آیا تابحال برای شما پیش آمده است که یکباره یکی از کانال های تلویزیون پاک شود؟ چرا کانال های تلویزیون پاک می شود؟ این موضوع یکی از مشکلات رایجی بوده که بسیار آزاردهنده است و اغلب بدون هیچ هشداری اتفاق می افتد. دلایل زیادی برای این مشکل وجود دارند که در این مقاله از پاراتک به بررسی آن ‌ها می پردازیم.

یکی از مهم ترین و اولین کاری که هنگام پاک شدن کانال‌ های تلویزیون باید انجام دهید اسکن دوباره این کانال ها است. نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد به شما کمک می کند علت این مشکل را به درستی شناسایی و حل کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با علت پاک شدن کانال های تلویزیون بیشتر آشنا شوید.

دلایل پاک شدن کانال های تلویزیون

پاک شدن کانال های تلویزیون یکی از مشکلات عمومی است که برای اکثر برندهای تلویزیون رخ می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد این سوال که چرا کانال های تلویزیون پاک می شود؟ بیشتر بدانید:

شکستگی آنتن یا معیوب بودن آن

یکی از دلایلی که باعث حذف کانال های تلویزیون می شود شکستن آنتن هوایی است. در ابتدا کانکتور آنتن خود را به تلویزیون دیگری متصل کنید تا از شکستگی آنتن مطمئن شوید. همچنین ممکن است آنتن در آثر شرایط آب و هوایی بیرون با تکان خوردن شدید دچار آسیب شود که باید از نظر فیزیکی نیز آن را بررسی کنید.

مشکل در سیگنال

گاهی اوقات ممکن است گزینه بدون سیگنال روی صفحه تلویزیون شما ظاهر شود. این گزینه در صورتی که شرایط آب و هوایی بد باشد مانند باد و باران شدید ممکن است دیده شود. ساختمان های بلند در اطراف محل سکونت نیز باعث از دست رفتن سیگنال می شوند. در این حالت جای آنتن را تغییر دهید تا سیگنال ها را بهتر دریافت کنید.

مشکل در تنظیمات دستگاه

تغییر در تنظیمات تلویزیون و ایجاد مشکل در آن می‌ تواند یکی از پاسخ های سوال چرا کانال های تلویزیون پاک می شود؟ باشد. همچنین اگر اسکن خودکار تلویزیون شما روشن باشد امکان حذف کردن کانال ها یا اضافه کردن آن ها وجود دارد.

مشکل در مرکز پخش و موقعیت آنتن

یکی دیگر از دلایل مطرح حذف کانال های تلویزیون مشکل در مرکز پخش و موقعیت آنتن است. در صورتی که آنتن در خارج از خانه قرار داد بهتر است آن را به صورت مستقیم به سمت مرکز پخش بگیرید تا سیگنال ها راحت تر دریافت شوند‌. کوچک ‌ترین جا به جایی در آنتن می تواند منجر به حذف کانال ها شود به همین دلیل می بایست موقعیت نصب آن را بررسی کنید.‌

قاطی شدن کانال ها و شماره آن ها

یکی از مشکلات رایج که به صورت خودکار اصلاح می شود جا به جایی شماره کانال ها است. در این حالت اعداد کانال ها با یکدیگر جا به جا می شوند و هر کانال طبق شماره ای که برای آن طراحی شده است در تلویزیون قرار ندارد.

آسیب مین برد تلویزیون

پاک شدن کانال های تلویزیون می تواند در اثر آسیب دیدن مین برد تلویزیون باشد که در این صورت نیاز به تعمیر دارد. آسیب دیدگی این وسیله یکی از مهم ترین دلایل پاک شدن کانال های تلویزیون است. مین برد در تلویزیون اهمیت زیادی دارد به طوریکه در صورت خراب شدن آن تلویزیون دیگر کارایی خود را نداشته و بلا استفاده می شود.

این قطعه وظیفه سایر اجزای تلویزیون را تعیین کرده و همچنین مین برد ارتباط بین تمام بخش های تلویزیون را برقرار می کند. در صورت بروز مشکل در این قطعه می توانید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد مراجعه کنید و از متخصصین این مرکز جهت تعمیر مین برد کمک بگیرید.

دلایل خراب شدن مین برد تلویزیون

خراب شدن مین برد تلویزیون به سه دلیل عمده نوسانات برق، نفوذ رطوبت به مین برد و ضربه به تلویزیون رخ می دهد که در ادامه به بررسی این سه مورد می پردازیم:

نوسانات برق یکی از مهم ترین این عوامل است که اغلب باعث سوختن مین برد می شود. به همین دلیل بهتر است از خراب شدن مین برد یعنی وارد شدن ضربه به آن و یا نفوذ رطوبت جلوگیری کرد. استفاده از محافظ برق نیز می تواند تا میزان قابل توجهی نوسانات برق را کنترل و مهار کند.

حل مشکل حذف شدن کانال های تلویزیون

بعد از پاسخ به سوال چرا کانال های تلویزیون پاک می شود؟ باید بدانید که بازیابی کانال های تلویزیونی که حذف شده اند امکان پذیر است. چند نکته و راه حل مهم وجود دارد که می توانید با انجام دادن آن ها از حذف شدن کانال ها جلوگیری کرده و کانال هایی که حذف شده اند را بازیابی نمائید:

تنظیم دستی کانال ها

با کنترل از راه دور تلویزیون هوشمند می توان کانال ها را به صورت دستی و مجددا تنظیم کرد. با استفاده از این روش کانال هایی که حذف شده اند به راحتی بازیابی می شوند و به این ترتیب می توانید فرستنده ای که در منطقه شما خدمات بهتری ارائه می دهد را انتخاب کنید. با استفاده از تنظیم دستی حتی می توانید فرکانس های کانال خود را ذخیره کنید.

بالا بردن آنتن از وضعیت قبلی

تغییر ارتفاع آنتن نقش به سزایی در رفع مشکل حذف شدن کانال ها و جلوگیری از اتفاق افتادن دوباره این مشکل دارد. با بالا بردن آنتن به میزان ۴۰ فوت و اسکن دوباره کانال ها می توانید به راحتی کانال های حذف شده را برگردانید.‌

اسکن کانال ها

اسکن کردن کانال ها باعث رفع مشکل حذف شدن آن ها می شود. این کار زمان بر بوده پس بهتر است آن را با صبر و حوصله انجام دهید.

ریست کردن تلویزیون

بازنشانی تلویزیون به رفع مشکل حذف شدن دائمی کانال ها کمک می کند. اگر کانال های شما به صورت مداوم حذف می شوند می توانید با ریست کردن تلویزیون این مشکل را برطرف کنید و از تکرار دوباره آن جلوگیری نمائید.

نکته مهم: در صورتی که با انجام دادن مراحل بالا مشکل تلویزیون حل نشد، می توانید به نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد مراجعه کنید و تعمیر و عیب یابی آن را به متخصصین این مرکز بسپارید.

نتیجه گیری

در این مقاله به سوال چرا کانال های تلویزیون پاک می شود؟ پاسخ دادیم و چند راه حل جهت بازیابی این کانال ها بیان نمودیم. همانطور که متوجه شدید دلایل زیادی از جمله مشکل در تنظیمات تلویزیون، شکستگی آنتن، قاطی شدن کانال ها و ‌‌… باعث بروز این مشکل می شوند. مهم ترین دلیل پاک شدن کانال های تلویزیون خراب شدن و آسیب دیدگی مین برد است.

نمایندگی تعمیرات تلویزیون ال جی مشهد پاراتک یکی از تخصصی ترین مراکز جهت رفع مشکلات تلویزیون است که به شما کمک می کند به راحتی مشکل را شناسایی کرده و جهت رفع آن اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *