همه تولید کنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی همواره در تلاش برای به روز رسانی محصولات و عرضه تولیدات جدید و با امکانات بهتر در بازار هستند. تولید کنندگان برندهای تلویزیون نیز از امر متثنی نبوده و همواره طرح‌های مدرن و جدیدتری با افزودن امکانات بیشتر روانه بازار می‌کنند. شرکت ال جی نیز که محصولات آن از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دارد برای جلب رضایت مشتریان خود همواره در تلاش برای رفع مشکلات محصولات خود و ارائه محصولاتی با امکانات بیشتر بوده است. در سال‌های اخیر شاهد این بوده‌ایم که عرضه تلویزیون‌های ال جی در بازار کاهش یافته و دیگر در فروشگاه‌ها موجود نیست. به همین جهت شرکت گلدیران تلویزیون‌های جدید را با برند جی پلاس ارائه می‌کند. اما سوالی که برای اکثر افراد پیش می‌آید این است که آیا ال جی و جی پلاس محصول یک کارخانه هستند؟ یا جی پلاس همان ال جی است؟ و یا مطرح می‌شود که امکانات کدام محصول بهتر است؟ برای پاسخ به این سوالات باید به مقایسه تلویزیون ال جی و جی پلاس بپردازیم.

در ابتدا باید بگوییم که ال جی و جی پلاس محصول یک مجموعه نبوده و دو مارک متفاوت هستند. ال جی محصول کمپانی بزرگ LG است و جی پلاس محصول شرکت گلدیران می‌باشد.

اما در صورتی که می‌خواهید با تفاوت‌های و ویژگی‌های این دو برند معتبر آشنا شوید می‌توانید تا انتهای این مطلب از سایت پاراتک ما را همراهی کنید.

معرفی برند LG

شرکت ال جی یک کمپانی بزرگ کره‌ای است که از سال 1958 آغاز به کار کرده است. این مجموعه فعالیت وسیعی در سطح جهان و شعبه‌های زیادی در کشورهای دیگر دارد و در طی سالهای زیاد فعالیت خود محصولات باکیفیتی را به سراسر دنیا عرضه کرده است. مجموعه ال جی با توجه به کیفیت بالای محصولات خود به یک برند خوش نام در جهان تبدیل شده است. محصولات ال جی فقط در کشور کره تولید نمی‌شوند و بخش بزرگی از آن در سراسر دنیا تولید و به بازار عرضه می‌گردند. اما این تولیدات نیز از هر نظر کاملا مشابه نمونه اصلی آن و با استفاده از قطعات اورجینال و باکیفیت تولید می‌شوند. این مجموعه با ایجاد این نمایندگی‌ها در کشورهای دیگر توانسته است در کاهش هزینه‌های تولید و در نتیجه قیمت مصرف‌کننده قدم مهمی بردارد علاوه بر آن بازارهای پخش در نزدیکی شرکت‌ها قرار می‌گیرند.

مقایسه تلویزیون ال جی و جی پلاس
مقایسه تلویزیون ال جی و جی پلاس

معرفی برند GPlus

جی پلاس فعالیت خود را در سال 1398 آغاز کرد و در واقع جایگزینی برای برند کره‌ای ال جی به شمار می‌رفت. همین امر باعث شد که اکثر افراد تصور کنند که محصولات این برند ساخت همان شرکت ال جی کره است اما باید گفت که جی پلاس در واقع یک برند ایرانی و زیر مجموعه شرکت گلدیران، نماینده رسمی ال جی در ایران می‌باشد. به همین جهت گارانتی‌های محصولات جی پلاس نیز مانند ال جی از طرف مجموعه معتبر گلدیران است. با توجه به سابقه طولانی مدت همکاری شرکت گلدیران با مجموعه‌های کره‌ای و موفقیت این مجموعه در جلب رضایتمندی مشتریان می‌توان مهر تاییدی بر کیفیت و اصالت محصولات این برند باشد.

مقایسه دو برند LG و GPlus

همانطور که گفتیم اکثر افراد بر این باورند که برند ال جی و جی پلاس یکی هستند و تفاوتی بین آنها وجود ندارد اما این در حالی است که برند ال جی کره‌ای و برند جی پلاس ایرانی است و فقط نمایندگی هر دو برند برعهده شرکت گلدیران می‌باشد. محصولات جی پلاس در ابتدا با استفاده از قطعات برند ال جی مونتاژ می‌شدند اما به مرور توانست مستقل شود و با شرکت‌های مختلفی همکاری کند. اما با وجود اینکه این برند به طور مستقل فعالیت می‌کند محصولات آن با همان کیفیت زمانی است که تحت برند ال جی فعالیت می‌کرد. اما نکته مهم این است که محصولات جی پلاس با وجود حفظ کیفیت در مقایسه با ال جی اما از نظر قیمت بسیار مناسب‌تر هستند.

مقایسه تلویزیون‌های LG و GPlus

یکی از محصولاتی که این دو برند تولید می‌کنند انواع تلویزیون‌ها با مدل‌ها و امکانات مختلف است. اما با توجه به اینکه این دو برند مجزا هستند این سوال مطرح می‌شود که آیا کیفیت محصولات آنها یکسان است و امکانات مشابه دارند یا نه؟ در ادامه با مقایسه تلویزیون‌ ال جی و جی پلاس به این سوال پاسخ می‌دهیم.

مقایسه تلویزیون LG و GPlus از نظر کیفیت تصویر

از مهم‌ترین سوالات و فاکتورهای ارزیابی تلویزیون در هنگام خرید این است که کیفیت تصویر آن چگونه است؟ باید دقت داشته باشید که کیفیت تصویر شامل چند عامل می‌شود که ارائه تصویر خوب به همه آنها وابسته است. برای مقایسه تصویر این برند بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید.

رزولوشن: رزولوشن یا تعداد پیکسل‌های موجود در صفحه نمایش در وضوح تصویر نقش مهمی دارند. برای مقایسه انواع تلویزیون باید گفت که تلویزیون UHD یا 4K دارای رزولوشن بالاتری در مقایسه با سایر انواع تلویزیون است. تلویزیون‌های FHD نیز از کیفیت تصویر بالایی برای مشاهده کانال‌ها برخوردار هستند. که در این مورد هر دو برند LG و GPlus دارای همه مدل‌های HD، FHD و UHD هستند.

فناوری نانوسل، OLED و QLED: بخش‌ها و قطعاتی از تلویزیون مانند پنل‌ها و ساختار فنی آن‌ها روی کیفیت تصاویر تاثیر بسزایی دارند. بهترین کیفیت تصویر تلویزیون‌های برند ال جی توسط تلویزیون‌های OLED ارائه می‌شود این تلویزیون‌ها دارای پنل نانوسل هستند که تصاویری بسیار باکیفیت ایجاد می‌کنند. برند جی پلاس نیز توانسته است در سال‌های اخیر تلویزیون QLED را تولید کند که کیفیتی مشابه OLED دارند.

مقايسه تلويزيون ال جي و جي پلاس
مقايسه تلويزيون ال جي و جي پلاس

مقایسه تلویزیون LG و GPlus از نظر سیستم عامل

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب تلویزیون سیستم عامل به کار رفته در آن است. تلویزیون‌های ال جی چند سالی است که دارای سیستم عامل webos هستند و هر سال ورژن‌های جدیدتر این سیستم عامل روی تلویزیون‌ها استفاده می‌شود. این سیستم عامل محصول کمپانی HP و دارای منوی زیبایی است. اما در مقایسه با تلویزیون‌های اندروید در استفاده از اپلیکیشن‌های برنامه و دانلود دارای محدودیت‌هایی است.

اما سیستم عامل موجود در تلویزیون‌های GPlus اندروید است و آخرین سری از تولیدات جی پلاس از اندروید9 استفاده می‌شود. این سیستم عامل امکان نصب راحت برنامه را برای شما فراهم می‌کند.

مقایسه تلویزیون LG و GPlus از نظر کنترل هوشمند

زمانی که تلویزیون شما هوشند باشد داشتن کنترل هوشمند مهم و کلیدی می‌شود زیرا در صورتی عدم استفاده از این کنترل کار بسیار سخت می‌شود. تلویزیون‌های ال جی دارای کنترل هوشمند هستند و تلویزیون‌های جی پلاس نیز از سری دوم به بعد یک کنترل معمولی و یک کنترل هوشمند دارند.

مقایسه تلویزیون LG و GPlus از نظر انتقال صدا

اولین تولیدات جی پلاس دارای پورت اپتیکال خروجی صدا نبودند اما تلویزیون‌های سری بعد دارای پورت اپتیکال و HDMI ARC جهت انتقال بهتر و واضح‌تر صدا هستند. این ویژگی در هر دو برند ال جی و جی پلاس مشابه است.

مقایسه تلویزیون LG و GPlus از نظر طراحی

با مراجعه به نمایندگی گلدیران که اصلی‌ترین نماینده برند ال جی و جی پلاس در ایران است می‌توانید به راحتی تفاوت تلویزیون‌های این دو برند را مشاهده کنید. ال جی طی سالهای فعالیت خود همواره در تلاش بوده انواع تلویزیون را با طرح‌های مختلف و روز ارائه کند که جی پلاس نیز مانند ال جی در تلاش برای ارائه طرح‌های متنوع برای سلیقه‌های مختلف است.

علاوه بر این مواردی که مطرح شد می‌توان تلویزیون‌ها را از نظر موارد دیگری نیز مورد بررسی و مقایسه قرار داد. اما همانطور که مطرح شد برند ال جی و جی پلاس از نظر کیفیت شباهت بسیاری با یکدیگر دارند.

جمع بندی مقایسه تلویزیون ال جی و جی پلاس

در این مطلب به مقایسه تلویزیون های ال جی و جی پلاس پرداخیتم و شما را با این دو برند معروف آشنا کردیم. اما نکته مهم بعد تهیه و خرید تلویزیون نگهداری صحیح از آن است در صورتی که تلویزیون شما دچار هر گونه مشکلی شد باید دقت داشته باشید که به نمایندگی تعمیرات تخصصی تلویزیون مراجعه نمایید. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد پاراتک آماده ارائه کلیه خدمات برای برندهای مختلف از جمله جی پلاس، ال جی، سامسونگ و… است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *