تلویزیون یکی از وسایل الکتریکی پر مصرف در هر خانه‌ای است. به همین دلیل احتمال نیم سوز شدن آن وجود دارد. در این مقاله از پاراتک نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد می‌خواهیم علت نیم سوز شدن تلویزیون ال جی و راه‌های جلوگیری از وقوع آن را به شما معرفی کنیم، با ما همراه باشید.

با علائم نیم سوز شدن تلویزیون ال جی آشنا شوید

در هنگام کار با تلویزیون ممکن است با ایرادات بسیاری روبرو شویم. برخی از این ایرادات نشان‌دهنده نیم سوز شدن برد اصلی تلویزیون است. در این قسمت قصد داریم این نشانه‌ها را به شما معرفی کنیم:

خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

اگر تلویزیون شما به طور ناگهانی خاموش شد ابتدا کابل برق آن را بررسی کنید، اگر جریان برق برقرار بود به احتمال بسیار زیاد یکی از قطعات داخل تلویزیون با مشکل روبرو شده است.

استشمام بوی سوختگی

یکی از علائم نیم سوز شدن تلویزیون ال جی این است که از تلویزیون بویی شبیه بوی سوختگی خارج شود. در صورتی که این علامت را مشاهده کردید ابتدا تلویزیون را از برق جدا کنید و سپس با نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تماس بگیرید.

مشاهده نور قرمز

در بعضی از مدل‌های تلویزیون ال جی در قسمت پایین صفحه‌نمایش، نوری به رنگ قرمز نشان داده می‌شود. مشاهده این نور نیز می‌تواند یکی از نشانه‌های نیم سوز شدن تلویزیون شما باشد.

قطع تصویر

در صورتی که تلویزیون ال جی شما صدا دارد ولی تصویر را نمایش نمی‌دهد، ابتدا باید کابل آن را بررسی کنید. اگر کابل آن سالم باشد، احتمال این وجود دارد که قطعات داخلی تلویزیونی نیم سوز شده باشد.

صدای غیرطبیعی در تلویزیون

اگر از بلندگوهای تلویزیون صدای غیرطبیعی می‌شنوید ممکن است مشکل از اسپیکرها باشد. اما اگر اسپیکر سالم باشد مسلماً شک ما به سمت سوختن ال‌ای‌دی در تلویزیون ال جی می‌رود. برای تشخیص درست ایراد بهتر است با تکنسین پاراتک تماس گرفته و تا زمانی که علت اصلی مشخص نشده است، تلویزیون را استفاده نکنید.

چگونه از نیم سوز شدن تلویزیون ال جی جلوگیری کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید نیم سوز شدن تلویزیون ال جی می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما داشته باشد به همین دلیل آشنایی با راه‌های جلوگیری از وقوع آن اهمیت بسیار زیادی دارد. پاراتک نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد قصد دارد تا این راه‌ها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد.

اگر می‌خواهید تلویزیون شما عمری طولانی داشته باشد و بتوانید به بهترین نحو از آن استفاده کنید، بهتر است نکات مهم زیر را در هنگام استفاده از آن رعایت کنید:

درگاه‌های تهویه را تمیز کنید

درگاه‌هایی برای تهویه هوا در تلویزیون قرار دارند. به مرور زمان و با انباشت گردوغبار، ممکن است این منافذ بسته شوند. در نتیجه عمل خنک‌سازی قطعات داخلی تلویزیون به درستی انجام نمی‌شود. داغ شدن این قطعات باعث نیم سوز شدن تلویزیون ال جی شما خواهد شد.

آداپتور مناسب بخرید

در صورتی که از آداپتور مناسب برای تأمین برق تلویزیون استفاده نکنید زمینه را برای نیم سوز شدن آن فراهم کرده‌اید. جریان برق باید به صورت یکنواخت و بدون نوسان به تلویزیون وارد شود تا قطعات داخلی آن در سلامت کامل باقی بمانند. توجه کنید که هر مدل تلویزیونی نیاز به یک نوع آداپتور دارد در نتیجه توصیه می‌شود برای خرید آداپتور مناسب با متخصصین پاراتک مشورت نمایید.

تنظیمات را به درستی انجام دهید

اگر روشنایی و کنتراست تلویزیون را روی بالاترین میزان خود قرار دهید، قطعات داخلی تلویزیون تحت فشار قرار گرفته و زودتر نیم‌سوز می‌شوند. پس بهتر است نور و روشنایی را در حدی قرار دهید که تصویر قابل دیدن باشد. همچنین در صورتی که از تلویزیون برای مدتی طولانی استفاده نمی‌کنید، آن را از برق خارج کنید.

محل قرارگیری تلویزیون را درست انتخاب کنید

همه ما زمانی که می‌خواهیم تلویزیون را در قسمتی از خانه قرار دهیم به نکات مهمی مانند دسترسی سریع و قابلیت مشاهده در تمام نقاط خانه توجه می‌کنیم. در صورتی که برای حفظ سلامت تلویزیون باید آن را در مکانی که دمای آن مطابق با دمای معمولی اتاق است قرار داد. نزدیک بودن تلویزیون به منابع حرارتی مانند شوفاژ، اجاق گاز یا وسایل گرمایشی دیگر باعث نیم سوز شدن آن در آینده خواهد شد.

تلویزیون را به صورت دوره‌ای بررسی کنید

اگر می‌خواهید از تلویزیون ارزشمند و دوست‌داشتنی خود برای مدت طولانی استفاده کنید بهتر است به صورت دوره آن را به تکنسین‌های پاراتک نشان داده و سلامت قطعات مختلف آن را بررسی کنید. در صورتی که یکی از قطعات با مشکل روبرو شده باشد، می‌تواند تأثیرات منفی بر عملکرد دیگر قطعات داشته باشد و باعث خراب شدن آن‌ها شود. به همین دلیل هر چه ایراد را سریع‌تر تشخیص دهید، هزینه کمتری برای تعمیرات پرداخت می‌کنید.

چرا باید تلویزیون خود را برای تعمیر به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد بسپاریم؟

اگر تلویزیون ال جی شما نیم سوز شده باشد باید برای استفاده مجدد، آن را تعمیر کنید. ما به دلایل زیر اصرار داریم که تلویزیون خود را برای تعمیر به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد بسپارید:

  • در صورت نیم سوز شدن تلویزیون ال جی خود اگر آن را به مراکز غیرمجاز برای تعمیر بسپارید ممکن است ایراد آن به درستی تشخیص داده نشود و پس از صرف هزینه‌های گزاف باز هم تلویزیون شما قابلیت استفاده نداشته باشد. به همین دلیل مهم است که تلویزیون خود را برای تعمیر به نمایندگی مجاز آن بسپارید. در این صورت ایراد به صورت تخصصی شناسایی و به بهترین نحو حل می‌شود.
  • از طرفی برای تعمیر تلویزیون ال جی باید از قطعات اورجینال استفاده شود. در صورتی که کیفیت قطعات به کار رفت به اندازه کافی خوب نباشد، ممکن است تلویزیون شما در مدت زمان بسیار کوتاهی دوباره با همان مشکل قبلی روبرو شود. به همین دلیل باید آن را به نمایندگی بسپارید تا با به کارگیری قطعات اورجینال تلویزیون شما را به صورت کامل تعمیر کنند.
  • در پاراتک از تجهیزات پیشرفته برای عیب‌یابی و همچنین تست قطعات تعمیر شده، استفاده می‌شود. در صورتی که در سایر تعمیرگاه‌ها ممکن است به صورت تجربی ایراد را تشخیص دهند. در این حالت احتمال خطا بالا می‌رود.

سخن آخر

ما در پاراتک، نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد تمام تلاش خود را برای تعمیر انواع مدل‌های مختلف تلویزیون ال جی انجام می‌دهیم. اگر تلویزیون شما نیم سوز شده است، نگران نباشید ما در نمایندگی با استفاده از قطعات اورجینال آن را تعمیر کرده و مجدداً قابل استفاده خواهیم کرد. برای تماس با کارشناسان ما می‌توانید با شماره‌تلفن‌های زیر ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *