همان طور که می دانید یکی از شاخصه های مهم و اساسی در یک تلویزیون ایده آل، بالا بودن کیفیت تصویر و همچنین قابلیت اعمال تنظیمات مربوط به کیفیت تصویر است. خوب است بدانید در صورتی که تلویزیونی قابلیت تنظیم کیفیت تصویر را دارا باشد، بوسیله آن می توان برای کاهش یا افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون اقدام نمود. امروزه باتوجه به افزایش برند های مختلف تولید کننده تلویزیون در ایران، متاسفانه عده زیادی از مصرف کنندگان نحوه بهبود کیفیت تصاویر در تلویزیون خود را نمی دانند. به همین علت ما در این مقاله از سایت پاراتک به چگونگی بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون می پردازیم. بنابراین برای دریافت اطلاعات بیشتر و مفید در این زمینه تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه بهبود کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیمات شارپنس

خوب است بدانید که ساده ترین راه برای بهبود و بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون این است که میزان شارپنس را در آن تنظیم کنید. دقت داشته باشید که تنظیم نمودن شارپنس از طریق منوی تنظیمات دستگاه امکان پذیر است. شارپنس افزونه ای است از طریق آن می توانید تصویر تلویزیون را محو یا لبه دار کنید. در واقع هر چه قدر میزان شارپنس در دستگاه تلویزیون شما بیشتر باشد، تصویر در حال پخش در تلویزیون نیز تیز و لبه دار تر خواهد بود.

امروزه برند های مختلف تلویزیون موجود در بازار در کیفیت های متعددی چون k4، fullhd،hd و … تولید می شوند که شما با توجه به نوع کیفیت تلویزیون خود می توانید میزان شارپنس آن را تغییر دهید. گفتنی است که در هنگام تنظیمات شارپنس تلویزیون خود به این نکته توجه داشته باشید که بالا بودن بیش از حد شارپنس یا کم بودن بیش از حد آن منجربه آسیب دیدگی چشم های شما در حین تماشای تلویزیون می گردد.

کیفیت تصویر تلویزیون

راهنمای بهبود و بیشتر نمودن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیمات مود گرم و سرد

چگونه کیفیت تصویر تلویزیون خود را بهبود بخشیم؟ همان طور که می دانید در برخی مواقع تلویزیون ها پس از چند سال استفاده به صورت مکرر ممکن است کیفیت تصویر خود را از دست بدهند و ممکن است که دیگر مانند سال های اولیه کیفیت تصویر خیلی بالایی نداشته باشند. در چنین شرایطی علاوه بر تنظیم شارپنس می توانید از مود های پیش فرض گرم و سرد استفاده نمایید. استفاده از مود های تلویزیون روی رنگ فیلم و تصاویر پخش شده از تلویزیون تاثیر بسزایی می گذارد و موجب بالا رفتن کیفیت تصاویر در دستگاه تلویزیون شما می شود. گفتنی است که مود ها در دو حالت گرم و سرد قابل تنظیم هستند.

نحوه بالا بردن کیفیت تصویر تلویزیون با تنظیمات رزولوشن

جالب است بدانید که یکی دیگر از راه کارهای بهبود و افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون، تنظیم کردن رزولوشن با توجه به نوع برنامه پخش شده از تلویزیون است. امروزه اغلب تلویزیون هایی که در بازار ایران وجود دارند، از دو رزولوشن 1080I و 1080 p پشتیبانی می کنند. چنانچه مایل به تماشای فیلم با کیفیت بالا و بدون تاری و همچنین با سرعت انتقال بالای تصاویر هستید، می توانید از رزولوشن 1080 p استفاده نمایید. همچنین بد نیست بدانید که یکی از ویژگی های مهم در رزولوشن این است که سرعت انتقال داده بسیار بالایی دارد و به همین جهت می تواند تمام قسمت های فیلم ها را بدون هیچگونه تار شدن و عقب افتادن صحنه به شما نمایش دهد.

برای بهبود و افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون های برند ال جی چه اقداماتی لازم است؟

چگونه کیفیت تصویر در تلویزیون ال جی را بهبود ببخشیم؟ در صورتی که مایل به بالا بردن کیفیت تصویر در تلویزیون ال جی خود هستید، باید از طریق منوی دستگاه، گزینه تنظیمات را انتخاب کنید. در گام بعدی باید از بین گزینه ها وارد صفحه تنظیمات تصاویر شده و حالت استاندارد تصویر را انتخاب کنید. در ادامه نیز می توانید پخش بهتر تصاویر و جلوگیری از حرکت های اضافی تصویر، jdeer را بین 4 تا 5 و blur را روی 8 تنظیم نمایید. گفتنی است که تمام تنظیمات بالا علاوه بر افزایش کیفیت تصویر سبب تنظیم روشنایی و جلوگیری از حرکت اضافه تصاویر و فیلم ها در دستگاه تلویزیون ال جی شما می گردد.

کیفیت تصویر تلویزیون

برای بهبود و افزایش کیفیت تصویر در تلویزیون سامسونگ چه باید کرد؟

آیا می دانید نحوه چگونگی بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون سامسونگ چگونه است؟ چنانچه در منزل خود از تلویزیون برند سامسونگ استفاده می کنید، می توانید مطابق با مراحل زیر، کیفیت تصویر تلویزیون سامسونگ خود را بهبود و یا ارتقاء دهید. جالب است بدانید که تلویزیون سامسونگ به دلیل کیفیت بالای تصاویر و فیلم ها از محبوب ترین برند های پخش تلویزیون در سراسر دنیا شناخته می شود. برای این منظور، ابتدا از طریق منو وارد تنظیمات دستگاه تلویزیون سامسونگ خود شوید و گزینه تنظیمات تصاویر را انتخاب کنید. حال باید حالت استاندارد تصویر را انتخاب کرده و از بین گزینه ها، گزینه کنتراست دینامیک را به حالت خاموش در بیاورید. در ادامه نیز به منظور بهبود و یا بیشتر کردن کیفیت تصویر در دستگاه تلویزیون سامسونگ خود می توانید گزینه judder را روی 5 و blur را روی 8 قرار دهید.

نتیجه گیری

در مقاله فوق به بررسی چگونگی بهبود کیفیت تصویر در تلویزیون خود پرداختیم. بهتر است بدانید که امروزه روش های مختلف و متعددی به منظور بهبود و افزایش کیفیت تصویر تلویزیون وجود دارد که ممکن است با توجه به مدل تلویزیون و برند آن کاملا متفاوت است. با این وجود با مطالعه محتوای بالا از سایت پاراتک تا حدودی قادر خواهید بود تا میزان کیفیت تصویر در تلویزیون خود را افزایش دهید.

لازم به ذکر است که افزایش کیفیت تصویر سبب بالا رفتن وضوح فیلم و در نتیجه تماشای بهتر آن توسط بیننده می شود. بنابراین با یادگیری این موضوع به راحتی قادر خواهید بود تا با بهترین و بالاترین کیفیت به تماشای فیلم های تلویزیونی خود بپردازید. چنانچه از طریق موارد گفته شده در بالا نتوانستید میزان کیفیت تصویر تلویزیون را بیشتر کنید، کافی است با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تماس گرفته و درخواست آموزش بهبود و یا بیشتر کردن کیفیت تصویر در تلویزیون برند خود را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *