قطعات مین برد تلویزیون است. در صورت مشاهده چنین مشکلی، سریعاً به رفع این مشکل از طریق تعویض یا تعمیر قطعه اقدام کنید. تأخیر در رفع این مشکل می‌تواند آسیب‌های بیشتری به تلویزیون وارد کند.

  • تصویر برعکس شده است.

برعکس شدن تصویر از دیگر مشکلات رایج در تلویزیون‌های الجی است. خرابی فریمور و یا صحیح نبودن تنظیمات مادربرد فریمور، از دلایل به وجود آمدن این مشکل است.

مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی

رفع کردن مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی

همانطورکه از مطالب قسمت قبل متوجه شدید، مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی متعدد هستند که تنها به 9 مورد از آن‌ها اشاره شد. شناسایی مشکل و سپس حل آن‌ها دو قدم لازم و ملزوم هستند که هردوی این گام‌ها توسط کارشناسان خبره باید انجام شوند. اگر مشکلی در تلویزیون الجی خود مشاهده کردید، بهتر است سریعاً آن را به مراکز معتبر برده تا به رفع عیب به‌ وجود آمده اقدام کنند. مراکز مختلفی در شهرهای گوناگون برای رفع کردن مشکلات رایج در تلویزیون الجی وجود دارند که یکی از آن‌ها مرکز تعمیر تلویزیون الجی مشهد است. با مراجعه چنین مرکزی، می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن، به رفع کردن مشکل تلویزیون اقدام کرد.

سخن پایانی درباره مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی

تلویزیون را می‌توان از پر استفاده‌ترین لوازم خانگی برشمرد چرا که هر روزه افراد خانواده بخش زیادی از زمان خود را به مشاهده برنامه‌های آن اختصاص می‌دهند. تلویزیون‌ها در برندهای مختلف در بازار وجود دارند که یکی از بهترین آن‌ها، برند الجی است. در این مطلب به 9 مورد از مشکلات فنی رایج در تلویزیون الجی و روش‌های حل آن‌ها پرداخته شد. با هر یک از موارد فوق که برخوردید در هر کجای مشهد که بودید ما نزدیکترین و بهترین تکنیسن فنی به شما هستیم چرا که در منزلتان مشکلتان را حل خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *