اگر تلویزیون ال سی دی ال جی شما نیز به مشکل روبرو شده است ممکن است این سؤال برای شما پیش بیاید که تعمیر ال سی دی تلویزیون ال جی یا تعویض؟ کدام به صرفه تر است؟ پاسخ این سؤال را باید تنها از نمایندگی‌های مجاز برندهای ال جی و سامسونگ دریافت کرد.

بسیاری از ایراداتی که در ال سی دی تلویزیون به وجود می آید، قابل تعمیر است اما هزینه تعمیر برخی از آنها به قدری بالاست که بهتر است به فکر خرید تلویزیون جدید بیفتید. البته فراموش نکنید در صورتی که ال سی دی شکسته باشد قابل تعمیر نیست. در این مطلب از نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد می خواهیم تعمیر ال سی دی تلویزیون ال جی را بررسی کرده و به شما پیشنهاد کنیم که در کدام مواقع بهتر است ال سی دی را به جای تعمیر، تعویض نمایید.

متداول ترین ایرادات در ال سی دی تلویزیون ال جی

قبل از آنکه برای شما توضیح دهیم کدام مشکل تلویزیون ال سی دی قابل تعمیر بوده و در چه حالتی تعویض آن به صرفه تر است باید با ایرادات متداول آشنا شوید:

  • در تلویزیون شما خطوطی پدیدار شده اند که به صورت عمودی یا تار عنکبوتی هستند.
  • پس از روشن کردن تلویزیون صدا پخش خواهد شد اما تصویری مشاهده نمی شود.
  • تصویر به دو بخش تقسیم شده و روشنایی و وضوح هر قسمت با بخش دیگر متفاوت است.
  • تصویری که پخش می شود ثابت نبوده و دچار پرش می شود.
  • ال سی دی شما بر اثر استفاده نادرست یا وارد شدن ضربه، شکسته است.

البته ممکن است ایراداتی نیز در پخش صدا، پورت های hdmi و سایر قسمت های تلویزیون رخ دهد اما ما در این مطلب به طور اختصاصی به ایراداتی که باید با تعمیر ال سی دی تلویزیون ال جی برطرف شود می پردازیم.

تعمیر تلویزیون ال جی

چگونه از خراب شدن ال سی دی جلوگیری کنیم؟

از قدیم گفتن علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد به همین دلیل بهتر است قبل از آنکه ال سی دی شما با مشکلی روبرو شود، نحوه استفاده و روش نگهداری از آن را تغییر دهید. اگر شما هم هر یک از کارهای زیر را انجام می دهید، در آینده به تعمیر ال سی دی تلویزیون ال جی نیاز پیدا می کنید:

  • روشنایی صفحه نمایش خود را در بالاترین سطح قرار داده اید.
  • زمان زیادی تلویزیون خود را روشن می گذارید.
  • کنتراست تصویر خود را در بالاترین حد ممکن قرار داده اید.
  • از تنظیم کننده ولتاژ برای تلویزیون خود استفاده نمی کنید.
  • برای تمیز کردن تلویزیون، شوینده را به صورت مستقیم بر روی ال سی دی می پاشید.
  • تلویزیون را در مکانی نامناسب نصب کرده اید که امکان افتادن و ضربه خوردن آن وجود دارد.

هر یک از مشکلات فوق می توانند در مدتی کوتاه یا طولانی باعث خراب شدن ال سی دی تلویزیون شود به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم روشنایی و کنتراست تصویر را افزایش ندهید. اگر خانه شما روشن است تصویر با روشنایی کم نیز مناسب است. همچنین بهتر است زمانی که کسی تلویزیون را تماشا نمی کند، آن را خاموش کنید در غیر این صورت دیر یا زود به تعمیر ال سی دی تلویزیون ال جی نیاز پیدا می کنید.

بهترین راه برای تمیز کردن ال سی دی تلویزیون، استفاده از یک دستمال خشک و بدون پرز است برای این کار باید مقداری شوینده را بر روی دستمال اسپری کرده و سپس با استفاده از آن تمام سطح ال سی دی را تمیز کنید. تنها در این صورت است که صفحه تلویزیون شما کاملاً تمیز می شود اما صدمه ای به آن و بک لایت تلویزیون وارد نمی شود.

اگر تلویزیون شما بر روی پایه رومیزی قرار دارد از امن بودن محل آن مطمئن شوید. همچنین در صورت نصب تلویزیون بر روی دیوار، پیچ و مهره آن را به طور کامل سفت کنید تا از افتادن تلویزیون جلوگیری شود. اگر ال سی دی تلویزیون شما بشکند امکان تعمیر آن وجود ندارد.

تعمیر تلویزیون ال جی

چه زمانی باید ال سی دی تلویزیون ال جی را تعویض نماییم؟

بسیاری از ایراداتی که در پخش تصویر تلویزیون ایجاد می شود به دلیل خرابی بک لایت است. اگر بک لایت تلویزیون شما با مشکل روبرو شده باشد می توانید با پرداخت هزینه ای مناسب آن را تعمیر یا تعویض کرده و مجدداً از تلویزیون خود استفاده کنید.

اما اگر صفحه ال سی دی با مشکل روبرو شده باشد باید تلویزیون را به یک تعمیرکار معتبر نشان دهید. در صورتی که بخشی از ال سی دی آسیب دیده باشد، می توان با تعمیر ال سی دی مجدداً آن را قابل استفاده کرد اما اگر اکثر سلول های موجود در صفحه تلویزیون شما آسیب دیده باشند بهتر است به جای تعمیر به فکر تعویض ال سی دی بیفتید.

در بسیاری از برندهای موجود در بازار قیمت ال سی دی تلویزیون به قدری بالاست که بیشتر مشتریان ترجیح می دهند تلویزیون جدید خریداری کرده و از خیر تعمیر ال سی دی تلویزیون ال جی می گذرند. با این وجود برای تشخیص درست مشکل و انتخاب بهترین راه بهتر است با یکی از کارشناسان نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در مشهد مشورت کرده و در نهایت درست ترین تصمیم را بگیرید.

سخن آخر

امروزه قیمت تلویزیون های ال سی دی با توجه به نوسانات اقتصادی به قدری بالاست که اگر امکان تعمیر تلویزیون های قدیمی وجود داشته باشد، بهتر است آنها را تعمیر کنید تا تعویض. تشخیص اینکه مشکل به وجود آمد قابل تعمیر است یا نه تنها توسط افراد متخصص نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد انجام می شود.

ممکن است تصور کنید تلویزیون شما غیر قابل استفاده است و با مشکلات فراوان برای خرید تلویزیون جدید اقدام کنید اما بسیاری از ایرادات با هزینه ای اندک قابل رفع است و نیازی به هزینه مجدد برای خرید تلویزیون یا تعویض کامل ال سی دی نیست.

در پاراتک علاوه بر تعمیر ال سی دی تلویزیون ال جی، خدمات برندهای دیگر نیز انجام می شود. این مجموعه نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد را نیز دارد. پس اگر تلویزیون سامسونگ شما نیز با مشکلی در ال سی دی خود روبرو شده است، می توانید برای تعمیر آن را به پاراتک بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *