قبل از آن که بگوییم علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ چیست؟ باید شما را با وظیفه این قطعه در تلویزیون آشنا کنیم. بک لایت به صفحه ای متشکل از لامپ های فلورسنت یا لامپ ال ای دی گفته می شود که در قسمت پشت صفحه تلویزیون قرار گرفته است.

این بخش از تلویزیون وظیفه روشن کردن صفحه را بر عهده دارد. اگر ایرادی در بک لایت ایجاد شود تصویری که به شما نمایش داده می شود با اختلالاتی همراه خواهد شد. قبل از بررسی علل خرابی این قطعه بهتر است با علائم بروز مشکل در بک لایت آشنا شوید. این نشانه ها توسط نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد و با توجه به مواردی که به این مجموعه ارجاع می شوند تهیه و تنظیم شده است.

چگونه متوجه شویم بک لایت تلویزیون خراب شده است؟

با وجود اینکه برند سامسونگ تلویزیون های مختلفی مانند ال ای دی و ال سی دی به بازار عرضه می کند ممکن است علائم خرابی بک لایت در هر یک از آن ها با دیگری متفاوت باشد. اگر هر یک از مشکلات زیر را در تلویزیون خود مشاهده کردید احتمالاً بک لایت آن خراب شده است:

  • صفحه نمایش تلویزیون روشن نشده اما صدا پخش می شود.
  • روشنایی و کنتراست در گوشه های تصویر کمتر یا بیشتر شده است.
  • نقاطی نورانی در صفحه تلویزیون پدیدار شده اند.
  • قسمتی از صفحه نمایش تاریک تر از بقیه بخش ها شده است.
  • در صفحه ال سی دی یا ال ای دی نقاط یا خطوط تاریک به وجود آمده اند.
  • پخش تصویر با اختلال روبرو شده و به صورت مداوم قطع و وصل می شود.

همانطور که ملاحظه می کنید هر ایرادی در روشنایی تصویر اعم از روشن شدن بیش از حد یا تاریک شدن آن نشان دهنده خرابی بک لایت است. اما سؤال اصلی اینجاست که علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ چیست؟ در قسمت بعد به طور مفصل این دلایل را برای شما توضیح خواهیم داد.

با علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ آشنا شوید

بک لایت تلویزیون شما ممکن است به دلایل مختلفی بسوزد اما شایع ترین و متداول ترین علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ عبارت است از:

تعمیر تلویزیون های سامسونگ

کیفیت لامپ های به کار رفته در بک لایت

با وجود اینکه متداول ترین دلیل سوختن بک لایت تلویزیون نامرغوب بودن لامپ های فلورسنت و ال ای دی به کار رفته در آن است اما به جرئت می توان گفت که کمپانی سامسونگ از لامپ های باکیفیت برای تولید محصولات خود استفاده می کند. پس ممکن است دلیل سوختن بک لایت در برندهای ناشناخته و تازه کار عدم کیفیت لامپ ها باشد اما در برندهایی مانند ال جی و سامسونگ این امکان وجود ندارد.

نوسانات ولتاژ متصل به تلویزیون

همانطور که می دانید ولتاژی که تلویزیون احتیاج دارد یک مقدار ثابت و مشخص است پس اگر در هنگام روشن کردن تلویزیون، ولتاژ از این مقدار بیشتر باشد آسیب جدی به بک لایت آن وارد می شود. هر گونه نوسانی در ولتاژ متصل به تلویزیون به قطعات مختلف آن آسیب می زند.

حساس ترین و مهم ترین بخش از تلویزیون که در صورت بالا بودن ولتاژ در معرض آسیب قرار می گیرد، بک لایت است. اگر ولتاژ زیادی به لامپ های این قسمت برسد نور آن ها افزایش پیدا کرده و در نتیجه بک لایت با توان بالاتری کار می کند. اصلی ترین علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ، ولتاژ ورودی بالا و کارکرد مداوم است.

هر قطعه ای که در تلویزیون وجود دارد به یک ولتاژ ثابت و مشخص نیاز دارد و در صورتی که نوسانی در میزان ولتاژ ورودی وجود داشته باشد زودتر خراب شده و به تعمیر نیاز پیدا می کند. به همین دلیل ما تأکید داریم تا از یک تنظیم کننده ولتاژ یا محافظ برای اتصال تلویزیون به برق شهری استفاده کنید.

دمای محیط اطراف تلویزیون

نباید تلویزیون سامسونگ خود را در محلی گرم نصب کنید. اگر تلویزیون در معرض نور خورشید یا در مجاورت وسایل گرمایشی قرار داشته باشد، بک لایت آن زودتر خراب شده و می سوزد. خود این قطعه به دلیل روشن بودن لامپ ها مولد گرماست اگر محیط نیز بیش از حد گرم باشد نه تنها بک لایت بلکه سایر قطعات موجود در تلویزیون نیز آسیب می بینند.

ما در نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد به مشتریان خود توصیه می کنیم به طور مداوم تلویزیون خود و شبکه پشت آن را گردگیری و تمیز کنند. گردوغباری که در محیط وجود دارد مانع از گردش هوا در اطراف تلویزیون شده و علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ است. باید تا حد ممکن شرایط را برای تهویه هوا و خنک شدن بک لایت فراهم کنید.

دورشدن خنک کننده از بک لایت

یکی از مهم ترین دلایل خرابی بک لایت تلویزیون ایجاد فاصله میان لامپ های موجود در بک لایت و خنک کننده آن است. همانطور که به آن اشاره کردیم بک لایت در هنگام کار، گرمای زیادی تولید می کند و این گرما باید از پشت تلویزیون خارج شود. اگر این تهویه هوا و کاهش دما به خوبی انجام نشود، قطعات موجود در بک لایت زودتر مستهلک شده و این قطعه می سوزد.

به طور کلی یک فلز خنک کننده با نام هیت سینک در پشت بک لایت قرار دارد که گرما را به سمت بیرون هدایت می کند. اگر فاصله ای میان لامپ های بک لایت و این خنک کننده ایجاد شود، گرما به درستی خارج نشده و بک لایت می سوزد. علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ بسیاری از مشتریانی که تلویزیون خود را به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد می سپارند، همین فاصله موجود تا خنک کننده است.

تعمیر تلویزیون های سامسونگ

نتیجه گیری

اکنون که با بک لایت تلویزیون و وظیفه آن آشنا شده اید و به خوبی می دانید علت سوختن بک لایت تلویزیون سامسونگ چیست باید در صورت مشاهده نشانه های خرابی، تلویزیون را به نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد بسپارید.

در این مرکز تعمیرات انواع تلویزیون های ال سی دی و ال ای دی برندهای شناخته شده انجام می شود. پاراتک نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی در مشهد را نیز دارد و می تواند خدمات مختلفی را به شما ارائه دهد. در این مجموعه از تکنسین های متبحر و آموزش دیده برای رفع ایرادات جزئی و اساسی تلویزیون ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *