درایو فلش

هر روز تکنولوژی پیشرفت جدیدی می‌کند و این پیشرفت‌ها بر روی تلویزیون‌های هوشمند تاثیر می‌گذارد، تلویزیون هایی با کیفیت‌های فوق العاده و امکانات متنوع، هر چند، گاهی هر چقدر هم تلویزیون ما هوشمند باشد، دچار مشکلاتی می‌شود، اگر در حال خواندن این مقاله هستید، احتمالا پس از نصب فلش یا هارد به تلویزیون با خطای Not Recognized مواجه شدید. نگران نباشید، دلایل این مشکل را بررسی و راه حل هایی برای انواع تلویزیون‌ها از جمله سامسونگ، ال جی و … ارائه خواهیم داد.

علت نخواندن فلش در دستگاه دیجیتال

تلویزیون جعبه‌ای که دیگر اسرارآمیز نیست، همه ما روزانه از امکانات و برنامه‌های آن لذت می‌بریم، چه نصب کنسول باشد تا ضبط انواع برنامه‌های تلویزیونی. تلویزیون‌های هوشمند امروزی، قابلیت‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهند، امّا گاهی با همین تلویزیون‌ها به مشکلاتی بر می‌خوریم که به راحتی قابل حل نیستند، با نازک‌تر شدن هر روز تلویزیون‌ها، دیگر مانند سابق نمی‌توان با کشیدن چند دست نوازش مشکلات آنها را برطرف کرد و نیازمند تخصص‌های کامپیوتری خواهد بود، استفاده از هارد اکسترنال و فلش مموری از طریق درگاه USB تلویزیون نیز یکی از این موارد است، پس از وصل فلش با خطای Not Recognized مواجه می‌شویم که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

پخش فلش روی تلویزیون

اگر به دنبال پخش فلش روی تلویزیون خود هستید، اگر دارای پورت USB باشد که از طریق آن می‌توانید اقدام کنید. راه حل دیگر استفاده از وسایل جانبی است، تلویزیون‌های هوشمند این قابلیت را دارند که از چین پورت‌ها و انواع فرمت‌ها پشتیبانی کنند. طیف وسیع تری از محتوا را در مقایسه با پخش کننده‌های سنتی در اختیار ما قرار می‌دهند. این شامل پرونده‌ها و اطلاعات درون یک فلش یا هارد نیز می‌شود، مشروط بر اینکه در قالب‌های پشتیبانی شده دستگاه شما باشند. در ابتدا بهتر است چند مورد را بررسی کنید.

قابلیت تلویزیون خود را بررسی کنید

از سالم بودن ظاهر پورت USB خود مطمئن شوید، از وضعیت سلامت فلش خود مطمئن شوید. اگر از هارد استفاده می‌کنید ممکن است کابل آن دچار مشکل شده باشد، در صورتی ورودی فلش یا هارد شما ضربه خورده باشد باید آن را به یک تعمیرکار تخصصی تحویل داده تا اطلاعات از آن بازیابی شود. می‌توانید برای اطمینان بیشتر آن را به یک لپ تاپ یا رایانه متصل کنید. آیا پارتیشن فلش یا هارد شما سالم است؟ آیا فایل فیلم یا عکسی که مد نظر داشتید اجرا می‌شود؟

بررسی دفترچه راهنمای تلوزیون

در این مرحله، این امکان وجود دارد که تلویزیون هوشمند شما قابلیت اتصال فلش و هارد اکسترنال را پشتیبانی نکند. پس به سراغ دفترچه راهنمای تلویزیون رفته و به مطالعه آن بپردازید، اگر مدل شما قادر به پشتیبانی دستگاه USB نباشد، مسائل دیگر بی معنی خواهد بود. ظرفیت فلش یا هارد شما چقدر است؟ این امکان نیز وجود دارد که به دلیل بالا بودن ظرفیت آن تلویزیون نمی‌تواند آن را اجرا کند. آیا تغییر دادن فرمت فیلم را نیز امتحان کرده اید؟ ابزارهای مختلفی در اینترنت وجود دارد که این امکان را به شما می‌دهد. بهتر است فیلم‌های خود را به فرمت استاندارد Mp4 تبدیل کنید.

بررسی وضعیت فلش در لپ تاپ

فلش در لپ تاپ

برخی فلش‌ها و هارد‌های اکسترنال دارای قابلیت رمزگذاری هستند، آیا این گزینه را در کامپیوتر فعال کرده اید؟ در این صورت فایل‌ها نمایش داده نخواهند شد.

اگر پورت USB را بررسی کردید و در وضعیت خوبی قرار نداشت، باید با نمایندگی تعمیر تلویزیون ال جی مشهد یا اگر دارای مدل‌های کره‌ای سامسونگ هستید با نمایندگی تعمیر تلویزیون سامسونگ در مشهد تماس بگیرید، که یکی از حرفه‌ای‌ترین مجموعه‌های تعمیر تلویزیون یعنی پاراتک را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

بررسی فرمت فلش

شاید فرمت بندی فلش USB شما خراب باشد، در این صورت تلویزیون هوشمند شما آن را نخواهند شناخت. آیا فلش دیگری را تست کرده اید؟ پس از نصب فلش دیگر، آیا فایل‌های آن توسط تلویزیون نمایش داده می‌شود؟ برای رفع این مسئله، باید فرمت آن را به FAT32 یا NTFS تغییر دهید، برای این کار فلش را به لپ تاپ وصل کرده و از ابزارهای رایگان موجود برای تغییر فرمت فلش استفاده کنید. به خاطر داشته باشید همیشه قبل از این کار، یک فایل پشتیبانی از اطلاعات روی فلش تهیه کنید.

اگر مطمئن هستید که فلش ما تا قبل از این با تلویزیون ال جی یا سامسونگ شما سازگار بوده است، شاید لازم باشد دستگاه خود را به تنظیمات اصلی ریست کنید، بهتر است قبل از این کار با یک دفتر خدمات ال جی در مشهد مشورت کنید. مشاوران پاراتک می‌توانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند. از منوی اصلی تلویزیون وارد بخش General شده و گزینه‌ای که ابتدای آن Reset … نوشته شده است را انتخاب کنید، مراحل این کار در تلویزیون‌های مختلف، می‌تواند متفاوت باشد.

وضعیت تلویزیون را کنترل کرده و راه حل‌ها را پیش بگیرید

گاهی نیز نیاز به Reset نیست، بلکه سیستم عامل تلویزیون شما باید به روز گردد، به دلیل عدم به روز رسانی است که برخی از ویژگی‌های آن غیر فعال گشته. نکات مربوط به این مورد ممکن است گاهی گیج کننده باشند که پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از هرگونه تغییرات با واحد تعمیر تلویزیون در مشهد تماس گرفته و از آن‌ها مشورت بگیرید.

بروزرسانی تلویزیون

به روز رسانی برای هر تلویزیون می‌تواند متقاوت باشد ولی به طور مختصر می‌توان گفت: باید وارد بخش Service یا منوی خدمات تلویزیون خود شوید و گزینه به روزرسانی را فعال کنید. منتها اندازه فایل‌هایی که قابلیت خوانش در به روز رسانی را دارند متفاوت است. فایل‌های بزرگتر از 4 گیگا بایت از سیستم فایل EXFAT پیشتیبانی می‌کنند، اگر سیستم عامل به روز نشد، باید تلویزیون ریست شود یا تنظیمات جریان برق مجدد صورت گیرد.

وضعیت تلویزیون

اگر پورت فلش تلویزیون آسیب دیده باشد شاید لازم باشد پشت دستگاه باز شده و این قسمت تعویض گردد. در صورتی که دانش تخصصی برای انجام این کار ندارید، به هیچ عنوان پشت تلویزیون را باز نکنید، چرا که ممکن است مشکلات بیشتری برای دستگاه ایجاد شود، متخصصان پاراتک می‌توانند به صورت تلفنی شما را راهنمایی کرده و مشاوره دهند. این مجموعه سال‌ها است که خدمات تعمیرات تلویزیون را در مشهد ارائه می‌دهند، در صورت نیاز متخصصان در محل حاضر شده و مشکل را بر طرف خواهند نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *